Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Derisic mod utøj?  (Læst 7725 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bitten

• Gæst
Derisic mod utøj?
« Dato: 19 ſeptember , 2008, 14:02 »
Hej

Er der nogen af jer, der har prøvet at behandle jeres fjerkræ med Derisic pulver?
Det er det eneste, jeg kunne finde i dag udover frontline pro vet hos dyrlægen.

mvh Bitten

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Derisic mod utøj?
« Svar #1 Dato: 19 ſeptember , 2008, 16:19 »
I "gamle" dage var der et produkt der hed Derisic det var ganske udemærket/effektivt mod utøj på alle husdyr, jeg brugte det til mine shetlandsponyer mod lus.
Det virkede fortrinligt.

Dette produkt gik så for nogle år siden ud af handlen. !!

Jeg var så hos en dyrlæge forleden dag, hvor jeg  så produktet igen !

Jeg spurgte selvfølgelig hvorfor og hvordan.

Og hun forklarede at det var "relanceret" men ikke så godt/effektivt som det "gamle" Derisic.

Så jeg har ikke prøvet det "nye" .

Så du må prøve det.

Ellers har jeg haft købt noget fra et firma der hedder MOD : UTØJ - utøjspudder det blev jeg anbefalet af det sted hvor jeg køber foder.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 ſeptember , 2008, 16:24 »
Vi skal huske at de produkter vi bruger til fjerkræ, skal være godkendt til konsum. Det er Frontline ikke og jeg kender ikke det nævnte middel du nævner, andet at det, som lene skriver, er virksomt til heste :)

De pulvere man kan købe ved foderstoffen er ofte maladanpulver og dette er et meget giftigt stof. Det må ikke produceres mere, men restlagre må gerne sælges.

Dette ikke som en løftet pegefinger, men et godt råd. Vi og dyrlægene glemmer ofte at vi faktisk spiser produkter af eller kød fra vores dyr. Så det handler ikke bare om at fjerne utøjet, men også at gøre det på en forsvarlig måde.

Læs evt mere her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,1393.msg10790.html#msg10790

Bitten

• Gæst
« Svar #3 Dato: 19 ſeptember , 2008, 17:56 »
Ok - har dog allerede sprøjtet en voldsomt medtaget kylling med program vet. Men må jo så vente på pakken fra America-thisted.

Der står på Derisic pulveret, at det UDEN ROTENON. er står også at indholdsstofferne er ufarlige for mennesker og dyr (nok ikke alle dyr :D)

Offline lysbeth

• Bruger
« Svar #4 Dato: 07 Februar , 2009, 23:16 »
Erfaringer med det "nye" Derisic utøjspudder udbedes! Virker det stadig?