Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Starten på en drøm.  (Læst 12935 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

thorleif

• Gæst
Sv: Starten på en drøm.
« Svar #15 Dato: 23 Januar , 2012, 10:48 »
Så blev lagt tag på hønsehuset, velstandsknasten blev fjernet. Det var bygherren ikke helt tilfreds med i første omgang. :( Men min far havde en god ide og ham og min kæreste kunne hurtig blive enige om, at det var meget nemmere at lægge tag uden at skulle lave skotrender. I stedet går det ud over min dobbelte teresse dør der bliver sat sammen til en, og kommer til at fungere som skyde dør. Meeen, skal jeg være ærlig, er det nok også en smartere løsning.

Billederne ligger i mit galleri.

Hilsen Anita.

P.S. synes det er dejligt at dele det med nogen der har samme interesse. /o

Wow, det ser flot ud? en vanlig doer kan Mikkel Raev godt finde udaf, men en doer der falder neg liger han ikke. Et lille tip?

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
« Svar #16 Dato: 25 Januar , 2012, 09:13 »
Tak Thorleif.

Nu kan jeg meget bedre lide den løsning med døren. /o /o

Hilsen Anita.
Ejer af : 1-2 stor kockin i gul. En kylling udruget på mit arbejde på en friskole. 2 pony vallakker.

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
« Svar #17 Dato: 27 Februar , 2012, 09:04 »
Så kom jeg lidt videre med hønsehuset, kæresten hjalp med at sætte plader op. Gad vide om det er fordi han har dårlig samvittighed over at han ikke er hjemme på min fødselsdag? Nå pyt, jeg er bare glad for at han ville hjælpe, det er ikke nemt selv at ballancere med de store plader og så også få dem til at sidde lige.

Billederne er i mit galleri.

Hilsen Anita.
Ejer af : 1-2 stor kockin i gul. En kylling udruget på mit arbejde på en friskole. 2 pony vallakker.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 27 Februar , 2012, 09:17 »
Gode billeder, det bliver rigtig godt /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
« Svar #19 Dato: 27 Februar , 2012, 09:21 »
Jeg glæder mig bare så meget til at det er færdigt, så jeg kan tilbyde mine hønsebasser et liv i luksus.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #20 Dato: 27 Februar , 2012, 09:26 »
Jeg kender følelsen, jeg havde det også sådan i tiden, mens mit nye store hønsehus blev bygget *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
« Svar #21 Dato: 01 Marts , 2012, 16:51 »
Med det dejlige vejr vi har haft i dag, er jeg kommet lidt videre med hønsehuset. Der er kommet vinduer i begge ender. Så selvfølgelig skulle børnene og jeg da sidde i mit nye hønsehus og have vores eftermiddags kaffe. Det var vældig hyggeligt med en flok høns pludrende og tiggende rundt om fødderne. :D

Hilsen Anita.

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
« Svar #22 Dato: 12 Marts , 2012, 17:06 »
Så er der blevet knoklet som en gal hele weekenden, døren blev sat i hønsehuset og der blev lavet et enkelt stammerum. Hønsene stod i kø for at komme ind, da jeg endelig kunne åbne deres lille indgang.

Det var rigtig dejligt at kunne give dem så meget plads at futte rundt på.

Hilsen den lykkelige ejer af et nyt stort hønsehus, Anita.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 12 Marts , 2012, 18:49 »
Hvor er det lyst og lækkert *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #24 Dato: 12 Marts , 2012, 19:11 »
øv hvor ser det godt ud :)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
« Svar #25 Dato: 12 Marts , 2012, 20:10 »
Der så lige blevet lavet en lille rettelse efter billederne er taget. Jeg har lavet en stige op til hønsenes sovepind, for min sussex hane Manfred er åbenbart meget gumpetung. Han skulle have en af redekasserne hen ved siden af pinden, som han kunne mellemlande på. :D Det kan man også se på et af billederne at redekassen er henne ved pinden. Men hvad gør man ikke for en hane man har været mor for.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #26 Dato: 12 Marts , 2012, 20:13 »
Det ser godt ud med god plads til dem. Tænker lige på hvor mange Antwerpener Skæghøns man kunne have gående i sådan et hus.

Nu hvor det nærmer sig slutresultatet må du igang med næste projekt. ;D
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
« Svar #27 Dato: 12 Marts , 2012, 20:16 »
Næste projekt er at lave voliere til mine duer, som jeg ikke har fået hjem endnu. De skal gå i den anden ende af huset med udgang til voliere.

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
« Svar #28 Dato: 12 Marts , 2012, 20:18 »
Vil tro der kan være ca. 28 af de høns du nævner, ½ kvm til hver.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #29 Dato: 12 Marts , 2012, 20:34 »
Det lyder rigtig godt og de fylder ikke så meget, så det er god plads til dem. Hvis du bliver træt af huset må du gerne læsse det af hos mig. Det ville ikke blive et problem fra min side af. ;)

Ja de duer. Må se om du ikke kan lokkes til at få nogle raceduer du kan udstille af på et tidspunkt. Det ville da være hyggeligt.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen