Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tillid er godt kontrol er bedst  (Læst 2517 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Sv: Tillid er godt kontrol er bedst
« Svar #30 Dato: 11 December , 2011, 22:38 »
Kære Marianne!

Det er bare SÅ synd for jer og for hønsene. Jeg sidder og tænker på noget trøstende at skrive, men jeg kan ikke finde på noget. Jo, selvfølgelig noget med at det var godt, at den ikke tog dem allesammen el. lign...

Men...

Dert er bare hæsligt!

Kæmpe sympati-kram herfra!

Susanne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #31 Dato: 12 December , 2011, 08:56 »
Tak alle sammen, det er godt at have vennerne her, der forstår sorgen og smerten.
I nat var jeg oppe kl 2.45 og ude i nattøj, frakke og træsko, jeg havde skrækkelige billeder på nethinden, og var overbevist om at jeg havde glemt at lukke - det havde jeg (selvfølgelig) ikke :D
Lige nu sidder jeg og prøver at tage mig sammen til at gå der over og lukke dem ud, der er stadig mange fjer i huset, dem skal jeg have fjernet i dag, det er tanken om alle de fjer, der gør det svært. Jeg tør heller ikke lukke dem for tidligt ud, for hvornår lusker bæstet mon rundt?
Jeg ved jo ikke, om der "kun" har været en ræv, men det er mit indtryk de færdes alene og ikke i flok. Jeg kan ikke tro, det har været et andet rovdyr, når alle mine høns er fuldstændig væk bortset fra en masse fjer.
Vi har jo også set ræv i haven nogle gange ganske tidligt om morgenen, og også haft en enkelt gang, hvor formodentlig en ræv har forsøgt at grave sig ind i hønsegården om natten.
Så jeg har hele tiden vidst, at der er ræve her, men jeg har jo også altid været meget omhyggelig med at sørge for, at der var lukket.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #32 Dato: 12 December , 2011, 09:12 »
lukker du kun til huset eller til gårdene jeg var lige inde at kigge billeder, når bare der er lukket til gården ka n ræven da ikk komme til, eller kan han.

Offline ulla

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 12 December , 2011, 09:21 »
Hej Marianne
 *t til jer alle,
Jeg tror du har ret i at det kan være ræve ,
Forleden aften så jeg en gammel hun ræv (let at kende da hun har en deform hale ) hun luskede rundt ved andehuset , sammen med hende var der 3 store hvalpe , jeg syntes de så meget unge ud når man tænker på årstiden,
Det må være svært for dem at skaffe føde nu så sent på året,
Så de tager nok alt hvad de kan få fat i og gemmer til senere.

Ikke at jeg forsvare rævene , da de har hentet rigeligt her , i form af høns, gæs , og kaniner,

Synd de er så smukke, jeg tror ikke ( hvis jeg havde jagttegn ) at jeg kunne skyde dem,
Så derfor gør vi seas- nve glade og har strømhegn om det meste,
Selvom det ikke altid er nok så holder det dem , væk fra indhegningerne i de fleste tilfælde.

0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #34 Dato: 12 December , 2011, 11:57 »
Kristian, mine gårde er ikke rævesikre, derfor er mine huse lukket om natten, de er rævesikre, når de er lukkede.
Tak Ulla, ja, ræve er smukke dyr.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 13 December , 2011, 13:27 »
Så er det også slut med grønne æg, jeg havde to blandingshøner, der skulle lægge grønne æg, en blå og en hvid, den hvide blev taget. Søndag da jeg kom hjem, blev jeg nødt til at fordele høner og haner i forskellige rum, så det ikke gav hanekamp. Derfor ved jeg nu, at den blå høne IKKE lægger grønne æg, men "bare" pæne brune æg /d
Det er bare ikke fair  <W <W <W <W <W <W
Så de sidste dyrebare grønne æg bliver pustet ud, og så må jeg håbe jeg kan lave nogle tøser, der vil give mig mine grønne æg næste år. *k
Det var da godt, jeg nåede at have dem med til vores for-sjov-ægge-udstilling.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #36 Dato: 13 December , 2011, 13:36 »
Du er da ikke forfulgt at det store held Marianne.
Sikke noget.
Jeg må nu sige, at selvom dine hønsegårde ikke er rævesikret, så kan du altså godt få glæde af noget strøm.
Det er jo ikke alverden at trække en strømrulle ud, da den ikke skal formidle så meget strøm til en strømgiver, og så nogle strømtråde rundt om, så er du da sikker på at der ikke bliver lavet indbrud når du vender ryggen til, eller det hele ikke bliver lukket som det skal.
Man kan jo aldrig sikre sig 100 % men det 99 er vel også i orden.
Når først ræven og katten oa. har prøvet om dit hegn virker, så kommer de faktisk ikke igen lige med det samme.
Og selvom du ikke har brug for strøm på Bornholm, så kan du jo sælge det efterfølgende til en anden forfulgt  /o
Det er jo ikke dyrt hvis man sammenligner med tabet af de både elskede og avlsberegnede dyr.
 *t
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn