Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En af de dage...  (Læst 1807 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
En af de dage...
« Dato: 06 November , 2011, 10:05 »
...hvor man kommer ud i sit hønsehus og konstaterer at en af de store kyller raller...for alvor! Og man godt ved hvorfor  :-[ ... det var ellers gået så godt i over 1 år, og ingen af de mange høns var blevet forkølede trods det gab af et hul der er i loftet fra en gammel trappe. Det trækker  :-[ jeg vidste det jo godt... der er bare så mange opgaver!  :-\
SÅ beslutter jeg det er idag  /o og nu vi er igang kan jeg lisså godt få fixet de nye sidepinde med sandkassebund til. Materialerne er købt!
Så ligger værktøjet ikke hvor det skal  :-[ og jeg leder forgæves efter de dele jeg skal bruge... manden sover længe og har aldrig forstået at der er flere end ham der bruger værktøjet... havde min egen kasse til at starte med, fordi jeg har mange års dårlig erfaring med at lede efter værktøj...den er seføli tom...plyndret for lææænge siden...
Nu sidder jeg med kaffen foran forum... fik da taget mål af det grumme hul og savet sidepinde i længderne og vangerne til "trappen", for det eneste jeg kunne finde var 1 ud af de maaaange fuksvanse vi har  :D

Mon det blir fikset idag  ??? altså altså...tsk tsk tsk...en af de dage...

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: En af de dage...
« Svar #1 Dato: 06 November , 2011, 10:21 »
Jamen, jamen Karina..det lyder jo akkurat som her hjemme >:( >:( Min egen fine værktøjskasse er også gabende tom. Den tømmes meget hurtigt, hver gang jeg bruger det meste af en dag på a jour føre den. Forskellen på min mand og jeg er, at når han mangler et stykke værktøj, så kigger han nok først i MIN kasse...når jeg mangler et stykke værktøj...så kan jeg lede i tiiimer /1 <B

Jeg håber I får lukket hullet  ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06 November , 2011, 10:24 »
 :D Og så er min mand jo tømrer så han har RET!!!! til alt værktøjet, det ligger lidt mellem linierne... meeen, jeg har altså osse bygget et hus  :D

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 06 November , 2011, 10:26 »
:D Og så er min mand jo tømrer så han har RET!!!! til alt værktøjet, det ligger lidt mellem linierne...

Av..den var værre  <H <A
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 06 November , 2011, 10:28 »
Ih, altså: jeg er en lykkelig kvinde, kan jeg forstå ;D. MIN skattebasse  *p er også et rodehoved men han står for alt handyman-arbejde her. Nu har jeg lige ønsket mig et par nye kaninbure.... Og han er allerede ved at tegne dem. I pauserne mellem sine andre projekter. Egen værktøjskasse? Nææææh tak ::). *f
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 06 November , 2011, 10:29 »
ihhh det er jo ligesom her, men jeg har da knækket koden til at have mit værktøj for mig selv, ikke at jeg kan lave så meget mere, men jeg har da en lille hammer, og et lille udvalg af søm og skruer, og nogle gode skruetrækkere, og vigtigst af alt et bitsæt hvor der ikke mangler noget.
Det er som oftest rigeligt til at klare de mest almindelige ting, og det er sommetider muligt at finde en skruemaskine, uden strøm, men dog tilgængelig.

Det vigtigste i den sammenhæng er hvor man gemmer det, for hvis det er tilgængeligt er det væk.
Min lille værktøjsressourse ligger på bunden af vaskekurven, der kommer kun jeg, ingen fare for at bliver opdaget,  det er også stedet til hemmelige gaver, til jul og fødselsdag  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #6 Dato: 06 November , 2011, 10:31 »
 *g den var go Ina...

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 06 November , 2011, 10:32 »
Ih, altså: jeg er en lykkelig kvinde, kan jeg forstå ;D. MIN skattebasse  *p er også et rodehoved men han står for alt handyman-arbejde her. Nu har jeg lige ønsket mig et par nye kaninbure.... Og han er allerede ved at tegne dem. I pauserne mellem sine andre projekter. Egen værktøjskasse? Nææææh tak ::). *f

Hæ, hæ Kirsten...jamen det er skam skønt, at have et rodehoved af en handyman, som er mere en villig til at bygge og reparere for os...sådan er det heldigvis også her..

...men det er sgu meget rart, hvis man ikke skal bruge en time på at finde en hammer til at slå et lille søm i ..som man forøvrigt heller ikke kan finde ???

Det er vist en rigtig god tråd, du fik startet her Karina :D :D
« Senest Redigeret: 06 November , 2011, 10:35 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 November , 2011, 10:33 »
Ina du er jo genial.
Venlig hilsen
Eva

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #9 Dato: 06 November , 2011, 10:34 »
Altså jeg har faktisk set indtil flere steder hvor de markedsfører værktøj i tøsefarver lyserøde, med blomster, etc.... Køb den slags....En rigtig handymand vil nok nødig fanges med en pink hammer i hånden....tænker jeg :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 06 November , 2011, 10:36 »
Det er ikke helt rigtig Wanda..jeg har en god hammer med blomsterskaft...den er også altid væk
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

karina dj

• Gæst
« Svar #11 Dato: 06 November , 2011, 10:37 »
Det ville ikke ramme Adam, men han render osse rundt med "diamant"besatte solbriller fordi han ikke kan finde andre  :D Det er straks værre for mig, jeg skal dælme ikke fanges med en pink hammer  :D

Tror de fleste af vores gemmesteder er optaget af guf... det blir jeg nødt til at holde udenfor Adams rækkevide  ;)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #12 Dato: 06 November , 2011, 11:00 »
Jeg har hele 2 værktøjskasser /o og mangler der noget i dem er det fordi jeg selv ikke har lagt det på plads *f
Vi lever nemlig lidt omvendt herhjemme. Jeg får skruetrækkerer og andet værktøj i gave af min mand og han får køkkengrej af mig <H for de "små ting" i hjemmet laver jeg, mens han laver mad.
Jeg har opgivet at finde hoved og hale i hans værksted men kan alligevel finde de par småting jeg plejer at bruge, heldigvis. Ønsker mig dog en rigtig skruemaskine, har kun sådan en lille bitte handy-woman en.
Plejede at bruge stiksaven, for en fukssvans synes jeg godt nok er noget fanden har skabt, men den faldt fra hinanden så nu er jeg blevet opgraderet til at kunne bruge en hånd rundsav og en kapgerringssav, så nu er det godt nok blevet nemt at skærer brædder, lægter og stolper til det jeg skal bruge /o

Hov...jeg har faktisk 3 værktøjskasser for da jeg i tidernes morgen gik på EFG tog jeg linien Jern og metal og der lavede jeg faktisk en værktøjskasse i stål. Den bruger min søn til hans værktøj til hans knallert.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #13 Dato: 06 November , 2011, 11:45 »
Hmmm måske fordi jeg har boet uden mand i 5 år ..... Jeg ved ikke bedre... Så kan jeg da heldigvis også have min motorsav, min slagboremaskine, min kap/geringsav, mine hamre og mine skruemaskiner for mig selv..... at min far så aldrig kan finde hans sager er jo ikke min fejl veeel????*e *f
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #14 Dato: 06 November , 2011, 11:54 »
vil så lige tilføge hvis nogle ikk ved det wandas datter ligner hende på det punkt <A, så et holder ikk længe med den taktik /1