Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: MUS!!!  (Læst 1473 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
MUS!!!
« Dato: 14 December , 2011, 18:48 »
Har lige været ude og købe ind til at holde mus og slange :o Datteren vil have en kornsnog og sønnen skal så have mus så hun kan få foder. ;D
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline landstedet

• Passiv bruger
Sv: MUS!!!
« Svar #1 Dato: 14 December , 2011, 19:16 »
bvaadddrrrr ;D har du overvejet at gi hende en kat ? :P

• Bruger
« Svar #2 Dato: 14 December , 2011, 19:17 »
Det har hun allerede ;D ;D, men slanger er altså skønne. /o
Mand og 3 børn

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 December , 2011, 19:23 »
Butterup Zoo :D
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 14 December , 2011, 19:25 »
Ja ;D Det er noget værre noget.....tror min rygrad er lavet af gele siden jeg gav lov ::)
Mand og 3 børn

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 14 December , 2011, 19:33 »
Altså slange...nej tak..men ved godt, at de er ret populære... Men mus, det lyder da ret sødt. De ser super søde ud i et terrarie med dyb bund, så man virkelig kan se, at de graver huler og gange..og museunger (slangeføde, selvfølgelig..), total sødst med museunger..under kontrol selvfølgelig  :D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

• Bruger
« Svar #6 Dato: 14 December , 2011, 19:37 »
Der er indkøbt STORE plastkasser med låg som de skal bo i. Mussene bliver kun sat sammen, når der skal laves unger....ikke nogen muse-unger uden de er planlagte, selvom jeg bare kunne give dem til kattene ::)
Derudover er der indkøbt de sødeste små huse og flasker.
Mand og 3 børn

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 14 December , 2011, 19:54 »
Der er indkøbt STORE plastkasser med låg som de skal bo i. Mussene bliver kun sat sammen, når der skal laves unger....ikke nogen muse-unger uden de er planlagte, selvom jeg bare kunne give dem til kattene ::)
Derudover er der indkøbt de sødeste små huse og flasker.

Dem bliver vi simpelthen nødt til at se billeder af, når det kommer så vidt :)

Husk store huller i lågene - jeg så nemlig engang i en dyreforretning (ja tænk engang!), at de havde låg helt på med små huller i, og de her stakkels mus kunne knap nok ånde, og der kom hurtigt dug indvendigt. Jeg tror, at mus, specielt i plastik kasser, "sveder og damper" noget mere end man lige regner med  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

• Bruger
« Svar #8 Dato: 14 December , 2011, 19:57 »
I skal nok komme til at se billeder både af mus og slange /o
Mand og 3 børn

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 14 December , 2011, 20:10 »
Kan musenæserne komme op af hullet kan det gnaves i og inden du får set dig om har du fritgående mus. Taler af erfaring  <G
Pas på med krybdyr, det kan være lige så smitsomt som høns. Min eksmand havde hele vores kælder fyldt med sådan noget kryb og kravl og jeg må indrømme at jeg blev lidt vild med dem også.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 14 December , 2011, 20:21 »
Kan musenæserne komme op af hullet kan det gnaves i og inden du får set dig om har du fritgående mus. Taler af erfaring  <G
Pas på med krybdyr, det kan være lige så smitsomt som høns. Min eksmand havde hele vores kælder fyldt med sådan noget kryb og kravl og jeg må indrømme at jeg blev lidt vild med dem også.

Min veninde havde et stort terrarie med ørkerotter.. det var højt eller dybt eller hvad man nu kalder det, og de kunne ihvertfald ikke klatre om af glasset, så de slap IKKE  ud, selvom lufthullerne var STORE :)
Mette

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 14 December , 2011, 20:32 »
Et tørlagt akvarie er også super til ørkenrotter. Problemet i forhold til almindelige mus er at de producerer langt mere urin end ørkengnaverne og den ringe udluftning/luftcirkulation der er i et akvarie, uanset hvilket låg der lægges på, så kommer det lynhurtigt til at lugte af urin og ammoniak.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 14 December , 2011, 20:37 »
Et tørlagt akvarie er også super til ørkenrotter. Problemet i forhold til almindelige mus er at de producerer langt mere urin end ørkengnaverne og den ringe udluftning/luftcirkulation der er i et akvarie, uanset hvilket låg der lægges på, så kommer det lynhurtigt til at lugte af urin og ammoniak.

Men både glas og plast holder lugten og ammoniak inde, så mus er vel bedst at holde i tremmebure ligesom hamstere??????  :-\
Mette

• Bruger
« Svar #13 Dato: 14 December , 2011, 20:56 »
Jeg har før haft ørkenrotter, og det er ikke så forskelligt fra mus. Man kan evt. tage og skærer et stykke ud af låget og sætte net i.
Mand og 3 børn

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 14 December , 2011, 20:59 »
Jeg har før haft ørkenrotter, og det er ikke så forskelligt fra mus. Man kan evt. tage og skærer et stykke ud af låget og sætte net i.

Smart nok  /o
Mette