Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lydløs hønserace?  (Læst 9696 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline perle

• Passiv bruger
Lydløs hønserace?
« Dato: 09 November , 2011, 12:22 »
Vores høns larmer meget. Selvfølgelig klukker og skrapper høns og nogle gange er lydende hyggelige og charmerende. Andre gang så skrapper de så højlydt og så mange gange i løbet af dagen, at det er blevet et problem for os. Vi bor i et villakvarter og føler at det generer hele nabolaget.
Findes der en hønserace, som er "lydløse"?

Venlig hilsen Julie

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Lydløs hønserace?
« Svar #1 Dato: 09 November , 2011, 12:26 »
Det korte svar er nej.  ;) Alle høns larmer lidt. Men nogle racer larmer nok mindre end andre. Nu skriver du at i "føler" det er blevet et problem. Har I snakket med naboerne? Nogle gange hjælper det at man bare spørger om det generer. En lille bakke æg til de mest udsatte naboer i ny og næ kunne måske også gøre at de lærer at leve med larmen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 09 November , 2011, 12:35 »
jeg ved ikk med andre men mine brahmaer larmer ikk, hønsene klukker lidt hvis de er lidderlige, og hanerne siger godmorgen ved 7 tiden ok et par gange i løbet af dagen, ellers er der bare en svag hygge klukken.

hvad høns har du

Offline perle

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 November , 2011, 12:38 »
Der er ingen af naboerne, der har brokket sig og det er i virkeligheden nok mere os selv, der føler problemet er større end det er. Vi krummer tæerne hver gang de larmer for meget. Det er en god idé at dele ud af æggene, men vi har kun 4 høns, så det er begrænset, hvor mange æg det bliver til.  

Offline perle

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 November , 2011, 12:39 »
Det er silkehøns

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 09 November , 2011, 13:39 »
Jo større hønserace, jo dybere stemmer. De kan ikke høres ret langt væk. Og der er store individuelle forskelle både på høner og haner. Så mon ikke du bare skal af med "støjsenderne"?
Men det er da en god idé at spørge naboerne. Nogle synes jo ligefrem at hanegal er hyggelige :D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 09 November , 2011, 14:27 »
Sjovt du lige har silker, ikke fordi jeg har noget statistisk, men jeg har 1 silkehøne og 15 dv wyandotter
Og silke kan vi høre helt inde i huset når hun bl.a lægger æg, resten af hønsene hører vi sjældent (selv når vi går rundt udenfor)

Men selvfølgelig er der nogen af de 15 wyandotter der er mere højrøstet end andre, men altså ingen der kan overdøve silke  ;D
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Tanja2000

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 09 November , 2011, 14:33 »
Vi valgte at placere vores hønsegård så den genere naboerne mindst muligt. Desuden har vi sagt til naboerne at hvis hanen irritere dem skal de sige til for så mister han knobben, så har vi ligesom lagt det op til dem.
mvh

Tanja

Offline perle

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 11 November , 2011, 16:40 »
tak for de mange kommentarer!
De larmer tit når de lige har lagt et æg og larmen kan høres langt væk.
Jeg ved ikke om jeg vil prøve en anden race men det kan da godt være at silker er lidt mere støjende end andre racer.
god weekend

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 11 November , 2011, 16:58 »
Min silkehane larmer mere end alle de andre tilsammen. Men hønerne hører jeg aldrig, heller ikke datterens dværgkochin. Mine store wyandotte-haner galer lidt især om morgenen, mens hønsene er ret stille, bortset lige fra når de har lagt et æg...
Mvh Marianne

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #10 Dato: 11 November , 2011, 23:04 »
jeg har wyandotter (i stor) og dem hører jeg nærmest aldrig.

hanen er begyndt at gale og kan egentlig kun høre ham når jeg er udenfor, og han galer ret lavt.

hønsene har jeg kun hørt rigtig sige noget få gange i den tid jeg har haft dem (et par måneder eller tre)

så de må siges at være ret lydløse  :)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 11 November , 2011, 23:21 »
De eneste lydløse høns er udstoppede.

Små hunde gøer mest, og det samme synes at være gældende ved høns, omend de ikke ligefrem gøer.

Alle hønseracer (tror jeg) proklamerer højlydt når 'sensationen' er sket, dvs at et æg er lagt.
Mvh
Erik Andersen