Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Blodmider  (Læst 12804 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Blodmider
« Dato: 16 ſeptember , 2008, 22:00 »
Afledt af denne tråd:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,2185.0/topicseen.html
hvor Marianne skriver om blodmider, fandt jeg en artikel Dansk Landbrug har fået skrevet om et 'nyt' produkt i forbindelse med bekæmpelse af blodmider hos høns; Byemite!

Jeg tog kontakt til Dansk Landbrug/Landscentret Fjerkræ og har fået lov til at bruge artiklen i leksikon, samt at vi kan spørge hvis vi ønsker evt. tvivlsspørgsmål besvaret.

Så er der nogen der har spørgsmål efter at have læst artiklen, er i velkomne til at skrive en PB til mig, så vil jeg gå videre med dem.

Byemite i leksikon
« Senest Redigeret: 16 ſeptember , 2008, 22:05 Fra Susanne Hansen »
Hilsen Susanne

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Blodmider
« Svar #1 Dato: 17 ſeptember , 2008, 09:17 »
Super <M
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Indianer

  • Gæst
Sv: Blodmider
« Svar #2 Dato: 17 ſeptember , 2008, 11:47 »
Tak for det. Spændene artikel at læse.

Bryder mig dog ikke om billederne af burhønsene... Øv..

Hvor henne kan man så købe det?

(Jeg har dog fået bugt med blodmider vha. vircon s, kalk, silicone fugemasse, stald chok og drop lop)  :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Blodmider
« Svar #3 Dato: 17 ſeptember , 2008, 11:52 »
Man kan kun få det på recept via en dyrlæge.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Blodmider
« Svar #4 Dato: 17 ſeptember , 2008, 15:34 »
Mht. blodmider og æglægning, antallet af mine æg har været for nedadgående siden vi fik kyllinger, først troede jeg det var en kombination af al hurlumhejet med skrukker, der jog de andre ud af hønsehuset af hensyn til kyllingerne, og det at hønsene var begyndt at fælde lidt, men så begyndte den ene af mine høner igen at lægge sit æg i hønsehuset. Der har imidlertid ikke været et eneste æg siden fredag. Så nu er det jeg spørger: hvor slemt skal et angreb af blodmider være, før man kan se antallet af æg falde? Jeg synes ikke hønsene virker blege i kammen, det er vel der man ser efter om de er blege? Og kyllingerne vokser og trives. Jeg er også ret sikker på, at der ikke har været levende mider i huset siden weekenden. Jeg kan ikke garantere 100% at æggene ikke er lagt udenfor et eller andet sted, jeg har selvfølgelig ledt, men ikke fundet nogen.
Hvilke erfaringer har I andre mht. æglægning og blodmider?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Blodmider
« Svar #5 Dato: 17 ſeptember , 2008, 16:05 »
@Marianne jeg tror ikke dine dyr har været så slem angrebet, at de ikke kan lægge æg dertil er du for opmærksom på dine dyr, nej jeg tror det er fældetid og så er det blevet efterår, derfor de manglende æg  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Blodmider
« Svar #6 Dato: 17 ſeptember , 2008, 17:47 »
Jeg håber sørme, du har ret Berit. Jeg synes, jeg kan finde nye, døde mider i huset hver dag. Mit bud er at det jeg sprøjtede huset med i weekenden, slår dem ihjel efterhånden som de klækker, og så søger de ud fra sprækkerne, for der sidder altså nye, og tilsyneladende døde mider hver dag, der ligesom er kommet ud langs sprækkerne.
Som Knagsted sagde: "Gid Fanden havde min hoste" som jeg lige erstatter med de mider!  <R <B <R <B
Det, der taler for, at anfaldet ikke har været så slemt, er jo at kyllingerne vokser og trives.
Men jeg savner mine fine små æg  <W
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Blodmider
« Svar #7 Dato: 17 ſeptember , 2008, 17:52 »
Jeg forstår dig så godt, jeg har heller ikke fået nogle æg endnu, så nu tror jeg de først kommer til foråret øv  :(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Blodmider
« Svar #8 Dato: 17 ſeptember , 2008, 19:57 »
Mine høns er altså begyndt at lægge æg igen efter blodmidernes hærgen. De har ikke lys i huset så det er ikke derfor, jeg håber de fortsætter lidt endnu selvom nogle fælder og dagene bliver kortere
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Blodmider
« Svar #9 Dato: 17 ſeptember , 2008, 21:45 »
Hvor slemt var dit angreb, Dorte?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk