Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Voldsom hane  (Læst 2157 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline egely41

  • Bruger
  • Indlæg: 148
Voldsom hane
« Dato: 14 November , 2011, 19:14 »
Hej på forum.

Jeg er blevet lidt i tvivl om min hane er for voldsom over for hønerne. De er ikke bange for ham som sådan, men flygter  når han kommer for tæt på. Jeg bryder mig ikke om hans metoder. Når en høne tuller ind i et hjørne af hønsegården, ligger og putter i redekassen eller skal ind om aftenen/ud om morgenen og går igennem hullet i hønsehuset  eller opholder sig alene et sted hvor hun ikke kan slippe forbi ham, og så KASTER han sig over dem og parrer sig. Jeg har bemærket at han ligefrem "stalker" en høne og slår til når hun er et sted hvor han kan "fange" hende. F.eks. går han og venter når hønsene går igennem forrummet til hønsehuset om morgenen og aftenen. Måske tillægger jeg ham menneskelige egenskaber.

Hvad er jeres erfaring?
Camilla.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Voldsom hane
« Svar #1 Dato: 14 November , 2011, 20:32 »
Skift ham ud! Der er for tiden masser af søde, galante og smukke haner, som forstår at forføre hønerne (eller lade sig forføre af hønerne ;)) til at man behøver at finde sig i sådan et ubehøvlet stykke fjerkræ /d.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

frida

  • Gæst
Sv: Voldsom hane
« Svar #2 Dato: 14 November , 2011, 21:31 »
Jeg vil sige som Ankerine; find en anden galant herre /o.
Hyggen ved at kigge på sin harmoniske flok "går fløjten", når man se på "overgreb" dagligt :-[.
Derimod er der ikke noget skønnere end at se sin hane, gå og "kræse" for hans høner, kalde på dem når han finder noget ekstra lækkert og følge dem til og fra reden, når de skal lægge æg. Det er hyggeligt at observere /o

Offline egely41

  • Bruger
  • Indlæg: 148
Sv: Voldsom hane
« Svar #3 Dato: 15 November , 2011, 18:38 »
Øv, jeg ved godt at i har ret, men jeg HADER at slå deres hoved ned i huggeblokken (har kun prøvet det 2 gange) Det med øksen er ikke noget problem. ØV!

Men tak for svar.
Camilla.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Voldsom hane
« Svar #4 Dato: 15 November , 2011, 19:00 »
Hvis nu du får lavet en aftale om en anden flot fyr, der kan flytte ind umiddelbart efter henretningen? Tro mig - du bliver gladere for dine høns når det hele foregår på fredelig og idyllisk manér! Det duer ikke at man skal blive irriteret/vred/ked af det hver gang der er hønsesex :o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand