Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kassekort til Lu.  (Læst 26131 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
Kassekort til Lu.
« Dato: 03 December , 2011, 21:17 »
Hej...

Er jeg den eneste der ikke har modtaget mine kassekort til Lu??

Jeg snakkede med Niels Rasmussen sidste weekend , der sagde han at de blev sendt i uge 48... Det er jo nu....
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #1 Dato: 03 December , 2011, 21:42 »
Jeg har fået dem igår.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #2 Dato: 03 December , 2011, 21:57 »
Ok..

Så må det bare være den Nordiske postvogn der ikke er så hurtig som den sydøst gående ;)
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #3 Dato: 03 December , 2011, 23:39 »
Hej

Har fået mine idag, var også lidt nervøs.

Tommy

Susanne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04 December , 2011, 00:02 »
Jamen jeg fik mine med den nordjyske postvogn igår (torsdag) - håber dine dukker op lørdag  - ellers er der vist sket en fejl  ???

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 December , 2011, 03:01 »
Hej De bliver sendt som B post så derfor kommer de lidt forskelligt.
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 04 December , 2011, 08:18 »
appropox kassekort, så står der i det medfølgende brev, at "Dyr med forskellige gruppenumre må ikke pakkes i samme kasse". Betyder det så, at de skal i helt seperate kasser, eller blot, at der ikke må være flere i samme rum?

De fire kort jeg har fået, har nemlig hvert sit gruppenr. Betyder det så, at hønsene skal afsted i hver deres transportkasse. I så fald skal de i hvert fald afsted i papkasser, selvom jeg lige har invisteret i en 4 rums transportkasse :(
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 04 December , 2011, 09:05 »
Ja, desværre, Kevin.
Jeg har også fået mine kassekort.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #8 Dato: 04 December , 2011, 09:24 »
Nogen der ved om det er ok at maile kopi af vaccinationsattest til Willy? vi har bare ikke haft andet end problemer med vores tilmelding ind til videre....
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

GKV

• Gæst
« Svar #9 Dato: 04 December , 2011, 10:28 »
Nogen der ved om det er ok at maile kopi af vaccinationsattest til Willy? vi har bare ikke haft andet end problemer med vores tilmelding ind til videre....

Hvis jeg var dig ville jeg hutigst muligt sende en kopi via mail, da fristen jo var den 24.nov.

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 04 December , 2011, 11:15 »
Jeg sender altid vacc. pr mail
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 04 December , 2011, 13:20 »
Jeg sendte vaccinationspapir via. post, fik kassekort i fredags, så nu er jeg så småt klar ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Maiken Brændmose Jensen

• Gæst
« Svar #12 Dato: 04 December , 2011, 20:11 »
Jeg fik mine kassekort i går (lørdag)

Offline Bøstrup

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 04 December , 2011, 20:46 »
Til K.V.B.
Dyr til de forskellige grupper skal  i vær sine kasser, det er forskellige folk der sætter dyr ind og de gør det kun i den gruppe der står på kortet, papkasser er ikke sagen til så stor en udstilling, på den gule seddel står der også at det skal være forsvarlige kasser- det kan du gøre til en lokaludstilling men ikke til sådan en stor udstilling - for din egen og dyrenes skyld et dyr i hvert rum, og hvis dyrene er sendt med en fællestrasport kan papkasser ikke tåle at blive stablet.
Eigil.
Har været med til Landsudstilling i godt 40 år og har set mange dårlige kasser, så dårlige så de kunne ikke bruge til at sende dyr hjem igen.

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 04 December , 2011, 22:34 »
Hej Eigil,
Ja jeg kan godt se fornuften i at dyr i forskellige grupper skal i forskellige kasser. Sådan noget havde bare været rart at vide ved tilmelding som ny udstiller. Jeg køber ikke 4 enkelt "solide" transportkasser til mine høns, når jeg nu lige har købt en 4-rums kasse. Derfor kommer de afsted i små pap-flyttekasser, når nu de skal i hver deres kasse.
Endvidere skal dyrene ikke med nogen fælles transport, da jeg ikke bor så langt fra Herning. Så hvis kasserne ikke mishandles deroppe, burde det også sagtens kunne bruges til at sende dyrene hjem i igen.

Hvad er egentligt grunden til, at man ikke selv må sætte sine dyr i burene. Til diverse dyrskuer rundt omkring i landet, har folk da lov til selv at læsse diverse dyr af. Hvad er det, som gør fjerkræene så anderledes, at det ikke kan lade sig gøre, såfremt folk har et ønske om selv at gøre det ???
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)