Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kassekort til Lu.  (Læst 26093 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #15 Dato: 04 December , 2011, 22:54 »
Kevin,

Er det 4 forskellige slags høns du har med?
For på mine kassesedler er gruppenr. opdelt i Race.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Alfred Kirk

• Bruger
« Svar #16 Dato: 04 December , 2011, 22:58 »
Ja Kevin, det er såmænd gammel tradition at du ikke selv må indsætte dine dyr. Nej de skal jo også føres ind på ringkortene, så ledes at der er nr på hver enkelt udstillet dyr.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #17 Dato: 04 December , 2011, 23:11 »
Det er for at være sikker på at alt går rigtig til. Når det er sådan en stor udstilling er det også et problem hvis alle rander rundt om hinanden og skal sætte deres egne dyr ind og det kan nemt gå galt.

Prøv at se om du ikke kan låne nogle kasser fra nogle andre. Papkasser er ikke det bedste sådan et sted. Du kan også være så uheldig at få en regning hvis de ikke ser kassen egnet. Så må de nemlig købe en transportkasse på dine vejne, men sådan plejer det vidst ikke at gå. Du får nok bare en påmindelse den første gang, men hvis du bliver ved, køber de nok nogle kasser for dig.
Har også hørt om en der bevidst tramper papkasser ned for det gider han ikke at se. Så bliver de nemlig nød til at købe en transportkasse for at få dem med hjem.

Jeg var med til at sætte dyr ind sidste år og lad mig sige at der er mange specielle transportkasser og ikke alle er lige brugervenlige. Prøv i første omgang at forhøre dig om du kan låne nogle kasser og hvis ikke vil jeg heller se dem i en ordenlig transportkasse med meget tydelig markering udenpå at der er dyr fra forskellige grupper. Dværg Wyandotterne er delt op i flere grupper og når man så sætter dyr sammen for to forskellige grupper, men ikke skriver det på den kasse de er i giver det store problemer for dem, der er der.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #18 Dato: 05 December , 2011, 07:17 »
Det er for at være sikker på at alt går rigtig til. Når det er sådan en stor udstilling er det også et problem hvis alle rander rundt om hinanden og skal sætte deres egne dyr ind og det kan nemt gå galt.

Prøv at se om du ikke kan låne nogle kasser fra nogle andre. Papkasser er ikke det bedste sådan et sted. Du kan også være så uheldig at få en regning hvis de ikke ser kassen egnet. Så må de nemlig købe en transportkasse på dine vejne, men sådan plejer det vidst ikke at gå. Du får nok bare en påmindelse den første gang, men hvis du bliver ved, køber de nok nogle kasser for dig.
Har også hørt om en der bevidst tramper papkasser ned for det gider han ikke at se. Så bliver de nemlig nød til at købe en transportkasse for at få dem med hjem.

Jeg var med til at sætte dyr ind sidste år og lad mig sige at der er mange specielle transportkasser og ikke alle er lige brugervenlige. Prøv i første omgang at forhøre dig om du kan låne nogle kasser og hvis ikke vil jeg heller se dem i en ordenlig transportkasse med meget tydelig markering udenpå at der er dyr fra forskellige grupper. Dværg Wyandotterne er delt op i flere grupper og når man så sætter dyr sammen for to forskellige grupper, men ikke skriver det på den kasse de er i giver det store problemer for dem, der er der.
Juridisk set så er det den der bestiller der betaler, så det ville jeg ikke som forening vare mig med. Det lærte jeg sidste vinter da min udlejer ikke gad reagere da jeg havde spængte vanrør. Jeg bestilte smed, alle har enige om på den skulle udlejer æde, undtaget loven, den der bestiller musikken er en der betaler.
Jeg bliver nød til på proppe alle mine i samme bur, jeg har heller ikke det rigtige uudstyr.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 05 December , 2011, 07:24 »
Det er da det mest tåbelige, jeg længe har hørt.

Wanda, der står et eller andet sted i reglerne for udstillingen, at hvis man bruger kasser, der ikke er sikre nok til hjemtransport (kan ikke lige huske formuleringen), så vil der blive købt papkasser på ejers vegne, for så vidt en god og ansvarlig regel, der varetager dyrenes tarv.
Men bevidst sabotage af kasser hører ingen steder hjemme efter min mening.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #20 Dato: 05 December , 2011, 08:54 »
Sidste år brugte jeg de små flyttekasser og jeg synes de er fine til formålet.Kan de holde til at blive fyldt med f.eks.bøger kan de vel også holde til 1-2 høns!

Jeg blev da lidt paf over Franks indlæg, for hvis vi skal til at investere i fine udstillingskasser for at deltage, så må vi opgive at udstille så mange som vi har meldt til i år.

VH Gunni.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #21 Dato: 05 December , 2011, 09:59 »
Det behøver ikke være fine kasser, men gerne nogle der fungere. Hvis der er flere dyr i et rum eller der ikke er indelåg under det store låg, så noter det venligst tydeligt udenpå kassen for at hjælpe indsætterne og der ikke sker noget med dyrene.
Hvem skal også stå til ansvar hvis der sker noget med jeres papkasser spørger jeg om? For hvad hvis der sker et uheld med en af dem eller de går i stykker?
Dog vil jeg også sige at nogle dyr havde haft bedre af at ankomme i en papkasse end de noget specielle kasser man ser.
Så prøv at se om I ikke kan låne nogle kasser af andre. I vores klub har man da lånt til hinanden for at folk har ordenlige kasser at sende deres dyr afsted i.

Ham der tramper papkasser ned er hvis ovenpå det der skete med nogle Orpinton engang, som er beskrevet i en anden tråd herinde.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

GKV

• Gæst
« Svar #22 Dato: 05 December , 2011, 10:43 »
Det behøver ikke være fine kasser, men gerne nogle der fungere. Hvis der er flere dyr i et rum eller der ikke er indelåg under det store låg, så noter det venligst tydeligt udenpå kassen for at hjælpe indsætterne og der ikke sker noget med dyrene.
Hvem skal også stå til ansvar hvis der sker noget med jeres papkasser spørger jeg om? For hvad hvis der sker et uheld med en af dem eller de går i stykker?
Dog vil jeg også sige at nogle dyr havde haft bedre af at ankomme i en papkasse end de noget specielle kasser man ser.
Så prøv at se om I ikke kan låne nogle kasser af andre. I vores klub har man da lånt til hinanden for at folk har ordenlige kasser at sende deres dyr afsted i.

Ham der tramper papkasser ned er hvis ovenpå det der skete med nogle Orpinton engang, som er beskrevet i en anden tråd herinde.

Frank jeg forstår ikke dine argumenter. Alle ved hvordan en flyttekasse er indrettet og den er da også solid nok til at kunne holde.Jeg kan til gengæld tro, at det kan være lidt mere avanceret (indviklet) med diverse transportkasser.

Nå, pyt, mine kommer altså i spritnye flyttekasser, der let kan stables, er det ikke godt nok så fred være med det, og ingen skal trampe på dem.

Fortæl mig lige hvor jeg evt. kunne låne 23 transportkasser ;D,

VH Gunni.

Offline ncj

• Bruger
« Svar #23 Dato: 05 December , 2011, 11:05 »
En regulær flyttekasse kan sagtens holde og stables,jeg har i sin tid selv været med til at producerer dem /o
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #24 Dato: 05 December , 2011, 11:19 »
så skal i lige tænke på at der er forskel på flyttekasser, der er både en prof, og en billig kavllitet, havde engang nogle fra et flyttefirma i dobbelt pap, det tålte en stor at blive fyldt med bøger /o men håbløs at slæbe rundt på.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #25 Dato: 05 December , 2011, 11:34 »
De billige flyttekasser fra f.eks Jem & Fix er ikke 5 p.... p.. værd.

@ Gunni

Du skal vel heller ikke bruge 28 kasser, for der er da flere rum i hver kasse.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ncj

• Bruger
« Svar #26 Dato: 05 December , 2011, 11:44 »
En rigtig flyttekasse bliver lukket og foldet,så bølgeretningen går både op og på langs.Så er både stablingsstyrken og tryk fra siden optimal.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #27 Dato: 05 December , 2011, 12:01 »

Wanda, der står et eller andet sted i reglerne for udstillingen, at hvis man bruger kasser, der ikke er sikre nok til hjemtransport (kan ikke lige huske formuleringen), så vil der blive købt papkasser på ejers vegne, for så vidt en god og ansvarlig regel, der varetager dyrenes tarv.
Men bevidst sabotage af kasser hører ingen steder hjemme efter min mening.

Den gælder stadig ikke juridisk. I min lejekontrakt stod der også at udlejer var ansvarlig for at vedligeholde rør og varmeanlæg... men eftersom det var mig der bestilte smeden så var det også mig der skulle betale.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

GKV

• Gæst
« Svar #28 Dato: 05 December , 2011, 12:09 »
De billige flyttekasser fra f.eks Jem & Fix er ikke 5 p.... p.. værd.

@ Gunni

Du skal vel heller ikke bruge 28 kasser, for der er da flere rum i hver kasse.

Nu er vi jo ved at komme dertil, at lysten til at deltage for mig, kan ligge et meget lille sted! Jeg går ikke ud og investerer en masse penge i transportkasser, bare for at kunne udstille et par gange om året.

Grunden til det ret store antal høns er jo, at jeg har nogle jeg vil prøve at få godkendt, ellers har jeg slet ikke brug for så mange.

Det er muligt, at du mener at de flyttekasser er noget lo.., men sidste år da de kom hjem, kunne man faktisk ikke se, at de havde været brugt, så ud fra det mener JEG altså, at de er gode nok til formålet.

Jeg regner da også med, at man behandler kasserne med indhold varsomt, men jeg har ingen garanti for det, vel? Noget kunne tyde på, at det måske går voldsommere til end man egentlig er klar over.

VH Gunni.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #29 Dato: 05 December , 2011, 12:23 »
har nu oss yndet at bruge de billige, til transport, men jeg stabler dem jo heller ikk, men med en avis i bunden, måske 2 ved mange kyllinger, har prøvet  at de blev bløde, i et hjørne