Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Burde der ikke være dødsstraf for visse ting?  (Læst 2132 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
Sv: Burde der ikke være dødsstraf for visse ting?
« Svar #15 Dato: 23 November , 2011, 08:48 »
Problemet er vel hovedsageligt, at vi som privatpersoner ikke gør den store forskel  <A . Det er jo de store koncerner, der virkelig ligger penge i de her "fabrikker". Hvis ikke vi viser dem vi er utilfredse, kommer vi ikke langt  ::)
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #16 Dato: 23 November , 2011, 08:57 »
lærke

hvis vi som enkelt personer, lever livet med hjertet, har vi jo lov til at vælge de store fra, bare en skam at det er de store der laver computere :), og lige nu det medie vi kumunikerer på, inget siger jo at vi skal besøge den gyldne måge, vi kunne jo stoppe ved købmanden og købe en pose gullerøddder ikk, vi har et valg, og vi træffer det hver dag. og hvad andre vil ha på deres samvitighed er jo deres sag

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 23 November , 2011, 10:36 »
Men som enkeltperson vil du stadig forsvinde i mængden af kunder ved en kæmpekoncern som McD. Og nu er der jo heller ikke mange æg i en computer  ::) men jeg kan godt se din pointe. Heldigvis er det heller ikke alle McD'er der forhandler de såkaldte McMuffins. Desværre skal du nok have en ret høj position for at gøre en forskel i det her henseende, og der er alt for mange der er uvidende om denne problemstilling, og derfor handler i bedste tro. Det er vel i bund og grund endnu et dilemma i stil med burhønseæg i supermarkederne. Der skal et kæmpe boykot til for at gøre en forskel.
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
0.1 "Marloff"
0.3.1 Hellevadhøns

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #18 Dato: 23 November , 2011, 10:52 »
som enkelt person gør vi måske ikk meget, men vi kan leve vores liv med vores samvittighed, og måske dermed vise vejen for andre, folk lytter ikk til se mig folket, ej heller til dem der peger fingre, men dem der går forrest og viser vejen.

folk er overraskede over hvor lidt tid vi bruger i køkkenhaven, og hvad resultat der kommer.  så det er om de stille muligheder, jeg arbejder stadig på at få fruen med på at spise en hyggeged, vi ved jo den blir nusset davlig under fodring og havearbejde så en god ged der ikk skal gå til spilde. men det er jo bare mit stille liv, hvor jeg gør det bedste jeg kan. om det så rækker , sikkert ikk jeg dør jo nok af det en dag, og forhåbentlig med god samvittighed, på trods af det lort jeg har lavet.

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 23 November , 2011, 11:02 »
Fornuftig indstilling, så må man jo håbe at de højere magter tager affære  ::)
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
0.1 "Marloff"
0.3.1 Hellevadhøns

GKV

• Gæst
« Svar #20 Dato: 23 November , 2011, 11:07 »
Disse forskellige videoindslag er jo noget der kan få følelserne i kog og vi rystes over, at nogen kan gøre sådan.

En ting man skal huske på er, at mange af disse jo stammer fra helt andre lande, nogle af dem er gamle og gentagelse på gentagelse.

Nogle af dem kommer os i allerhøjeste grad ved, såsom videoer hvor man ser hvordan de Australske får bliver transporteret i skibe til Grækenland o.s.v. Ligeledes transporten af New Zaelandske lam.Her kan vi så vælge produktet fra.Desværre er det helt umuligt at få dansk lam i et supermarked, her skal du afsted til en gårdbutik eller opdrætte dem selv, underligt ikke?

Nej, for der er ikke nok lam til at supermarkedskæderne vil tage dem ind, hvad bilder de sig ind egentlig?

Det skal ikke forstås på den måde, at fordi det ikke er herhjemmefra er det i orden, blot sådan, at samler man alle grufuldheder på verdensplan ja, så bliver det en slem omgang.

I England samler man i øjeblikket ind til nødlidende heste i Egypten. >:(

Ejere og heste er ramt af den stigende uro og mangel på turister.Her er det så jeg tænker om det ikke var bedre at få aflivet disse dyr( eller lade dem dø :-[) som er så medtaget af sadel- og seletøjssår, udhungrede o.s.v. end samle ind til mad til dem og forlænge deres lidelser?

Når disse dyr har været på centret og er blevet fodret og behandlet så går de direkte ud på gaden igen og slæber rundt med store fede turister eller alt for tunge vogne i forhold til deres kondition.

Vel er disse mennesker afhængige af deres dyr, men det er jo ikke til megen hjælp, at der samles ind til foder, hvis det ikke er noget der kan vare ved. Allerede nu tigger man igen, igen om flere penge for dem der er kommet ind er brugt og dyrene på vej tilbage til hvorfra de kom.Men ligesom andre steder begynder man også i Uk at mangle penge til selv at komme videre og have råd til at have sine dyr, så donationerne er ikke så flydende længere.

Til gengæld glæder det mig at der på centret også undervises i pasning af dyrene og vedligehold af seletøj så det ikke slider hul. Men det er de lokale dyrlæger der her træder til.

Hvis vi nu i stedet fik sat endnu mere fokus på dyrevelfærden herhjemme, her hvor vi trods alt har lidt medbestemmelse, altså fejer for egen dør og venter med at være alt for fordømmende sålænge vi ikke selv har alt 100% i orden.

Burhøns tror jeg aldrig forsvinder, vi private forbrugere er alt for få i forhold til industrien, som blot vil have de billigste produkter og nu har de fået lidt mere plads og pinde de kan sidde på, altså hvis ikke det lige var fordi deres negle er for lange, så pinden tager vel plads i stedet for at give lidt livskvalitet.Det var den sovepude og den kan holde i mange år.

Jeg har meget på hjertet, men det bliver alt for omfattende at skrive om her og det kræver også at jeg måske skal besvare nogle indlæg og det har jeg ikke tid til.

VH Gunni.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #21 Dato: 23 November , 2011, 11:36 »
lærke , nu ved jeg ikk hvad jeg tror på, men den griske kapitalistiske verden er jo skabt af kirken der viste vejen i middelalderen, så hvilke højere magter skal komme og gøre noget, jeg tror vi skal kalde på vores egen lille nisse den der sidder i dit øre og visker dig kloge ting, og husker dig på hvad dine bedsteforældre sagde og gjorde, når hverdagen skulle hænge sammen.

gunni  /o

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 23 November , 2011, 16:40 »
Jeg tænker mere på at de store verdensomspændende firmaer der har et enormt "æggeforbrug", fx McDonalds :)
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
0.1 "Marloff"
0.3.1 Hellevadhøns

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #23 Dato: 23 November , 2011, 16:50 »
muligt de bruger mange æg lokalt, men der produceres jo oss mange æg lokalt

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 23 November , 2011, 16:58 »
så må de sætte større krav til leverandørerne. Det er jo heller ikke fordi det ville være så dårlig en ting med lidt højere priser på fastfood  ::)
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
0.1 "Marloff"
0.3.1 Hellevadhøns

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #25 Dato: 23 November , 2011, 17:00 »
lærke har du haft familien med på den gyldne måge, der er billigere med en landevejskro, der kan man os få en pils til maden /o

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 23 November , 2011, 17:12 »
Ikke da i Danmark? Der kan du ikke få øl på McD. Det er jo derfor det ville være smart at sætte priserne op :P
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
0.1 "Marloff"
0.3.1 Hellevadhøns

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #27 Dato: 23 November , 2011, 17:32 »
nej men det kan man på kroen :P

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 23 November , 2011, 17:39 »
Haha okay  ;D (Du kan også få øl på McD nogle steder i udlandet  ;) )
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
0.1 "Marloff"
0.3.1 Hellevadhøns

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #29 Dato: 23 November , 2011, 18:22 »
Jeg så indslaget på EB forleden. var ganske rystet og priste mig lykkelig at jeg sad på jobbet hvor lydkort ikke er opfundet endnu.

MEn et eller andet sted kom det ikke bag på mig... og efter et par minutter var jeg ikke engang chorkeret .... det er jo hverdag for rigtig mange dyr det der. Dyr er blevet degraderet til en ingrediens i menneskers mad eller den fine frues frakke. 
Og ja vi små enkeltpersoner gør nok ikke den store forskel, men vi kan oplyse og fortælle og så får vi måske to eller tre mere på, de fortæller så videre og vupti hele verden er med (eller nogen er ihvertfald)
Internettet er jo ganske fantastisk i denne sammenhæng, man kommer hurtigt ret vidt omkring.

De omtalte æg kommer slet ikke til DK, faktisk, ikke at det pynter på noget, det er æg der bliver brugt til en morgenmadsret de så vidt jeg ved ikke har her i DK.

medarbejderne er lige så skyldige som ejeren....men de er jo bange for at miste deres job.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.