Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: så nu er jule ander er i hun men.....  (Læst 4554 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline easter

• Bruger
så nu er jule ander er i hun men.....
« Dato: 11 December , 2011, 09:09 »
Hej

jeg har været ved at slagte moskusand her til morgen og det blev til en andrik på 3600 gram ;D
glæder mig til at den skal severes med dejlig rødvin og hvad der ellers høre til...

jeg kom til at tænke på og den skal ligge i køleskabet nogle dage for at modne ??
eller det er måske ikke nødvendig ??

håber at i kan hjælpe

på forhånd tak for hjælpen og glæde jul

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: så nu er jule ander er i hun men.....
« Svar #1 Dato: 11 December , 2011, 09:56 »
Hej - det lyder godt. Du kan lade den ligge i køleskabet et par dage eller 3 nu - eller du kan fryse den og så tage den op f.eks. 3 dage før du skal bruge den - lad den tø langsomt op i køleskabet. Så modner den lidt og der løber ikke så meget væske fra.
Mvh Marianne

Offline easter

• Bruger
« Svar #2 Dato: 14 December , 2011, 17:31 »
Har nu ladet den ligge i køleskabet i 3 dage.. syntes bare at den lugter lidt ???
kan den nå at blive dårlig på så kort tid ?
det skal lige siges at den har lagt i en pose, uden knude

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 December , 2011, 17:37 »
Den lugter vel ikke råddent? Højst en lidt stærkere duft af kød, vel. Men det er nu den skal i fryseren  :)
Mvh Marianne

Offline easter

• Bruger
« Svar #4 Dato: 14 December , 2011, 18:27 »
den er kommet i fryseren. syntes at den var så klisteret så jeg har skyldet den under den kolde hane.
lugten blev så meget mindrer kraftig, måske lige som mår man pakker kød ud fra vakumposen, så han de også en
sjov lugt.... håber det er det

karina dj

• Gæst
« Svar #5 Dato: 14 December , 2011, 18:28 »
Jeg vil ikke være bange for lugten...modnet kød lugter anderledes end friskslagtet  ;)

Alt det jeg modner af forskelligt kød lugter lidt specielt når det er tid at fryse det ned...

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 14 December , 2011, 18:31 »
Hvis det slagtede dyr kommer for hurtigt i pose, dvs. ikke er kølet nok af eller har været for vådt, så kan det godt blive surt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 14 December , 2011, 18:32 »
Jeg modner aldrig fjerkræ.. Det bliver frosset ned, når det er koldt, dvs nogle timer efter slagtning, og så tager det ca tre dage om at tø op i køleskab, så dér kan det fint modne :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline easter

• Bruger
« Svar #8 Dato: 14 December , 2011, 19:44 »
hvis det er kommet for hurtig i pose og er blevet sur, er det det samme som dårlig ??

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 14 December , 2011, 20:43 »
Ja desværre. Men se og lugt til den, lugter den og ser den ikke normal ud, så er det nok sket. Men det er da synd, hvis den virkelig er blevet dårlig, for den er jo pænt stor.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

• Gæst
« Svar #10 Dato: 14 December , 2011, 21:11 »
Mine slagteresultater kan lugte lidt surt/dårligt efter 3 dage til modning i frostposer...men kødet er altså top lækkert efter tilberedning, så jeg vil ikke dømme den ude fordi den lugter sådan. Højst skylle det... Vi lever af det kød, spiser ikke købekød, og alle er i live og har det godt! Følg den sunde fornuft!

Glem ikke at noget af det fineste vildtkød man kan få, er det som er grønt af "modning"  ;)

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 15 December , 2011, 12:46 »
Mine slagteresultater kan lugte lidt surt/dårligt efter 3 dage til modning i frostposer...men kødet er altså top lækkert efter tilberedning, så jeg vil ikke dømme den ude fordi den lugter sådan. Højst skylle det... Vi lever af det kød, spiser ikke købekød, og alle er i live og har det godt! Følg den sunde fornuft!

Glem ikke at noget af det fineste vildtkød man kan få, er det som er grønt af "modning"  ;)

Hmm.. Vi lever primært af vildt, men har nu aldrig haft kød, der var grønt ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

karina dj

• Gæst
« Svar #12 Dato: 15 December , 2011, 13:04 »
I skulle ta' og prøve...det er en meget dyr og fin delikatesse. Kødet er meget tæt, tættere end vanligt. Min ex er kok så det er ikke noget jeg finder på, heller ikke noget man kun spiser i fjerne verdensdele  ;)