Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan man bruge et gammelt udhus?  (Læst 2760 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MFJB

• Passiv bruger
Kan man bruge et gammelt udhus?
« Dato: 21 November , 2011, 12:34 »
Hej,

Jeg vil gerne lave et hønsehus til vores kommende dværghøns. Vi bor i en landejendom hvor der er et lille udhus lavet i mursten. Det er tidligere blevet brugt som opbevaring. Men da det er fyldt med hylder tænke jeg at disse ville være perfekte til redekasser. Jeg tænker at sætte skildevægge op så det passer pr. høne. Der er en stor dør i hvor vi kan gå ind i huset. Vi kan lige gå rundt derinde men ikke meget mere. Det er ikke så bredet mere langt. Jeg vil slå ruden i endevæggen ud og lave en hønsestige derop til så hønsene har egen indgang. Nå nu kommer alle planlægningstankerne vidst ud.... Mit spørgsmål er om det er ok at lave et hønsehus i sådan et gammel udhus?

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Kan man bruge et gammelt udhus?
« Svar #1 Dato: 21 November , 2011, 12:38 »
Det lyder bare som et perfekt sted /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 21 November , 2011, 12:51 »
JA, der må bare ikke være fugtigt eller træk, for så bliver dine høns syge.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline MFJB

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 21 November , 2011, 12:55 »
Hvor dejligt med så hurtige svar. Tusind tak skal i ha. Så vil jeg gå i  gang med at designe hønsehuset indvendigt;-) Er spændt på mine evner.....

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 21 November , 2011, 13:33 »
Jeg vil dog også lige råde dig til at lave en hønselem i stedet for vinduet, hvis du ønekser at beholde dine høns.
Ræven er opfindsom, og kan komme ind ubegribeligt mange steder, og der er jo også andre rovdyr, så i med en hønselem, der så åbnes morgen og lukkes inden skumringstid..

God arbejdslyst
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn