Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Storm d. 9 dec. 2011  (Læst 2555 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dimsen

• Passiv bruger
Sv: Storm d. 9 dec. 2011
« Svar #30 Dato: 09 December , 2011, 19:53 »
Og som om at det ikke var nok....
Så skulle jeg ud at køre en times tid (hver vej), for at bytte julegaver med min mormor, så da jeg står ved bageren ihendes by, døde min bil!  :'(
Fik heldigvis fat i en lokal mekaniker, som genoplivede bilen midlertidig, så den skal opereres på mandag, for at overleve.

Godt forsinket, kommer jeg hjem igen...
Det første jeg ser da jeg køre i gårdspladsen, er at halvdelen af taget på min store hønsehus mangler  :'(
Heldigvis sad de alle, godt klemt sammen i et hjørne inde i huset.
Jeg knoklede og bøvlede, længe men kunne ikke få det lavet.
Så måtte til sidst kalde min mand hjem fra arbejde, i utide.

Så er det jeg spørger, er det fredag den 13, uden jeg har opdaget det?
Venligst Stella.

Silkehøner i blandede farver.
0.1 skæghøne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #31 Dato: 09 December , 2011, 19:57 »
Du godeste, det var da voldsomt,, håber du har fået bragt alle i sikkerhed, det er nemmere at bygge op igen når det ikke blæser, så et nødhotel  må du jo have etableret.
Bare der ikke sker flere ulykker hos dig.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Dimsen

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 09 December , 2011, 20:05 »
Du godeste, det var da voldsomt,, håber du har fået bragt alle i sikkerhed, det er nemmere at bygge op igen når det ikke blæser, så et nødhotel  må du jo have etableret.
Bare der ikke sker flere ulykker hos dig.

Meget voldsomt!
Havde lidt ekstra bure stående, hvor kaniner og silker er blevet fordelt i, inde i stalden.
Det store hønsehus, fik vi lavet taget på, men deres gård er fuldstændig smadret.
Har desværre ikke flere bure stående, men de kan heldivis være i deres store hønsehus, og så må vi få gården lavet i morgen, så de snart kan komme ud i frisk luft igen.
Venligst Stella.

Silkehøner i blandede farver.
0.1 skæghøne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #33 Dato: 09 December , 2011, 20:22 »
Åh nej, Stella *t
Det rusker nu også godt på vores kanter.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #34 Dato: 09 December , 2011, 20:50 »
hvis det rusker så meget omkring tarm og skjern tør jeg slet ikke tænke på hvordan vores bette båd har det i bork. Var  oppe i forgårs og lægge pressenning over den. Gad vide om den eksisterer endnu??
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #35 Dato: 09 December , 2011, 20:54 »
wanda du har da en rigtig dejlig datter :-)  /o

Det har jeg ihvertfald :D og tak :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 09 December , 2011, 21:44 »
Vi er heldigvis sluppet billigt denne gang og det værste vind har vist taget turen nord om os.

Er pt. også gravid og man føler sig bare slet ikke på noget måde magisk eller smuk når man konstant er har en mere eller mindre grøn kulør i hovedet og bruger rigtig meget tid på  <R
Der ud over er jeg nået dertil hvor man endnu ikke kan se at jeg er gravid, jeg ligner egentlig bare en der burde styre sin appetit.....træls overgang  :-\

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 09 December , 2011, 22:05 »
Ja, men alligevel, så går der nok lige noget tid og når så man kan se det, så er det altså smukt nok, det syntes jeg ihvertfald ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #38 Dato: 09 December , 2011, 22:14 »
Indtil videre er der ikke sket noget hjemme hos os. Så vidt jeg da ved, for jeg er lige på arbejde..... Skal cykle hjem ! sidst det stormede var jeg også på cykel. Jeg er aldrig kommet så hurtig hjem før.

Jeg turde ikke lukke det hold seramaer der normalt huserer i haven, ud i dag af frygt for at de skulle storme væk.

Trist at høre om de forskellige skader hist og pist.  *t

Jeg er ikke god til storm vejr, sover ad pommern til når det blæser, og så er det oven i købet også fuldmåne. !! *s

Offline Karinath

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 09 December , 2011, 22:48 »
Æv. Da jeg kom ud til bilen efter endt arbejdstid, var der en bule i siden og en halvpalle ved siden af.

Ejeren af stakken af paller, hvorfra den kom flyvende fra, vil dækken skaden, så ingen problemer der. Men øv hvor det er surt!

Tid til at prøve tråden med saltmandlerne ;)
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #40 Dato: 09 December , 2011, 22:51 »
Jeg sover egentlig udemærket når det er storm, men måske det skyldes jeg er født og opvokset på vestkysten. Tror egentlig de fleste ting heromkring er rimeligt storm sikre, og at vi flytter og fjerner lette ting sådan helt automatisk. Det kan osse være vi bare ikke spekulerer så meget over det ;D. Vil dog lige sige at da vi købte hus, var jeg meget ude efter vi IKKE skulle ha kælder. Er opvokset i et hus med kælder meget tæt på havnen i esbjerg og der var altid vand dernede når der var storm og forhøjet vandstand.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #41 Dato: 09 December , 2011, 23:10 »
Tror egentlig de fleste ting heromkring er rimeligt storm sikre, og at vi flytter og fjerner lette ting sådan helt automatisk.

Lidt det samme her. Vi ligger temmeligt højt og er svært udsatte for vindene fra syd og vest, men har efterhånden lært.

Må dog indrømme at jeg var lidt spændt på hvordan en ny alu-plade, lagt over brønden sidste weekend, ville klare vinden, men der har ikke været nogen problemer overhovedet.
Mvh
Erik Andersen

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 09 December , 2011, 23:51 »
Jeg har aldrig tidligere været generet af kraftig regn og rusk, set i søvnmæssig sammenhæng i hvert fald. Efter jeg har eget hus og dyr i haven sover jeg ad p.......til. Den stride vind der rusker i det hele og får det til at knage og brage er urovækkende på en eller anden måde

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 10 December , 2011, 00:07 »
Så længe det knager, så holder det  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #44 Dato: 10 December , 2011, 06:25 »
karina th

hvis du har kasko på din bil skal den sikkert dække,  sådan er det bare /d