Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Optimalt vagtelfoder...  (Læst 2932 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mariakiil

• Bruger
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Optimalt vagtelfoder...
« Dato: 08 December , 2011, 18:43 »
Ja jeg er så doven at jeg ik gider søge på forum  ;D Mine vagtler får fasan æglægningsfoder og kanariefrø, men mine japanske vagtler har aldrig lagt et eneste æg og vi fik dem i sommers... Jeg har også kinesiske vagtler, har dog mistet 4 på mystisk vis, tud tud, de får samme foder, de går alle sammen og de har lagt lidt æg i sommers... Er der et bedre foder til dem?
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Optimalt vagtelfoder...
« Svar #1 Dato: 08 December , 2011, 19:09 »
Så er jeg lige så doven og smider bare et link ;D ;D
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=20918.msg185674#msg185674
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Optimalt vagtelfoder...
« Svar #2 Dato: 11 December , 2011, 16:07 »
Synes det lyder som en ok blanding..husk blot lidt grit til dem, altså de samme skaller som til hønsene blot i meget fine små stykker..ca 25 kr i en dyrhandel (gives til alm. burfugle)  :)

Jeg har også prøvet at få vagtler og have dem i laaang tid, inden de gik i gang med æglægning. Dine begynder nok til foråret, skal du se...med mindre det er en flok haner  :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling