Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sover på gulvet!?  (Læst 1692 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline djavlsen

• Bruger
Sover på gulvet!?
« Dato: 17 December , 2011, 19:02 »
Hej

Vi hentede vores fine Wyandotter i går eftermiddags og satte dem på pindene inde i hønsehuset.

Tjekkede dem efter 2 timer hvor de alle sov der hvor vi havde sat dem :)

Her til aften skulle jeg så lige tjekke igen og nu sover de 2 høner på gulvet og de to andre på pindene(en hane og en høne) ???

Siddepindene sidder godt nok lidt højt, 150 cm over gulv, men der er lavet et langt bredt brædt med trin på så det er vel ikke et problem? jeg har set dem bruge bræddet uden problemer

Så hvorfor sover de på gulvet? syntes at det må være koldt for de små kræ og overvejer at smide lidt halm på gulvet hvis det bliver ved.

Vh
1.3 Dværg Wyandot

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Sover på gulvet!?
« Svar #1 Dato: 17 December , 2011, 20:15 »
Nogle høns kan altså bedst lide at sove på gulvet, måske du kan lære dem, at sove på pind, men indtil da, så synes jeg bestemt også, at de skal have noget blødt og varmt at putte sig i.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 17 December , 2011, 21:59 »
Hvis du gider sætte dem på pind hver aften i et stykke tid, så gør de det af sig selv til sidst, og så lære de det for øvrigt også til deres kyllinger....  /o

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline djavlsen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 18 December , 2011, 07:26 »
Hej

Jeg prøver jeres ideer /o
1.3 Dværg Wyandot

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 December , 2011, 09:05 »
Du kan også prøve at sætte en pind i eks. 75 centimeters højde så flyver de ofte fra den ene pind til den anden.

Danny
Himlen bør altid være blå!