Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bielefelder Kennhuhn  (Læst 4366 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline crj100

• Passiv bruger
Bielefelder Kennhuhn
« Dato: 11 November , 2011, 11:43 »
Hejsa
Nogen der har erfaring med disse? Jeg har evt en mulighed for at fremskaffe rugeæg via en bekendt der arbejder i Tyskland. Og hvad må rugeæg koste?
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Bielefelder Kennhuhn
« Svar #1 Dato: 11 November , 2011, 12:18 »
Svært at sige hvad ruge skal koste. Har meget med kvaliteten på avlsdyrene at gøre eller mangel på samme.
Jeg har tit givet 3-4 Euro (ca. 22-30kr.) pr. rugeæg, for den kvalitet jeg nu ønsker.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 11 November , 2011, 12:18 »
Hvis jeg havde uanede mængder af plads og penge, så var Bielerfelder helt sikkert en race hos mig.

Jeg kender den ikke som sådan andet end at jeg har set den i Hannover.

Den hører til de større racer og jeg vil derfor gå ud fra at den rolig og ikke så flyvende.

Hvad rugeæg må koste, tja er jo et vidt begreb. Jeg har set rugeæg fra 4,- og op til 20,- her i Danmark. jeg tager selv 12 kr. for mine store race.

Der er også bedre priser på fjerkræ i Tyskland.

Men hvis både køber og sælger er tilfreds så er alting jo godt.

Er de nogle, du vil gøre lidt ved (avle/udstille) eller er det bare til haven. ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11 November , 2011, 12:19 »
Hvids du haver ambitioner om at avle er det vel bedre at finde en race der allerede er udbredt i Danmark, og der behoever flere avlere? I Tyskland findes saa mange racer, og mange af dem haver egentlig ikke nogen store fordele. Racedyrenes fremtid er afhengig af at folk avler dem, og det er desverre alt for faa der avler serioest. Danmark har mange "gamle racer" der virkelig kan behoeve flere avlere, saa jeg ser ikke helt fornuften i at begynde med en race der er saa ny?

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 November , 2011, 13:25 »
Hej

De var tiltænkt som rene havehøns! Synes bare at de er mægtigt pæne, og ud fra beskrivelsen i Leksikon synes de som en god race. Ville bare gerne høre om personlige erfaringer med racen....
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #5 Dato: 11 November , 2011, 14:03 »
Jeg har 1,1 Bielefelder fra i år. De er rimelig rolige, og er ikke i tvivl om, at vi skal have indkøbt nogle flere til næste år.
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

suham

• Gæst
« Svar #6 Dato: 11 November , 2011, 15:06 »
Den er en god race, som er meget rolig. Mine fandt sig i meget fra de andre høns, men når så grænsen blev nået, så bøllebankede de selv de stærkeste i hønsegården til der blev ro. Derefter bliver de heeeelt rolige igen.
Det er også en rigtig flot høne og en god æglægger. Jeg kan kun anbefale dem.
Et rugeæg kan sgut koste mange kroner i min verden.

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 11 November , 2011, 17:59 »
Super. Tak for kommentarerne  /o. Det lader til, at det er dem jeg skal forsøge at putte i den hjemmebyggede ruger til kommende sæson  ;)
God weekend,
Søren
Med venlig hilsen,
Søren