Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Industrikyllingerne har det godt  (Læst 3827 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
Industrikyllingerne har det godt
« Dato: 17 November , 2011, 21:40 »
Det er vist sådan Mc Donalds gerne vil have det til at lyde, når det nu er der de får deres kylligekød fra.

http://www.madogbolig.dk/Web-tv/Mad-TV/Danske-kvinder-er-vilde-med-kylling.aspx

Ja ja vi ser forskelligt på tingene.

Jeg skal da ikke spille hellig, for det sker da vi tager på McD. og min datter vil ikke have burger, og får altid nuggets  :-X
« Senest Redigeret: 17 November , 2011, 21:45 Fra C. Kjær »
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Industrikyllingerne har det godt
« Svar #1 Dato: 17 November , 2011, 22:00 »
Jamen de kyllinger har da R I G E L I G T med plads at røre sig på. De lever helt sikkert et lykkeligt liv.

Caroline. Dette er ikke et angreb på dig men udelukkende en kommentar til holdningerne hos de to individer der i filmen udtaler sig om kyllingernes 'velbefindende'.
Mvh
Erik Andersen

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 November , 2011, 22:02 »
Jeg tror, vi alle tager på Mc D en sjælden gang i mellem, så jeg er bestemt ikke hellig, men det er højst 1-2 gange årligt, da den mad ikke siger mig noget..desuden bliver jeg enormt sløv af den!!

Nevermind, tilbage til emnet.. Vor herre bevares, siger jeg bare.. Jeg synes ikke, at det man så på videoen på nogen måder viste dyrevelfærd! Desuden stod de ikke tæt, fordi de var ganske små kyllinger endnu!!, men varmen, lugten, og støjen kan man jo heller ikke høre og lugte ved at se igennem en rude. Heldigvis havde de måske lige fjernet døde dyr, inden de fik gæster. Desuden har rigtig mange af industrikyllinger amoniakbrændte sår under fødderne - det blev der vidst ikke snakket for højt om. Men okay...de lider jo kun i 38 dage, så er det forbi  :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 November , 2011, 22:25 »
Nogle gange går der bare lidt for meget Disney i tingene...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 17 November , 2011, 22:38 »
Jeg er heller ikke på nogen måde hellig og indrømmer at jeg var der så sent som for 15 år siden. Og jeg skal bestemt ikke afvise at jeg kunne finde på at komme der også indenfor de næste 15 år.

Selvom kyllingerne kun var halvstore synes jeg at de allerede havde alt for lidt plads.
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #5 Dato: 18 November , 2011, 07:18 »
ja hvad kan man sige, en reklame, der dokumenterer,ar der efterspørges og leveres, en ensartet produkt, og man skal jo ha set solnedgangen, for at drømme om den

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 18 November , 2011, 10:54 »
Jeg er heller ikke på nogen måde hellig og indrømmer at jeg var der så sent som for 15 år siden. Og jeg skal bestemt ikke afvise at jeg kunne finde på at komme der også indenfor de næste 15 år.

Haha  <H
Men okay, med egne svin og køer, kan jeg godt forstå, at du ikke gider på Mc D  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 November , 2011, 10:55 »

Selvom kyllingerne kun var halvstore synes jeg at de allerede havde alt for lidt plads.

/o Nemlig!
Mette

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 18 November , 2011, 17:14 »
Hehe fin film om glade halvstore kyllinger, som stadig kan gå og neeeeej de kan jo spise og drikke når de har lyst. FANTASTISK.

Der mangler nu noget om når de er store og slagteklare og ikke mindst skal fanges om natten med fangmaskinen og så turen til slagteriet stuvet sammen i kasser.

Men det allerbedste for sådanne kyllinger er at de kun lever i 36-38 dage.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

• Gæst
« Svar #9 Dato: 18 November , 2011, 17:55 »
Jeg har nægtet at træde dørtærsklen i årevis til trods for jeg eeeelsker bigmac  :-\

Og jeg står ikke til at lokke...slet ikke efter "food inc."  /d

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 18 November , 2011, 20:01 »
Jamen de kyllinger har da R I G E L I G T med plads at røre sig på. De lever helt sikkert et lykkeligt liv.

Caroline. Dette er ikke et angreb på dig men udelukkende en kommentar til holdningerne hos de to individer der i filmen udtaler sig om kyllingernes 'velbefindende'.

Min mand og jeg blev også hurtigt enig om, at de da måtte være blevet betalt for at sige det det de siger !
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 18 November , 2011, 21:51 »
Jeg har nægtet at træde dørtærsklen i årevis til trods for jeg eeeelsker bigmac  :-\

Og jeg står ikke til at lokke...slet ikke efter "food inc."  /d

Den fedeste film i laaang tid - de burde vise den på tv2 i bedste sendetid! En sjælden gang i mellem bliver jeg lokket...men der skal MEGET til  :-\
Mette

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 18 November , 2011, 23:48 »
Min mand og jeg blev også hurtigt enig om, at de da måtte være blevet betalt for at sige det det de siger !

Den mandlige deltager i indlægget har vel ikke noget valg. Så vidt jeg hører ham sige driver han Restaurant Den gyldne måge i et par jyske byer. Så udtaler han sig negativt vil han kunne mærke det direkte på bundlinien.
Den kvindelige deltager repræsenterer LOF (Liberalt Oplysnings Forbund). Jeg er ikke helt sikker på hvad deres funktion er i samfundet. Men hendes indstilling til det hun ser imponerer ikke mig.
Mvh
Erik Andersen

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 20 November , 2011, 00:01 »
Den kvindelige deltager repræsenterer LOF (Liberalt Oplysnings Forbund). Jeg er ikke helt sikker på hvad deres funktion er i samfundet. Men hendes indstilling til det hun ser imponerer ikke mig.

Ja, så undrer man sig, hvilke "oplysninger", hun burde kunne videreformidle eller hvilke oplysninger, der er relevante i netop hendes fag, men det er da ganske rigtigt, at kigger man blot ind af ruden, og de små dyr går fint rundt og drikker og spiser, jamen så kan uvidende jo ikke se noget galt! Der ligger tilsyneladende heller ingen døde dyr - og så er alting jo i orden! Men kigger man lidt dybere end blot det øjet rækker, så ved vi jo alle, hvordan dyrene stresses dagligt (ofte til døde), hvordan de skal kæmpe en kamp i hede og støj og oven i købet med brandsår under fødderne(meget ofte), ingen adgang til støvbadning, afslapning, græs spisning osv, som vi kender det fra egen have eller hønsegård. Det er dér, jeg står af mht masseproduktion! Det er bare ikke naturligt og heller ikke dyrevenligt (efter min mening!).  :(
Mette

Offline Jesper E

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 21 November , 2011, 18:53 »
Det kan være at man skal komme uanmeldt i stedet for et officielt besøg hvor de har haft tid til at rydde op.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1661646.ece
ADVARSEL: IKKE egnet til sarte hønsemødre og fædre ;)
2,1 Silkehøns
1,2 laksefarvede Farverolles
1,3 Lys Sussex
0,3 nougat Sussex. (Blanding af Sussex og Mønsk hane)
1,0 undulat
1,0 Golden retr,iever
1,1 søde børn
0,1 sød kone