Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mini æg  (Læst 1132 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja2000

• Passiv bruger
Mini æg
« Dato: 06 November , 2011, 22:27 »
Da jeg i formiddags kiggede ud til hønsene lå der 2 æg. Et normalt og et magen til men bare i vagtel størrelse. Vi har 3 isa'er 2 der ligger æg og en i fældning! Derudover har vi 4 unghøns (2 barnevelder og 2 orpingtoner) der indtil nu ikke har leveret varen.
Det jeg tænker er om det kan være en af de 4 ungpiger der er begyndt at ligge æg eller om det er en af isa'erne der har lavet en "fejler".
Isa'erne har før ligget små fejl-æg men de var kugle-runde og fyldt med noget blod-splat, det æg jeg fandt var som et normalt æg ovalt med blomme og hvide.
Skallen var mørk med brune blister men ikke meget forskellig fra de æg vi normalt henter.

Nogle andre bud?

Håber virkelig at det er de 4 piger der er ved at komme i omdrejninger, det er lidt træls at have dem på kost uden at få noget ud af!

Tanja  :)
mvh

Tanja

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Mini æg
« Svar #1 Dato: 06 November , 2011, 22:43 »
Jeg har også fået sådan nogle æg i år. Dem fik jeg imens de var i fældning, hvor de ikke burde lægge æg. Nok derfor der ikke har været nok energi til et stort æg. Vi har også oplevet det ved vores andre racer, men det er som regel dem der er ved at være gamle, der kommer med sådan et æg en gang imellem.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen