Disse forskellige videoindslag er jo noget der kan få følelserne i kog og vi rystes over, at nogen kan gøre sådan.
En ting man skal huske på er, at mange af disse jo stammer fra helt andre lande, nogle af dem er gamle og gentagelse på gentagelse.
Nogle af dem kommer os i allerhøjeste grad ved, såsom videoer hvor man ser hvordan de Australske får bliver transporteret i skibe til Grækenland o.s.v. Ligeledes transporten af New Zaelandske lam.Her kan vi så vælge produktet fra.Desværre er det helt umuligt at få dansk lam i et supermarked, her skal du afsted til en gårdbutik eller opdrætte dem selv, underligt ikke?
Nej, for der er ikke nok lam til at supermarkedskæderne vil tage dem ind, hvad bilder de sig ind egentlig?
Det skal ikke forstås på den måde, at fordi det ikke er herhjemmefra er det i orden, blot sådan, at samler man alle grufuldheder på verdensplan ja, så bliver det en slem omgang.
I England samler man i øjeblikket ind til nødlidende heste i Egypten.

Ejere og heste er ramt af den stigende uro og mangel på turister.Her er det så jeg tænker om det ikke var bedre at få aflivet disse dyr( eller lade dem dø

) som er så medtaget af sadel- og seletøjssår, udhungrede o.s.v. end samle ind til mad til dem og forlænge deres lidelser?
Når disse dyr har været på centret og er blevet fodret og behandlet så går de direkte ud på gaden igen og slæber rundt med store fede turister eller alt for tunge vogne i forhold til deres kondition.
Vel er disse mennesker afhængige af deres dyr, men det er jo ikke til megen hjælp, at der samles ind til foder, hvis det ikke er noget der kan vare ved. Allerede nu tigger man igen, igen om flere penge for dem der er kommet ind er brugt og dyrene på vej tilbage til hvorfra de kom.Men ligesom andre steder begynder man også i Uk at mangle penge til selv at komme videre og have råd til at have sine dyr, så donationerne er ikke så flydende længere.
Til gengæld glæder det mig at der på centret også undervises i pasning af dyrene og vedligehold af seletøj så det ikke slider hul. Men det er de lokale dyrlæger der her træder til.
Hvis vi nu i stedet fik sat endnu mere fokus på dyrevelfærden herhjemme, her hvor vi trods alt har lidt medbestemmelse, altså fejer for egen dør og venter med at være alt for fordømmende sålænge vi ikke selv har alt 100% i orden.
Burhøns tror jeg aldrig forsvinder, vi private forbrugere er alt for få i forhold til industrien, som blot vil have de billigste produkter og nu har de fået lidt mere plads og pinde de kan sidde på, altså hvis ikke det lige var fordi deres negle er for lange, så pinden tager vel plads i stedet for at give lidt livskvalitet.Det var den sovepude og den kan holde i mange år.
Jeg har meget på hjertet, men det bliver alt for omfattende at skrive om her og det kræver også at jeg måske skal besvare nogle indlæg og det har jeg ikke tid til.
VH Gunni.