Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår er hanen kønsmoden?  (Læst 3034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Hvornår er hanen kønsmoden?
« Dato: 15 November , 2011, 09:43 »
Hej med jer  ;)

Jeg har planer om at lave nogle blandingskyllinger til foråret og ved ikke helt, om jeg kan bruge én af de hanekyllinger, jeg har fra i år? Jeg har en dværg Barnevelder fra juni, han er ved at se flot ud nu og er begyndt at dominere damerne. Kan han bruges til foråret mon??

Og så har jeg nogle renracede maraner samt blandingsæglæggerhaner fra 1. september i år, er de mon for unge til at blive brugt i foråret?

Hvor gammel siger man, at en hane skal være før han kan befrugte???

Hønsehilsen fra Mette  :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvornår er hanen kønsmoden?
« Svar #1 Dato: 15 November , 2011, 09:52 »
Det kan han nemt, Mette, maranerne kan også bruges, men hvorfor vil du lave blandingskyllinger i stedet for renracede?
Haner er kønsmodne når de er ca 5-6 mdr gamle.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Hvornår er hanen kønsmoden?
« Svar #2 Dato: 15 November , 2011, 11:51 »
Jamen, jeg kan jo snilt lave rene maraner, hvis jeg gemmer den ene maranhane til formålet, da ejg også har marandamer  ;) Men jeg vil gerne have kyllinger af en helt speciel blandingshøne, som jeg har.. Den er så sød, laver de fineste æg og har et helt specielt udseende (den har top)..  :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling