Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilket hønsehus?  (Læst 13104 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvilket hønsehus?
« Svar #15 Dato: 30 November , 2011, 10:44 »
Mejlskov hønsehuset overtog jeg fra Tanja, og det er ganske rigtigt noget klamhuggeri, og det var jo ikke muligt for Tanja at få hverken Mejlskov eller forhandleren til at bytte huset, til gengæld kom de og klistrede noget fugemasse på så det bestemt ikke blev kønnere, eller mere tæt for den sags skyld.
Det er et lille hus ovenpå et bur, og huset er så tungt at de tynde lister der bære det hele vakler, og jeg vil ikke gerne flytte så meget på det, da det er meget skævt, og jeg ikke skal risikerer at det falder ned over dyrene.
Du skal være forberedt på at male de nøgne skærekanter så det hele ikke vokser i fugten og skilles ad, hvis du vælger sådan et.
De er dog ikke alle lige dårlige, jeg kender til et andet, der har fungeret i flere år hos min veninde, uden problemer, men de er dyre i forhold til kvaliteten, jeg ville også vælge et legehus.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 30 November , 2011, 12:22 »
Nikolej, jeg synes, du skal tage til LU i Herning i næste weekend (10.-11. dec), for der har America en stor stand, og de sælger alle deres varer med 25 % rabat. Du kan evt. kikke i deres online katalog, og du kan også bestille på forhånd til levering i Herning.
Til LU vil du se et utal af racer, møde os (hvis du har lyst) og så kan du som sagt gøre en god handel.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 30 November , 2011, 12:34 »
Jeg har også købt et lignede hus som det først link, bare et par cm. mindre. Vi har bare bygget noget ekstra gård på den. Men jeg ville heller købt link 2, hvis jeg måtte for mine forældre!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #18 Dato: 30 November , 2011, 13:22 »
Så mangler vi bare nogle høns og sikkert en masse andet...
Er der en venlig sjæl der lige kan remse de nødvendige ting op vi mangler?
Evt. link til et godt "start-kit".

Jeg tænker du mangler:
    Fodertårn
    Skål el. lign til køkkenaffald
    Vandtårn (køb gerne en stor, så kan hønsene klare sig selv en weekend, f.eks. 10 L.), tænk på at købe en med indvendig cylinder, så holder vandet sig friskere længere.
    Ophæng til vand og foder
    Evt. en varmeplade til vandet til vinteren
    Chok-spray til hvis de får utøj
    Sand til strøelse i huset

Dybest set er der intet af ovenstående du behøber købe nu, for de kan jo fodres i hvilken som helst beholder og få vand i en skål osv. Varmepladen kan man også bygge selv, der findes opskrifter på forum... MEN hvis du ikke gider hekse selv, så kan du købe det hele hos www.america-thisted.dk (bortset fra sandet naturligvis) og som Marianne skrev tidligere, så er der rabat til LU i Herning.

Mht. foder, så findes der mange tråde om det, jeg tror de fleste fodrer med enten korn + tilskudfoder/æglægningspiller eller fuldfoder (så behøver man ikke give korn ved siden af). Det er nok et temperamentsspørgsmål hvad man er mest til :)

Rigtig god fornøjelse med verdens hyggeligste hobby /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mariakiil

• Bruger
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
« Svar #19 Dato: 30 November , 2011, 22:17 »
Jeg har et fra sb trade også og det er ved at blive skiftet ud... Der er plads til 5 - 6 høns i det jeg har, vi byggede så hønsegård udenom også for at de sku ha mere plads, jeg fik hønsefeber og har nu 15 høns plus min første kylle som også blir :) Jeg er ganske tilfreds med det om sommeren, men bestemt ik om vinteren da mange af mine høns ligger sig under huset og de er sku ik til at drive væk derfra og op i huset når de først er gået i seng  ;D Derfor har vi købt et legehus (med terrasse, ja ja fint ska det være), som er lavet om til hønsehold indeni, som er isoleret, uden sprækker som mit nuværende OG det er lukket :) Hvis jeg var dig, ville jeg vælge ta da, nr 2...
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)