Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: LORTEROTTER!!!!!!!!!  (Læst 11345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: LORTEROTTER!!!!!!!!!
« Svar #15 Dato: 01 December , 2011, 22:36 »
@Ina
Det var en Hollandsk Dværg. Og der var kun benene tilbage...

Vi har 3 Giftfælder stående, rottemanden har været her 2 gange inden for de sidste 3 mdr.
Nej hvor jeg hader dem (rotterne altså ;) )

Herregud, stakkels lille ting, det er da egentlig uhyggeligt, du må have en Dansk Svensk gårdhund, de tillader ikke den slags indtrængen.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #16 Dato: 01 December , 2011, 23:43 »
enig med de andre HUND!! og gerne en foxterrier eller dansk svensk gårdhund
vores terrier gik helt amok i hønsegården den anden dag... det viste sig at en rotte havde valgt at bygge sig en eller måske to gange under hønsegården og Bølle gik på med krum hals... helmede ikke før kræet var jaget UD af hønsegården og bagefter tog han den så i en busk, hvor hr. rotte havde søgt tilflugt! hehehe...
hønsene gik bare roligt rundt om Bølle mens han arbejdede i hhv. hønsegård og ude på gårdspladsen på jagt efter kræet... lystig assisteret af undertegnede og husbonden...
efterfølgende blev han inviteret ind i hønsegården igen... for at tjekke om der var flere "skidesprællere" men det var der ikke - Bølle har et fantastisk effektivt "rotteradar!!" helt exeptionelt!!... dog er han for gammel til at leje ud - desværre... :( ... men en fantastisk hund!!
mvh
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #17 Dato: 01 December , 2011, 23:47 »
Jeg ønsker mig så meget en ruhåret foxterrier. De er bare så skønne. Nå, må se om jeg ikke kan finde en lille hanhundehvalp et sted og så få overtalt gemalen... ::)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 01 December , 2011, 23:54 »
Henriette.

Sidste del burde da være det letteste. Du skal da have én til at passe på dig når gemalen er på arbejde  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #19 Dato: 01 December , 2011, 23:59 »
Prøv at se i min underskrift, har skam en dansk/svensk gårdhund, men han går også efter hønsene >:( >:( >:(
Og han tager sgu også de bedste
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 02 December , 2011, 01:23 »
Jeg ønsker mig så meget en ruhåret foxterrier. De er bare så skønne. Nå, må se om jeg ikke kan finde en lille hanhundehvalp et sted og så få overtalt gemalen... ::)

Der hvor vi har vores yngste hund fra, har hun hvalpe lige pt. Jeg mener der er 2 hanner tilbage i kuldet  ::). Det er godt nok ikke fox terrier, men parson russell terrier, som er en terrier af omtrent samme størrelse. Og moderen, som også er mor til vores, tager alt hvad der bevæger sig (mus, rotter, muldvarpe, pindsvin og tror heller ikke hun vil gå af vejen for en mink, samt høns hvis hun fik muligheden). Vores kan dog godt gå rundt sammen med hønsene, men om han ville tage diverse udyr, ved jeg ikke. Viljen er der nok, men det er ikke sikkert at teknikken er der  <J

http://www.raveneli.dk/G_kuldet_7uger.htm
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 02 December , 2011, 08:07 »
Kevin, du må ikke vise sådan nogle "grimme" billeder - dybt SUK *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ulla

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 02 December , 2011, 08:25 »
Hvis man tænker på at skulle anskaffe sig hund til at tage sig af skadedyr , så er min erfaring ( min helt egen altså) at man skal vælge en tæve , jeg har haft 7 hanhunde og 2 tæver gennem 20 år alle terrier. 2 westier 1 irer 4 skotter og den står 0- 100 + til tæverne , drengene har aldrig slået noget med pels ihjel, bolde og sko er derimod aldrig fredet,
Da jeg stadig havde labber sad de pænt og ventede på at skottepigen slog krybet ihjel og så kom labben med byttet , og ville have del i løse summen  ;D
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 02 December , 2011, 08:48 »
Nøj hvor er de søde Kevin! Min westie tæve på 14 har tidligere dræbt muldvarper, mus, fugleunger osv... og næsten en kat :D
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #24 Dato: 02 December , 2011, 09:25 »
Ååårrrhhh en foxterrier, det er bare sådan en fantastisk race /o Jeg er opvokset med sådan nogle (den ruhårede version). De var simpelthen jordens sjoveste legekammarater og super skadedyrsudryddere. De er ekstremt sjove og hittepåsomme og de vil følge en til verdens ende. Og så kører de på duracellbatterier. Minusset er så at de kan være temmelig maniske; har de sat sig en ide i hovedet så skal den gennemføres - koste hvad det vil. Hvilket til tider kan være temmelig irriterrende, når kræet har den fikse ide alt gummi bare skal dø og splittes ad ::).
Men jer er fuldstændig enig med Ulla; skal du have en god rotte/musefanger så skal du have en tæve! Det er der forøvrigt også flere gamle terrierfolk der gennem tiden har sagt, så noget er der nok om det.
Parson Russel, Jack Russel og Foxterrier har samme ophav, men min erfaring er så at Russlerne (begge slags) er lige lidt mere 'afdæmpede', 'fornuftige' og ikke så ekstreme i deres temperament som fox'erne. 
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

thorleif

• Gæst
« Svar #25 Dato: 02 December , 2011, 10:19 »
Jeg har altid haft Whippets, altid taever, de kan nemt trenes til at lade hoenserne i fred. Ellers saa jager de alt der beveger sig, inklusive raever.

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
« Svar #26 Dato: 02 December , 2011, 10:57 »
Jeg er enig med Marianne - hold op med at vise billeder af sådanne nogle små nuttede hvalpe, det burde være forbudt. Hvor er de kære - jeg er lidt pjattet med både Parson og Fox terrier, og hvor har jeg siddet mange gange og grint over Søren Ryge's den gamle han altid havde med i haven under udsendelserne, den skulle bare have snuden i alt

Hvor er det pudsigt Thorleif - vi var så tæt på at købe whippet i sommers. Da 2 af vores korthåret collies var ved at blive gamle, havde jeg besluttet at vi skulle have et par whippets i løbet af de kommende år og jeg brugte faktisk rigtig lang tid på at sætte mig ind i hvilken linier vi kunne tænke os (til udstilling og fremtidig avl), havde udvalgt 3-4 kenneler i Sverige og Norge, men endte netop med til sidst at fravælge racen fordi jeg blev i tvivl om hvorvidt de kunne lade hønsene være samt om de blev for svære at opdrage i forhold til collierne. Jeg syntes simpelhen det er en fantastisk race og én af de sødeste sofa-hunde der findes, så kærlige og så smukke at kigge på.
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.