Ja..hold lige øje med hende nogle dage, men jeg kan forstå, at hun kortvarigt har været behandlet med terramycin, som er et bredspektret antibiotikum.
Jeg mener, at du er holdt for hurtigt op med behandlingen, hvilket har betydet, at de mest "sejlivede"bakterier har overlevet og igen er begyndt at formere sig og nu er begyndt at sætte sig i luftvejene. Det er altid vigtigt, at fortsætte en antibiotika behandling i hele den tid, som produktet anbefales....så alle bakterier bliver slået ihjel og man undgår, at nogle ved gentagne korte behandlinger bliver resistente.
Nåh.. faren er ikke så stor, og jeg er sikke på, at din høne nok skal komme sig igen, men jeg er mindre sikker på, at hun komme sig uden en fuld behandling med penicillin.
Kommer det til, at du skal til dyrlæge med din høne, så vil jeg foreslå dig, at spørge ham/hende, om din høne ikke kan få en sprøjte med det antibiotikum, som man bruger på vildt stationer til fugle mod infektioner. Det er et depot produkt, som blandt andet har den fordel, at du ikke skal behandle mere end den ene gang. Jeg har fået behandlet to høns med dette penicillin..den ene med sejlivet forkølelse og slim i luftvejene og én med lungebetændelse...og de fiser sunde og raske rundt i haven igen begge to
Pøj, pøj