Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Til Patricia fra M.Fundal  (Læst 1329 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
Til Patricia fra M.Fundal
« Dato: 19 ſeptember , 2008, 19:03 »
Patricia, jeg har en lys Sussex fra sidste år, som jeg ikke skal bruge alligevel. Jeg ville have beholdt hende sammen med mine landhøns, for hun var en fantastisk skrukhøne og hønemor, foruden at være øverst i hierakiet. Men nu vil jeg hellere beholde en af mine "Landsex" (Sussex/Landhøns) i stedet for. Hun er udruget af æg fra Eigil Andersen.

Hvad siger du?
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #1 Dato: 19 ſeptember , 2008, 22:03 »
Hej Magnus,
Jeg siger jo tak, hvor gammel er hun?
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #2 Dato: 20 ſeptember , 2008, 10:33 »
Som sagt, fra sidste år, altså snart halvandet år. Det var virkelig en fryd at have hende og hendes søskende gående hjemme i haven som små, hold op hvor var de søde... Men jeg kan alligevel bedre lide Landhøns.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #3 Dato: 20 ſeptember , 2008, 17:35 »
Jeg kan ikke tro andet end at dværgsussex stadig er gode til at skrukke. Da jeg for nogle år siden havde en lille flok, var det dem jeg brugte til udrugningen af også andre racers æg. De var jævnlig skruk og gode kyllingemødre.  :)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #4 Dato: 20 ſeptember , 2008, 18:48 »
@Egon, måske er dværgsussex gode, men jeg har store, og min skruk bruger iøjeblikket mere tid ude end inde på æggene selv om de skulle klække idag >:(

@Magnus jeg sender en PB, jeg havde ikke lige set der stod sidste år :D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 ſeptember , 2008, 19:17 »
Vi plejer at lukke dem inde dagen før æggene klækker for at de ikke går af når de første par stykker er klækket ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #6 Dato: 21 ſeptember , 2008, 16:49 »
Det gjorde jeg for resten også med min høne. Det er mere sikkert på den måde.
Desuden er det en fordel at flytte hønen med æg over i en spand, så hun ikke går, og så de klækkede kyllinger ikke sidder fast i hjørnet. Jeg kan næppe beskrive det skuffende ved, at en sund og stærk, nyklækket kylling er død, bare fordi man ikke har sikret den ordentligt.
Man kan måske også bare bruge redekasser, som er ottekantede...