Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ilder eller rotter ??  (Læst 514 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Ilder eller rotter ??
« Dato: 06 November , 2011, 15:41 »
Efter at have afviklet det meste af mit fjerkræhold for 4 uger siden , p.g.a. problemer med spurvehøgene,er jeg løbet i et nyt problem.Jeg har nu kun 4 vagtler,25 kanarier og 5 zebrafinker tilbage.Vagtlerne går for sig selv,ingen problemer med dem.Fuglene går i udendørs voliere med adgang til indvendigt bur.Da kun ca. halvdelen sidder inde om natten,er der ikke lukket for dem.De har et flyvehul på 25 gange 30 cm.De sidste 2 nætter er der ialt forsvundet 4 zebrafinker og 3 kanarier.Jeg har kun fundet rester af 2 kanarier i det indvendige bur,resten er der ingen spor af.Volieren er bygget i forbindelse med det fhv. dueslag,som er hævet ca. 10 cm. over jordhøjde.Derunder er der gravet 2 huller ind i volieren på 5-6 cm. i diameter.Rotten eller ilderen skal så være kravlet ind i volieren,op ad tråden til flyvehullet i 1,5 m. højde og ind i det indvendige bur hvor den så har fanget fugle og ud igen samme vej.Det er helt sikkert den eneste adgang der er til det indvendige bur.Jeg synes det lyder som et meget intelligent dyr,eller hvad.Er der nogle der har et andet bud på hvad der har været inde og fange fugle ? ??? ???
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Ilder eller rotter ??
« Svar #1 Dato: 06 November , 2011, 15:46 »
Jeg vil sige rotter /d
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Ilder eller rotter ??
« Svar #2 Dato: 06 November , 2011, 15:53 »
Det ville jeg også,indtil jeg talte med en erfaren jæger.Han sagde at rotter laver helt sikkert ikke så store huller.Så jeg kom i tvivl. ???
Hilsen Leif
Kanariefugle.