Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Den skide kat!!!!!!!  (Læst 1615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja2000

• Passiv bruger
Den skide kat!!!!!!!
« Dato: 10 November , 2011, 20:52 »
Ja overskriften siger jo alt. For et par dage siden hørte jeg noget ballade ude fra badeværelset midt om natten, da jeg søvndrukkent kom der ud og fandt en overgearet kat, men da der ikke var mus eller fugl at se gik jeg i seng igen. Igår bemærkede manden at der lugtede mærkeligt på badeværelset, og vi igangsatte en større eftersøgning uden held, alt hvad der stod på gulvet blev rykket til siden. Men da jeg så løftede toiletspanden op fandt vi synderen, en lille død mus! Vores toiletspand har fast bund så da den først var kommet derind var der ingen vej væk. Behøver jeg at nævne at vi har gulvvarme!
Jeg luftede ud hele dagen, men om aftenen lugtede der stadig funky!
Jeg gentager: DEN SKIDE KAT.

:D
mvh

Tanja

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Den skide kat!!!!!!!
« Svar #1 Dato: 10 November , 2011, 20:55 »
 <H <H <H <H Jeg stod op til en stor fuld-fed død mus på badeværelsgulvet i morges. Min store killing sad "uskyldigt" i hjørnet og kiggede på den.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #2 Dato: 10 November , 2011, 21:01 »
Øv, øv Tanja!! Der er altså bare noget m lugten af død...... Jeg har stadig lugten af mine 5 slagtehaner og deres æblefyldte kråser i næsen, og det er lige før jeg ikke kan spise mine yndlingsæbler, Filipa æbler, længere, fordi de minder mig om første slagtning  /d Malede kaffebønner i åben beholder eller eddikke skulle tage dårlig lugt rigtig godt.
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 10 November , 2011, 22:27 »
bagepulver drysset på gulvet,og hvor synderen har været skulle osse hjælpe. de brugte/bruger det i køletrailere der har kørt fisk
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 10 November , 2011, 23:04 »
Men da jeg så løftede toiletspanden op fandt vi synderen, en lille død mus!
Jeg gentager: DEN SKIDE KAT.

Det var da godt nok kattens som katten står for skud i disse dage.

Synderen er en mus, men det er katten der får møjfaldet.  :D :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 11 November , 2011, 06:23 »
Jeg har svært ved at forstå overskriften ???
Skulle der ikke stå:
Den skide mus!!!!!!!!!!!

For mig at se er musen synderen.
Jeg kan anbefale Baking Soda, på dansk kalder vi det Tvekulsurt Natron. Det bliver brugt til at fjerne grimme lugte i f.eks. køleskabe m.m. i USA i den helt store stil. Man kan købe det i alverdens størrelser.
Jeg har altid en af de små pakker liggende i bilen under sædet. Der er prikket nogle huller med en kniv i siden af æsken.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #6 Dato: 11 November , 2011, 07:42 »
Har du døde mus i bilen, Marianne :o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja2000

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 11 November , 2011, 09:03 »
HOV HOV Jeg synes at i begynder at tage kattens parti, det var ikke meningen  ;) hvis den vil have medlidenhed så må den selv skrive et indlæg!  :)
Vil lige tilføje at de mus der kommer ind i huset, er dem katten bringer ind så jeg synes at det er ok at give hende skylden for lugten af død mus. Badeværelset lugter fint igen så der er ikke sket nogen varig skade.
Hun er en møg-kat men hun er min elskede møg-kat  :-*
mvh

Tanja

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #8 Dato: 11 November , 2011, 09:16 »
hvor er jeg bare vild med overskriften, det skulle bare være i flertal /o

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 11 November , 2011, 09:44 »
Min meget muse-aktive hankat Sputnik inviterer osse jævnligt "gæster" indenfor. For et par uger siden lå der en død spidsmus på bryggersgulvet hver morgen i 4 dage i træk. Den 5. dag var der ikke nogen - troede jeg. Men efter et par dage bredte der sig en sær stank af død mus i hele huset og den store eftersøgning gik i gang. Liget blev fundet under vaskemaskinen i bryggerset, og hvis man ikke tror på et liv efter døden, så skulle man have set den mus. For her var livet næsten vendt tilbage - uden at gå i detaljer. Efter endt gulvvask og udluftning var der igen til at være indendørs. Ak ja de kære dyr  :)
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #10 Dato: 11 November , 2011, 09:58 »
Jeg har en veninde, hvis siameserkat hver nat fanger mus til hende (og ja, det er ment som en gave). De bliver lagt på hendes hovedpude - uden hoved (så ved man jo hvor man har dem ::)) - så hun vågner op til 2-3 hovedløse let blodige mus hver morgen. I begyndelsen blev hun MEGET vågen MEGET hurtigt, men hun er ved at vænne sig til det. Bliver katten forment adgang til soveværelset, støjer den "som en hel Roskildefestival". Hendes ægteviede sover helt trygt - det er nemlig aldrig ham, der bliver forkælet med friskfangede mus *f.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 11 November , 2011, 10:50 »
Har du døde mus i bilen, Marianne :o.
Næ, men jeg spildte en gang en hel kop caffe latte i bilen, føj, hvor det stank, altså indtil jeg fik lagt en lille æske baking soda under sædet.
Det er også super med en æske i et køleskab, der står tomt i en periode. f.eks. i et sommerhus.
Jeg har en veninde, hvis siameserkat hver nat fanger mus til hende (og ja, det er ment som en gave). De bliver lagt på hendes hovedpude - uden hoved (så ved man jo hvor man har dem ::)) - så hun vågner op til 2-3 hovedløse let blodige mus hver morgen. I begyndelsen blev hun MEGET vågen MEGET hurtigt, men hun er ved at vænne sig til det. Bliver katten forment adgang til soveværelset, støjer den "som en hel Roskildefestival". Hendes ægteviede sover helt trygt - det er nemlig aldrig ham, der bliver forkælet med friskfangede mus *f.
Endnu en god grund til at kattene ikke må komme ud om natten ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #12 Dato: 11 November , 2011, 16:27 »
Endnu en god grund til at kattene ikke må komme ud om natten ;D

Det kunne jeg også godt tænke mig, Marianne, men hvis jeg forsøger at lukke mine inde om natten, så kommer de bare ikke hjem til aftensmad, og så kommer de når dørene går op næste morgen.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 11 November , 2011, 19:55 »
Det er nok hvad de er vant til, Ina, mine får jo også kun lov til at komme ud, når jeg er hjemme. Hvis jeg skal nogen steder, kalder jeg dem altid ind, inden jeg går. (Og ja, de kommer, når jeg kalder *p).
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #14 Dato: 11 November , 2011, 20:23 »
 ;D Det gør mine også, hvis de synes det er en god ide  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn