Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fodring om vinteren?  (Læst 12539 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mariakiil

  • Bruger
  • Indlæg: 132
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #15 Dato: 10 November , 2011, 08:35 »
Maria@ Du kan købe færdig spireblanding i mange dyrehandler og andre "fuglefrøs-butikker".
Man bruger det bl.a. til gøjer. Men.. mindre kan altså gøre det.

Og så går man bare frem via den måde der er skrevet i artiklen herinde og så er der "spir"? ;)
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline iben75

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #16 Dato: 10 November , 2011, 09:04 »
Har hørt om en der gav hønsene havregrød om vinteren - er det en god idé, eller ej??

Offline Peter Chr. Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 462
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #17 Dato: 10 November , 2011, 09:10 »
Vores høns får en lille portion havregrød hver morgen. Det er resterne fra det som børne ikke får spist (Laver lidt ekstra).

Og jeg må sige at de er vilde med det. 
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #18 Dato: 10 November , 2011, 09:20 »
Jaahh...mine høns spiser også havregrød om morgenen..lun og med smørklat :P
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #19 Dato: 10 November , 2011, 10:41 »
Mine elsker også havregrød, når vi har en rest.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mariakiil

  • Bruger
  • Indlæg: 132
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #20 Dato: 10 November , 2011, 17:42 »
Det ku være jeg sku prøve at gi dem lidt havregrød også, jeg laver alligevel havregrød til både børn, mus og rotter ;)

Nu har mit korn stået i vand i et døgn og jeg har vist lavet en del for meget, for ka det ik kun holde i to dage? Jeg tog 15 håndfulde hvede og ca det halve solsikkefrø og det har nærmest suget alt vandet og fordoblet mængden  :o Nu har jeg hældt vand fra, skylldet det, dryppet det af og puttet det i en spand uden vand med et viskestykke over og på radiatoren :) Tidspunktet er så rimelig dårligt, for er jeg så heldig at det rent faktisk spirer og efter et døgn nu, så er det klar imorgen på det her tidspunkt og der er de gået i seng  ::)
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Susanne

  • Gæst
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #21 Dato: 10 November , 2011, 17:44 »
Det kan holde mange dage på¨et køligt sted - så det er bare at bruge løs indtil det er væk  /o

Skal dog skylles og rystes hver dag!

Offline Mariakiil

  • Bruger
  • Indlæg: 132
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #22 Dato: 10 November , 2011, 17:48 »
Det kan holde mange dage på¨et køligt sted - så det er bare at bruge løs indtil det er væk  /o

Skal dog skylles og rystes hver dag!

SUPER :) Jamen det ka jo bare stå udenfor, for jeg gider dælme ik ha det i mit køle skab hi hi... De er sku møgforkælede de høns, men så igen, det er alle mine dyr vist ;) Så nu ka jeg kun krydse fingre for det spirer imorgen :) Det ka være min skruk høne får masser af gavn af den her vitaminbombe når hun bare ligger på de æg hele tiden :)
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Susanne

  • Gæst
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #23 Dato: 10 November , 2011, 21:28 »
Jeg tror, dine høns har det rigtig godt hos dig  /o

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #24 Dato: 11 November , 2011, 09:22 »
Jeg har også givet mig i kast med spiret hvede  /o I første omgang blot som en tester.

Når man giver dem spiret hvede, så er det vel stadig blot som tilskud til den foder de allerede får ikke?

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #25 Dato: 11 November , 2011, 09:27 »
Jo, det er som guf og ekstra vitaminer /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #26 Dato: 11 November , 2011, 10:03 »
Jo, det er som guf og ekstra vitaminer /o

Ok  /o

Offline Mariakiil

  • Bruger
  • Indlæg: 132
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Sv: Fodring om vinteren?
« Svar #27 Dato: 12 November , 2011, 14:41 »
Mit forsøg på at spire korn og solsikkefrø virkede efterhensigten :) Og jeg ka jo lige så godt spire det når de alligevel får hvede hver dag, så de får alle vitaminerne ud af dem :) Feder hveden lige så meget når det er spiret, som når det ik er spiret? Hos os gør det bestemt ik noget det feder lidt, for mine høns er ik overvægtige :) De fik også en ordentlig portion havregrød igår og hold da op de er vilde med det :) Men jeg ærgre mig dog lidt over man ik ka købe havregryn hjem i sækkevis, da jeg bruger ret så meget havregryn da kaniner får havregryn, børn, høns, rotter og mus får havregrød, så der går ret så meget havregryn til her i huset  ???
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)