Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hane/høns  (Læst 5422 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael m

• Passiv bruger
hane/høns
« Dato: 16 November , 2011, 20:01 »
er der nogen der  ved om man tar hane fra hønsene om venteren  for og give hønsene lidt fred eller betyder det ikke det vildt hvad gør andre

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: hane/høns
« Svar #1 Dato: 16 November , 2011, 20:06 »
Det gør man ikke /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 November , 2011, 20:11 »
Det gør man ikke /o
men vil man lave ruge æg så tar man hane fra ikke sammen med nogle høns en 5 stk eller hvad vis det er rigtig hvor længe skal de så  hygge for sig selv før men kan regne med  at det er  æg der virker eller gør man noget helt andet for og være mere sikker på gevinst

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #3 Dato: 16 November , 2011, 20:16 »
Mine høns og haner går sammen hele året og på alle tider af døgnet. Hanen træder dem jo uanset vind og vejr, så er man heldig er alle de æg, man tager fra befrugtede.

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 16 November , 2011, 20:26 »
Mine høns og haner går sammen hele året og på alle tider af døgnet. Hanen træder dem jo uanset vind og vejr, så er man heldig er alle de æg, man tager fra befrugtede.
hvor mange høns har du så om en hane

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 16 November , 2011, 20:33 »
Jeg har nogle af de helt store racer og de haner slider meget på hønerne, så det kan være en fordel at tage hanen fra så hønerne kan fælde og få fjer på igen.

Så bliver de sat sammen igen, til januar ca.

Men er det høns af let race og har hanen mange høner, så er der ingen problemer i at lade dem gå sammen, hanen er for det meste ikke så ivrig i vinterperioden.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 16 November , 2011, 21:58 »
har 1 hane og 6 høns det går fint. men kan sagtens gå færre sammen f ex. 1,3
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #7 Dato: 16 November , 2011, 22:01 »
Jeg vil peronligt mene at hvis man har en hane skal man som min. have 2 høns helst 3 eller flere for ikke at hønsene skal lide overlast.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #8 Dato: 16 November , 2011, 22:34 »
Lige nu har jeg 10 høner og 2 haner. Plejer kun at have en hane, men det går fint, og de tager det stille og roligt. Nu har de også en hel haektar jord at bevæge sig på + naboens tilstødende marker. Jeg tænker, det måske kunne være et problem, hvis de kun gik i hønsegården.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 16 November , 2011, 22:36 »
Helt klart, at god plads er et must, hvis der skal være flere haner.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline todda

• Bruger
« Svar #10 Dato: 16 November , 2011, 22:41 »
mine 2 gik også fredeligt sammen,til de en dag lignede druknede mus,af blod altså.Efter det måtte den ene væk,de kunne ikke tåle synet af hinanden. ???
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 16 November , 2011, 22:49 »
Mine går sammen i hønsegård på 250-300 m2 (jeg har aldrig målt op så jeg ved ikke præcist hvor stor den er).

Jeg skal dog have rettet i underskriften da 3 haner i dag er gået 'hinsidan'. Uum, de skal smage.
Mvh
Erik Andersen