Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: mine kalkuner på 3mdr dør  (Læst 5186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bjyrka

• Passiv bruger
mine kalkuner på 3mdr dør
« Dato: 06 December , 2011, 11:07 »
Ja som overskift siger har jeg problemer med mine kalkuner,jeg købte 11 udefra for at få lidt fornyelse i flokken nu har jeg 6 tilbage,de ser gode og sunde ud men pludselig er der en der er sløj og dør ret hurtigt.

Jeg mener at have læst her på forum om en der gav lidt saltsyre i drikkevandet,men tør ikke prøve for er ikke sikker og kan ikke finde tråden,er der nogen af jer der husker noget lign.

Jeg har altid haft lidt problemer med hvor mange af kyllingerne der overlevede,men nu er jeg begyndt at tage æggene i rugemaskinen og i varme bur nær de er klækket,men frygter lidt de også dør når de er 2 3 mdr.
Jeg har ca 50 kyllinger fra 7 til 30 dg pt.

Vh Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: mine kalkuner på 3mdr dør
« Svar #1 Dato: 06 December , 2011, 11:11 »
Der er jo noget med at kalkuner er ret sarte hvad angår fugt og kulde, så måske skal de helst gå inde på denne årstid, jeg er ikke ekspert i kalkuner.
Og der skal være rent og tørt omkring dem, for at ikke skal gå i fugtigt miljø.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

bly viol

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06 December , 2011, 11:12 »
1 kapsel til 20 liter vand og det virker altså . vi har også kalkuner . og de dør aldrig . ( jo ved øksens fald ) men ellers ik . jeg lader dem ha varme længe . og de trives fint

bly viol

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06 December , 2011, 11:15 »
mine render ude hele året som de har lyst . de kan selv vælge . det har aldrig givet problemer . men har godt hørt at en del har problemer med dem . tror man skal passe på med at pakke dem for meget ind så de bliver endnu mere sarte . vores er ruget i maskine . og vi har ik mere spild end alm kyllinger hvor der falder en fra i ny og næ

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #4 Dato: 06 December , 2011, 11:37 »
Det lyder meget som da mine fik black head /d jeg var heldig kun at miste to til sygdommen, men ved at den kan være ret aggressiv i en flok. Det håber jeg dog ikke for dig, at det er.

Og min er faring er også, at kalkuner er sarte, så længe de ikke er fuld fjerede. Derefter er de ret hårdføre. Vores kommer også ud året rundt uden problemer. Men nogen gange er man jo uheldig og få noget sygdom, som de kan være følsomme over for. Og Black Head er en af dem. Og påfugle skulle være endnu mere følsomme over for den sygdom... :-\
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline bjyrka

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 December , 2011, 13:54 »
Tak for svarene,er jo glad for jeg ikke huskede helt galt,må lige finde ud af hvad saltsyre hedder på engelsk,og hvor jeg kan købe.

Jeg bor jo på Phillipinerne og regntiden er sluttet for ca 1 mdr siden inden da gik de indenfor,et af problemerne når vi har de små er ude er arns det er en stor rød myre når de bider dem dør de hvis de kun er et par uger.

For nogle år siden smuglede jeg 10 påfugle rugeæg herud,og fik en til at ruge dem i maskine de 8 klækkede,men desværre satte han dem i bur på jorden så da jeg kom for at hente var de alle døde pga de røde myresataner.

ps. jeg havde betalt 30kr pr stk hos Maxim

Men okay vi har så hverken ræv eller mink.

Vh Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 06 December , 2011, 13:58 »
Tak for svarene,er jo glad for jeg ikke huskede helt galt,må lige finde ud af hvad saltsyre hedder på engelsk,og hvor jeg kan købe.

Jeg bor jo på Phillipinerne og regntiden er sluttet for ca 1 mdr siden inden da gik de indenfor,et af problemerne når vi har de små er ude er arns det er en stor rød myre når de bider dem dør de hvis de kun er et par uger.

For nogle år siden smuglede jeg 10 påfugle rugeæg herud,og fik en til at ruge dem i maskine de 8 klækkede,men desværre satte han dem i bur på jorden så da jeg kom for at hente var de alle døde pga de røde myresataner.

ps. jeg havde betalt 30kr pr stk hos Maxim

Men okay vi har så hverken ræv eller mink.

Vh Niels

En ræv eller en mink kan man trods alt fange eller skyde.... det er nok næppe muligt med myrer... Træls med påfuglene... og kalkunerne... knus herfra
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #7 Dato: 06 December , 2011, 14:02 »
Hydrochloric acid er saltsyre på engelsk.

Hvis det er Blackhead, så er Dimetridazole behandlingen. Aner ikke om det kan fåes dernede, men god jagt
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #8 Dato: 06 December , 2011, 14:06 »
murer kan oss bekæmpes /reguleres, hvis de generer mine bier, ca 5l saltsyre pr tue  /o men det river i næsen fandt ud af det da jeg skulle bruge noget nedbrydeligt i et vådområde

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 December , 2011, 14:55 »
Giv os svar på, om det her med saltsyren virker, ik? :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling