Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆLP HJÆLP!!!  (Læst 3034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bøllebob93

• Passiv bruger
HJÆLP HJÆLP!!!
« Dato: 22 November , 2011, 17:54 »
Havde et hus med dertilhørende gård, hvor jeg havde 3 orpington og 2 wyandot kyllinger til at gå. Der var et lortedyr på besøg i nat, så der er kun de 2 wyandotter tilbage. De er omkring 3 måneder. Huset er ikke beskyttet overfor ræv og andre lortedyr, så hvad skal jeg gøre?
Skal jeg sætte dem sammen med de store i et hus der er mere sikkert, eller skal jeg lade dem blive i det ubeskyttede hus?
Hvad tror i det er for et dyr der har taget dem? Jeg bor midt inde i byen. Der er mange katte i området, men kan de grave sig ind under hegnet i gården? 

En bekymret kyllingeejer
0,1 Orloff
0,2 Sort hellevadhøne
0,1 Hvid hellevadhøne
0,2 New hampshire
0,3 Hvid italiener
1,1 Sølvrandet wyandotter

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: HJÆLP HJÆLP!!!
« Svar #1 Dato: 22 November , 2011, 17:58 »
Sæt dem over i det store hus. Det er meget sandsynligt at rovdyret kommer tilbage efter mere mad.... Det kan sagtens være en ræv, selv om du bor i byen. Men også mår kan det være
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 22 November , 2011, 18:59 »
Kan du ikke se, hvad der har gravet sig under hegnet? Sov orpingtonerne på gulvet og wyandotterne på pind? det er IKKE en kat der render af med tre kyllinger på én gang. Men der er mange ræve i byer. Du burde kunne finde spor.
Men jeg vil sige ligesom Finn: flyt dem! Og få så sikret deres hus og gård. Det er for ærgerligt at få stjålet dem. Uanset af hvem.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 22 November , 2011, 19:06 »
Der er altid en del ræve der søger ind i byerne, især hvis de er blevet fodret, eller har fundet ud af at det er nemmere at finde føde, nu hvor det er blevet koldt.
Du skal helt sikkert ikke lade dem side i et ubeskyttet hus, men skynde dig at få dem i sikkerhed, vedkommende rovdyr, og sikkert en ræv, kommer igen, og husk at den kan både gå over hegn på 180 og under hegn hvis ikke det er sikret eet stykke  ned...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Bøllebob93

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 November , 2011, 21:32 »
Tror at wyandotterne var hurtige og løb væk. De er ikke så buttede og kluntede som orpingtonnerne. Jeg fandt en af kyllingerne, uden hovedet og benene, men de to sidste var ikke at finde nogen steder. Hvad mener du med hvordan hullet var?
0,1 Orloff
0,2 Sort hellevadhøne
0,1 Hvid hellevadhøne
0,2 New hampshire
0,3 Hvid italiener
1,1 Sølvrandet wyandotter

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 22 November , 2011, 22:21 »
Potespor, størrelse, den slags... En ræv skal bruge større plads end en mår ;). Eller er hønsegården åben foroven?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand