Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt hønseliv på sydfyn  (Læst 1335 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Nyt hønseliv på sydfyn
« Dato: 27 December , 2011, 22:43 »
Da mange nok forbinder mig med Gavnø, hvor jeg var gartner i 32 år, med udstilling af Tulipaner, tropiske sommerfugle, og til sidst også racefjerkræ.

Det er slut nu !!! Helt frivillig. Jeg blev folkepensionist, og har nu et nyt 30 års projekt.

Jeg/vi er flyttet til sydfyn (5 km. syd for Snave) hvor min bror har et stykke jord som vi har plantet 5.000 vinplanter på.
Mellem disse vinplanter er det planen at der allerede dette forår skal gå så mange Le-Bresse kyllinger som vi kan nå at lave. (første hold klækkede 23 december) og rugemaskinen kører for fuld kraft på næste hold.
Jeg har 8 æggelæggende Le-Bressehøns, og de spytter bare æg ud nu.

Ud over det vil jeg gerne stadig vise en masse racer frem for vore gæster her på vingården, (som det bliver til) lige som jeg gjorde på Gavnø.

Vi har også sået 3.5 ha. til med plænegræs, for at lave, ikke bare Danmarks første, men europas første Parkgolfbane, som er ny form for golf, opfundet i Japan. http://en.wikipedia.org/wiki/Park_golf

Der bliver officiel åbning 22 juni 2013, men allered næste år bliver der mulighed for at komme forbi og prøve, for særlig indbudte, bl.a. fjerkræforumbrugere.

Jeg håber også at kunne lave en forumdag her i august eller september, med ægtefæller, børn, hunde, og selvfølgelig også høns, de behøver ikke være racerene, eller fejlfri, men skal være ringmærket, og vacineret.

Jeg har ikke lige snakket med den lokale fjerkræklub (som jeg har meldt mig ind i) om det endnu, men håber de er med på at lave en pr dag her.

Hilsen
Peter

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Nyt hønseliv på sydfyn
« Svar #1 Dato: 27 December , 2011, 22:45 »
Juuuuuuuuuubbbbbbbbbbbbbiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Peter .
Glæder mig til at besøge dig og jette.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 27 December , 2011, 22:47 »
Hvor er det skønt at høre ordentligt nyt fra dig Peter. du har været alt for stille alt for længe.
Glæder mig til at se dit nye sted og en forum dag på en golfbane.... det ligger da næsten op til en dyst ik ;) ( sagde hende der ikke kan ramme en ladeport med en fodbold )

du har da ladet sommerfuglene blive på GAvnø har du ikke?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 27 December , 2011, 22:54 »
@ Peter

Som andre udtrykker det så rigeligt. Rigtigt godt at høre fra dig igen. Og dejligt at se at du fortsat har noget at tage dig til.

Jeg håber også at kunne lave en forumdag her i august eller september, med ægtefæller, børn, hunde, og selvfølgelig også høns, de behøver ikke være racerene, eller fejlfri, men skal være ringmærket, og vacineret.

Jeg vil se frem til et sådant arrangement. Jeg tror dog at jeg kommer alene. Lidt omstændeligt med ringmærkning af hund, børn og hustru - tror nu også de ville protestere voldsomt. Godt nok er de racerene, omend måske ikke helt fejlfri. Men protestere vil de helt sikkert (måske en af fejlene).  *f *f
Mvh
Erik Andersen

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 December , 2011, 23:04 »
@ Peter

Jeg vil se frem til et sådant arrangement. Jeg tror dog at jeg kommer alene. Lidt omstændeligt med ringmærkning af hund, børn og hustru - tror nu også de ville protestere voldsomt. Godt nok er de racerene, omend måske ikke helt fejlfri. Men protestere vil de helt sikkert (måske en af fejlene).  *f *f

Erik, du ser også det hele, men jeg lader invitationen være uændret. Jeg tror de fleste ægtefæller også er ringmærket, og vacineret, (forstå mig ret) og fejlfri skulle de jo ikke være.
Børn og hunde må der så gives dispentation til
Hilsen
Peter

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 December , 2011, 23:14 »
Hvor spændende Peter! Det vil jeg se frem til ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 27 December , 2011, 23:19 »
@Peter

Dejligt at se at den lune humor er intakt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Sydsjælland

• Passiv bruger
    • http://www.stutteriedelweiss.dk/
« Svar #7 Dato: 28 December , 2011, 01:46 »
Ønsker dig held og lykke med vin og høns. Glæder os til at se dit nye sted :)

Mvh Frank Engell
Store silkehøns i sorte, perlegrå og dalmatiner alle med skæg.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 28 December , 2011, 07:12 »
Det lyder vel nok spændene Peter! Jeg ser frem til at se det hele /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Susanne

• Gæst
« Svar #9 Dato: 28 December , 2011, 07:26 »
Held og lykke med dit nye store projekt.

Det lyder da helt fantastisk. Jeg håber, vi - ligesom fra Gavnø - får lov at være med på små "kiggeglimt" fra sidelinien.

Selvom jeg ikke var med på Gavnø, var det altid berigende at læse dine indlæg derfra - og jeg håber du fortsætter her på forum i samtlige af de næste tredive år  :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 28 December , 2011, 07:52 »
Vi glæder os også, sidste Gavnø var jo desværre en umulighed pga. en konfirmation.
Også dejligt at I nu bor i et rigtigt menneskehus - tillykke med det.
Hilsen til J-----
*l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 28 December , 2011, 16:00 »
Jaaaaaa, hvor er det et fantastisk spændende projekt Peter. Og jeg som snart skal på barsel vil elske at kunne komme på sådan et besøg.
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)