Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Se mit nye anlæg..  (Læst 11837 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Se mit nye anlæg..
« Svar #15 Dato: 11 November , 2011, 17:58 »
@Thorleif

Så har jeg forstået det, det er smart men fungerer ikke særlig godt til at holde høns inde og ræven ude.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

thorleif

• Gæst
« Svar #16 Dato: 11 November , 2011, 18:11 »
Det fandt jeg ud. Man bliver klog af sine fejl. Jeg er MEGET Klog.

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #17 Dato: 11 November , 2011, 18:58 »
Har ikke vist at "FORT KNOX" så sådan ud. <H

Men tilykke med det det ser sørme fint ud.

Offline Lone

• Bruger
« Svar #18 Dato: 11 November , 2011, 19:11 »
Og så også lige et billede indendørs.. hemsen er rummet bag den lille grønne låge øverst.
Elhegnet er Harald-Nyborgs største/kraftigste, der også bruges til får, det er måske lidt overdrevet men lige her i overgangsperioden er der en sløjfe både om det gamle og det nye anlæg. Og så er et kraftigt hegn også bedre til at svide græsset, så det ikke så let vokser op i tråden.
Og tak for alle de rosende ord, jeg sender dem med glæde videre til min tålmodige og søde kæreste..  *p
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 11 November , 2011, 20:23 »
Vi kan da vist konstatere, at din kæreste er tømrer - eller en usædvanlig dygtig handy-mand  /o I hvert fald ser det superflot ud det der er lavet <M
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Susanne

• Gæst
« Svar #20 Dato: 11 November , 2011, 21:18 »
Hvor ser det bare godt ud! Tillykke med det  /o

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #21 Dato: 11 November , 2011, 21:25 »
Det ser da bare godt ud  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 11 November , 2011, 21:26 »
Nydeligt  /o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #23 Dato: 11 November , 2011, 21:46 »
for sa... da det ser godt ud. virkeligt flot. hvor stort er gårdanlægget?? det ser ikke lille ud.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 12 November , 2011, 06:07 »
Jeg kan godt forstå, vi ikke har set dig så meget på forum, hvor har I dog haft travlt, og hvor er det hele dog FINT  <M <I
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #25 Dato: 12 November , 2011, 18:15 »
Lone- vil i have gæster en dag? Mig og min far vil gerne ud og lure jeres flotte anlæg :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lone

• Bruger
« Svar #26 Dato: 12 November , 2011, 20:56 »
@Johanne: bare send en pb, så finder vi ud af det  ;)

Og så lige et tip: jeg bruger støvlebakker under vandskålene, så undgår man alt for meget vandspild på gulvet, og de våde spåner i støvlebakken tømmes bare ud hver morgen, når vandet skiftes.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 12 November , 2011, 22:14 »
Støvlebakker/vandspild? Hvorfor ikke bare bruge et vandingstårn (eller hvad de nu hedder)? Fungerer aldeles uden vandspild  ;)
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #28 Dato: 13 November , 2011, 06:39 »
En fordel ved hængende vand er også, at vandet holder sig pænt rent. Jeg bruger dem fra America, der skal lige et snuptag til for at vende dem uden for meget spild, men de er dejlig nemme at gøre rene.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lone

• Bruger
« Svar #29 Dato: 13 November , 2011, 11:10 »
Selvfølgelig, det er da sådan nogen, jeg skal have fat i, nu hvor jeg har et loft at hænge dem i! Men spilder der ikke vand, hvis hønsene skubber til dem, og de kommer i svingninger, eller bruger I dem på ben?