Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ÆGte lykke er....  (Læst 515 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Liv

• Bruger
ÆGte lykke er....
« Dato: 05 December , 2011, 15:12 »
...når den første af hønsene vælger at lægge et æg netop den dag, hvor min ældste søn er hjemme fra børnehave for at have en hyggedag med sin mor og lillebror.  /o

Vi var ude i haven i flere timer, hvor vi fulgte med i at hønen ledte efter et sted i haven at lægge ægget, hvor hun "gravede" huller i jorden og hvor hun endte med at lægge sig. Efter en frokostpause for os, og lidt fred og ro for hønen, så kom vi ud i haven igen...og der, i hullet, lå et fint hvidt æg!  <I

Så ÆGte lykke er at være 4 år og at få lov til at kravle ind under en stor busk, og bringe vores første æg med tilbage, og ikke mindst, at få lov til at spise det helt alene til aftensmaden  *p 

Venlig hilsen
Liv

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
Sv: ÆGte lykke er....
« Svar #1 Dato: 05 December , 2011, 16:00 »
det er så fedt :-) børn går rigtig meget op i at finde æg  /o
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 December , 2011, 16:20 »
nu er det så at anton 2år peger på dit billedeog siger "gamle koner" <T <T

!a

Offline Liv

• Bruger
« Svar #3 Dato: 05 December , 2011, 18:14 »
@farm-svendsen

Ja, han går rigtigt meget op i det, det er så hyggeligt. Hønsene er også rigtig tamme og de kommer rendende, når man går ude i haven. Han kan også ae nogle af dem, når han giver dem korn. Det er dejligt, at han kan komme så tæt på dem.

@kristiank

Jeg er da også ældgammel i forhold til ham  ;)

Min søn kalder også unge teenagerpiger for damer, ex har han spurgt "hvad laver damen" om ung piges bod på et julemarked, pigens ansigtsudtryk så meget sjovt ud  ;D
« Senest Redigeret: 05 December , 2011, 18:16 Fra Liv »
Venlig hilsen
Liv