Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ihh hvor sundt !  (Læst 794 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Ihh hvor sundt !
« Dato: 06 November , 2011, 09:27 »
Men det smager knapt så godt  ::) Ej, kender i det man ryger med på en bølge af noget ? I sidste uge blev jeg enig med mig selv om at så dan en smoothis måtte være sagen om morgen inden arbejde, så jeg mente godt jeg liiiiiige havde tid til at mixe sådan en sammen, inden heste-får og 50 høns blev ordnet  ;D Det blev så ikke til noget, men i dag søndag efter en usund fredag-lørdag fandt jeg indridienserne samme bestående af grønkål, appelsin, æble, banan, is og lidt græsk yougurt ned i blenderen og VUPI lækker energi/vitamin bombe  /o Hvis den dog bare ikke lignede noget grøn komave med klumper i og smager virkelig fælt  >:( og jeg nu sidder og tvinger mig til at drikke/tygge 2 glas ned...... det er jo SUND ! <J <J

Jeg tror bare jeg spiser min frugt som jeg plejer så slipper jeg også fra opvasken...

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Ihh hvor sundt !
« Svar #1 Dato: 06 November , 2011, 09:34 »
Det lyder ellers spændende! Jeg købte på lignende vis en juicepresser sidste vinter. Kunne bl.a. lave gulerods æble ingefær juice. Og det lyder jo også sundt men smagte adddrrrr! Det endte m at den blev brugt t æblejuice og appelsinjuice uhmmn. Og lige nu står den fine juicemaskine på hylden. Måske skal den frem snart, nu hvor vinterens vitamin underskud truer. :)
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 06 November , 2011, 09:43 »
Man kan jo ikke hælde hvad som helst sammen, hverken i en juice maskine, eller en smoothie ditto, det skal jo være smagsafstemte ingrediencer, så det også smager godt  ;D det kan man købe bøger om, og grønkål til morgenmad, var nok lige at stramme den.

en god morgen smoothie består feks. af græsk yougurt, eller andet yougurt, en håndfuld frosne bær, en lille drys vanille, og evt en sjat juice hvis man kan lide den meget tynd.
Velbekomme til sund og forfriskende morgen smoothie.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06 November , 2011, 09:55 »
 :D og så med grønkål  :o ... ej nu holdet det. Ta' du hellere og lav en fintsnittet salat med æbletern osv af din grønkål, så kommer den vist mere til sin ret, for sund det er den  :D

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 November , 2011, 09:56 »
he he jeg laver frugt smoothie i stedet for :-) jordbær, appelsin, æble og rismælk eller hvad jeg nu lige har :-)  og is selvføldig ;) det smager vildt godt

jeg gider ikke de der grønsags smoothie´s da jeg som du skal tvinge det ned
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #5 Dato: 06 November , 2011, 10:25 »
Jeg tror nu også jeg må lave frugt smoothie i stedet  ;) Jeg fik tvunget 2 glas ned og resten får manden når han kommer hjem ! Han SKAL jo også være sund, hvis ikke så må det ud til hønsene  ::)

Nu er jeg jo fuld af energi, så jeg må hellere bruge den på at ride et par ponyer, rengøre hos hønsene og flække brande  ;D

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #6 Dato: 06 November , 2011, 13:07 »
@ Ina du har helt ret, min opskrift kom fra Aarstiderne så den fejlede vist ikke noget, men smagsløgene skulle vist lige vende sig t nye indtryk :p
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk