Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: naturfredning og wspa  (Læst 2531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: naturfredning og wspa
« Svar #15 Dato: 07 December , 2011, 08:12 »
Jeg synes ikke der er grund til at blive sur på en organisation pga en idiot i telefonen, med mindre han/hun er instrueret af organisationen til at opfører sig sådan. Det er sælgeren der laver en kæmpe brøler, og chefen er forhåbentlig ganske uvidende.

Jeg ville rette henvendelse, men uden møgfald, og fortælle hvad jeg og andre har været udsat for! Det er jo fint at sige man er vred og skuffet, og at de vel ikke kan være nteresserede i at bruge en teknik der får folk til at tale dårligt om organisationen. Det lyder som om de skal få ryddet op i personalet... tror mange ringer hjemmefra hvor ingen kan tjekkes for det de laver  /d

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #16 Dato: 07 December , 2011, 08:13 »
Jeg har faktisk tænkt tanken at ringe til dem. Eller sende dem en mail.

Kristian@ Det gjorde jeg faktisk ved wspa da jeg faktsk godt kunne lide dem ind til igår. Jeg vil nemlig bare ikke betale penge til alt andet end hjælpen til dyrene.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 07 December , 2011, 08:36 »
Mine forældre gør også bare det at de smider røret på. De gider ikke alle de opkald, og da de lod være med at tage telefonen for nogle år siden ringede de til min lillesøster og bad om at snakke med min mor, så der slap tålmodigheden op. Jeg plejer bare gerne lade dem fyre hele deres remse af og bare svare ja, ja, okay til det hele. Når så de så spørger om man vil støtte eller købe deres produkt, så siger man bare pænt nej tak og lægger på :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #18 Dato: 07 December , 2011, 08:47 »
det er sørgeligt men der er en velgørenhedsindustri, og jo mere afskyeligt de kan fremvise jo dygtigere er de, og jo mere opmærkson hed får de på nettet, ikke mange fortæller hvad de har gjort, og hvad de konkret arbejder med, og det vise jo at det bare er pengemaskiner,  og kan de finde noget som ingen kan sige er i orden  vanrygt,mishandling af dyr gerne dyrebørn, så er det jo svært at sige nej, uden at blive mødt med et, du syntes altså det er iorden, siden du ikk vil hjælpe, men hvem tror vi vi er, vi har pladsnormer for dyrehold, så og så mange dyr pr m2.

et gammelt ordsprog siger jo: fej for egen dør, først /o

og jeg er ret ligeglad med om hunde bliver flået lvende i kina, eller tæsket ihjel i tjerkiet med kæppe, så længe vi har burhøns, svinefabrikker og omsorgs svigtede børn i danmartk som vi stadig svigter. /d vi har reelt ikk meget godt at bidrage med i denne verden, men vi bliver tilbudt at købe lidt god samvittighed, af godhedsindustrien, der jo end ikk magter andet end pege fingre, og det bliver ingen jo mætte af

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #19 Dato: 07 December , 2011, 09:40 »
Hm... hverken naturfredningsforeningen eller wspa må ringe rundt på den måde. De overtræder Dørsalgsloven og de kunne faktisk straffes for det de gør + det kan vel næsten karakteriseres som betleri, hvilket er totalt forbudt i DK. De ENESTE der må kontakte folk på den måde er aviser og forsikringsselskaber, der på mærkværdigvis har fået en undtagelse  ::)
Jeg havde da ellers sympati for naturfredningsforeningen og synes at deres formand ofte har lødigt input til debatten om fx natursyn. Meeeenn jeg mister da lidt af den sympati når jeg hører om sådanne metoder. WSPA giver jeg så ikke meget for; synes de tv-reklamer de kører er for 'tykke' og det er jo ikke billigt at lave tv-reklamer, såeeee hvor meget er der så til de nødstedte dyr ........
Det kan anbefales at få sit navn på Robinsonlisten, så slipper man helt for den slags!
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

karina dj

• Gæst
« Svar #20 Dato: 07 December , 2011, 09:47 »
Jeg bliver osse ringet op, men det er fordi jeg er eller har været medlem.

Kan ikke forestille mig at DKs naturfredningsforening overtræder lovgivningen...de har for meget at tabe ved sådan en dumhed og er alt for professionelle!

Og så må man ringe som sælger fra vel hvilket som helst firma til et registreret cvr.

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 07 December , 2011, 10:09 »
Hvor er jeg da glad for min markedsføringsbeskyttelse.... Den betyder nemlig at disse forskellige virksomheder osv IKKE må ringe til mig. Det er meget enkelt at få HER
Kaldes også Robinsonlisten
https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/flytning/Sider/adressebeskyttelse.aspx

Den liste har jeg også været på i et godt stykke tid efterhånden. Ikke at det har hjulpet ret meget. De ringer stadig alle mulige steder fra. Må indrømme jeg er begyndt at svine dem og spørge hvorfor de ringer når jeg står på listen.
De fleste undskylder at de har ringet og jeg beder dem se bedre efter på listen inden de ringer op og ringer de til mig igen vil det blive meldt. Gider ikke de ringer. Det er altid på de mest ubelejlige tidspunkter. 

Jeg har også gjort det før med at høre på dem og så sige nej tak, men jeg kan ikke forstå jeg skal give dem alle mulige oplysninger om mine forsikringer eller avisvaner inden vi kommer frem til hvad de egentligt vil. Har sagt til nogle af dem at jeg egentligt ikke kan se hvad det rager dem. Sådan noget siger jeg kun når jeg bliver rigtig irriteret.  :D
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

karina dj

• Gæst
« Svar #22 Dato: 07 December , 2011, 10:27 »
Jeg plejer nu osse bare at svare de skal spare på krudtet, min beslutning er taget på forhånd... for ja, de starter gerne med kontooplysninger og alt muligt...som om  :D

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #23 Dato: 07 December , 2011, 11:20 »
Hvis det er sælgere af aviser og andet, så er det markedsføringsbeskyttelse. Men hvis det er Gallup og andre, så er det forskerbeskyttelse man skal have.

Det kører via CPR, så det er alle kommuner der har det. Man skal have fat i sit folkeregister.

Som jeg husker det, så er der en indkøring på 3. mrd hvor de stadig kan komme til at ringe til dig. Men så siger du bare at du har beskyttelse og at de ikke må. Så er den samtale slut.

Her virker det. Måske har der været 2 opkald i de sidste 2 år.. Det er yderst sjældent at det sker
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #24 Dato: 07 December , 2011, 11:24 »
Den liste har jeg også været på i et godt stykke tid efterhånden. Ikke at det har hjulpet ret meget. De ringer stadig alle mulige steder fra. Må indrømme jeg er begyndt at svine dem og spørge hvorfor de ringer når jeg står på listen.
De fleste undskylder at de har ringet og jeg beder dem se bedre efter på listen inden de ringer op og ringer de til mig igen vil det blive meldt. Gider ikke de ringer. Det er altid på de mest ubelejlige tidspunkter. 

Jeg har også gjort det før med at høre på dem og så sige nej tak, men jeg kan ikke forstå jeg skal give dem alle mulige oplysninger om mine forsikringer eller avisvaner inden vi kommer frem til hvad de egentligt vil. Har sagt til nogle af dem at jeg egentligt ikke kan se hvad det rager dem. Sådan noget siger jeg kun når jeg bliver rigtig irriteret.  :D

Det hjælper desværre ikke ret meget at være på den liste, da telefonsælgere bruger telefonbogen til at finde nr. at ringe til og man er kun registreret i 1 år af gangen på listen og er man ikke registreret når telefonbogen bliver trykt kan det være lige meget.
Jeg siger fra med det samme og ligger røret på. Jeg gider ikke hverken avissælgere, Galup, viasat eller nogen andre.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 07 December , 2011, 11:59 »
Jeg synes også det er irriterende og de ringer altid ved spisetid eller søndag aften  >:(. Men det mindste man kan gøre er da at sige til dem, at de ikke skal spilde deres tid på én - og lade være med at ringe igen. At banke røret på er at nedgøre andres arbejde, det kunne jo have været dit....
Mvh Marianne

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 07 December , 2011, 12:13 »
Ja altid på de tidspunkter, hvor de ved folk er hjemme ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 07 December , 2011, 12:43 »
Finn: jeg har været med i mere end tre måneder. Må så sige at et af de steder der ringer flest gange er Topdanmark fordi de kan se jeg har haft mine forsikringer der før. Ja jo men jeg har forsøgt at forklare dem at der jo var en grund til jeg ikke er der mere og jeg er temmelig træt af at de ringer så tit. I går ringede de igen og jeg sagde at næste gang blev de meldt. (jeg ved ikke til hvem, men jeg håber det hjælper)

Jean: Selvom de finder nummeret i tlf-bogen skal de tjekke listen inden de ringer til nogen. Det hjælper vel efterhånden som firmaerne også finder ud af at listen eksisterer.

Marianne: jeg synes også de nedgør min ret til at være i fred. Kan de ikke respektere at jeg har valgt det fra må de finde jeg i jeg er lidt kort for hovedet. Kan de ikke klare det så skulle de måske ikke sidde i sådan et job for jeg tror der er mange der smækker røret på efterhånden for man kan jo ikke få et ord indført før de har snakket en halv evighed.

Vil lige sige at Naturfredningsforeningen og andre af samme slags godt må ringe. De skjuler deres "tiggeri" bag et abonnement af deres blad som er ganske lovligt at sælge pr. telefon.
Men selvfølgelig ikke hvis man står på Robinsonlisten. ;)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #28 Dato: 07 December , 2011, 12:55 »
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Spam-og-reklamer/Robinsonlisten

Firmaerne skal tjekke registret hver gang, de sender reklamemateriale ud. Listen bliver opdateret en gang i kvartalet. Det betyder, at der i praksis kan gå lidt tid, fra du tilmelder dig, til henvendelserne ophører.

Hvis der er bestemte virksomheder, du ikke ønsker opkald eller adresserede reklamer fra, kan du meddele virksomheden, at du ikke ønsker flere henvendelser. Sælgeren er så forpligtet til at respektere dette. Det skal gælde straks, uanset om du står på Robinson-listen eller ej, og du kan klage til Forbrugerombudsmanden, hvis du alligevel får opkald fra virksomheden. Hvis du vil klage til Forbrugerombudsmanden, kan det være nødvendigt, at du også sender en e-mail eller et brev til virksomheden, så du kan dokumentere, at du har frabedt dig reklamer og opkald.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/Klageformular

Så send en mail, hvor du frabeder dig henvendelse. Gør de det alligevel, så afsted til forbrugerombudsmanden
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #29 Dato: 07 December , 2011, 12:58 »
Marianne: jeg synes også de nedgør min ret til at være i fred. Kan de ikke respektere at jeg har valgt det fra må de finde jeg i jeg er lidt kort for hovedet. Kan de ikke klare det så skulle de måske ikke sidde i sådan et job for jeg tror der er mange der smækker røret på efterhånden for man kan jo ikke få et ord indført før de har snakket en halv evighed.

Og det kan man bare ikke, jeg er så begyndt at bare sig nej nej nej indtil de hører mig, og det passer dem bestemt ikke at de ikke bliver hørt...

Vil lige sige at Naturfredningsforeningen og andre af samme slags godt må ringe. De skjuler deres "tiggeri" bag et abonnement af deres blad som er ganske lovligt at sælge pr. telefon.
Men selvfølgelig ikke hvis man står på Robinsonlisten. ;)

Det var dem der var værst da de ringede til mig, blev ikke tilbudt noget blad, blev bare overbeskidt fordi jeg ikke ville støtte deres pis.
« Senest Redigeret: 07 December , 2011, 13:01 Fra Bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.