Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye høns bliver ikke integreret i flokken.  (Læst 3867 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
Nye høns bliver ikke integreret i flokken.
« Dato: 05 November , 2011, 20:01 »
Jeg fik for en uges tid siden 2 nye silker. Og de er stadig ikke accepteret af de andre høns. De kommer godt nok med ind i huset om natten, men om dagen sidder de bare under huset konstant..

Hvad pokker skal jeg gøre.?
Der har aldrig været problemer med at lukke de andre sammen, men fik 2 haner for 3 uger siden. kan det være dem som ikke acceptere de nye.? For det er det eneste anderledes der er sket i min hønsegård...
Med silkehønen Magda :)

karina dj

• Gæst
Sv: Nye høns bliver ikke integreret i flokken.
« Svar #1 Dato: 05 November , 2011, 20:09 »
Jeg har læst i mange forskellige tråde, at det godt kan ta' rigtig lang tid for nye høns at blive accepteret af flokken. Nogle racer er værre end andre til at fryse nyetilkomne ude. Glæd dig over de er 2 og rust dig med tålmodighed  ;)

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
« Svar #2 Dato: 05 November , 2011, 20:14 »
Okay. Jeg synes bare slet ikke der har været problemer med de andre.. startede med 4 høns hvor de 2 af dem blev skiftet ud med silkehøns. En hane og en høne. Det gik fint.
Hønen døde desværre. Så jeg fik 2 nye høner. Også dette gik fint.
Så fik vi 2 røde og også det gik fint. Så aflivede vi hanen og vi to nye haner. også dette gik fint.. Og nu har vi gået de to nye sorte. Men det går bare slet ikke godt :(

Når men må se tiden an. Vil bare ikke have de går til derinde under huset...

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
« Svar #3 Dato: 05 November , 2011, 20:16 »
skal lige siges alt alt det udskiftning og nye høns er sket over hele dette år.

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 05 November , 2011, 20:23 »
Det kunne da lyde som om de har lav selvtillid så de 2 nye  ;) eller osse er det de 2 nye haner der har sat en ny dagsorden i den nye klub...

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
« Svar #5 Dato: 05 November , 2011, 20:25 »
Hmm ja tænkte det måske var hanerne der var problemet. Ville det hjælpe at fjerne dem i 1-2 uger og så se om de nye blev bedre integreret og så sætte hanerne tilbage.?

karina dj

• Gæst
« Svar #6 Dato: 05 November , 2011, 20:28 »
Aner det ikke...nogen ved jeg har prøvet at ta' en af hønerne fra flokken, sætte den sammen med de nye, og senere integrere alle 3 i den gamle flok. Så har de nye opbakning fra deres nye veninde...

Har aldrig selv været i det problem... selv ville jeg nok gi det lidt mere tid  ::)

Offline Lundy

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 07 November , 2011, 13:10 »
vi fik fire nye høns for noget tid siden.. sat ind i vores flok som også var på fire høns... de boede under hønsehuset i hvert fald i en uge, kunne til nøds bevæge sig ind i nogle af de tætte buske ved siden af...
Så fulgte der en periode på nogle uger, hvor de begyndte at bevæge sig rundt i haven, men flokopdelt, altså de nye og gamle for sig...
Nu går de sammen... vil ikke beskrive dem som én flok endnu, men de kan da følges af på deres ture rundt i haven...
Så tålmodighed skal der nogen gange til..
Louise

Den glade ejer af 0,3 hybridhøns, Blå, Grøn og Tynde Hvid
0,3 hvide hybrider, franskmændene
1,4 new Hampshire
0,6 lys sussex

Mistet til ræven: tynde hvide, hanefar, grøn og senest pæn:(
1,1 skønne lalleglade labradorer
1,1 muldvarpefangende katte
1,1 herlige unger
1,0 dejlig mand

Offline Mariakiil

• Bruger
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
« Svar #8 Dato: 07 November , 2011, 17:44 »
Jeg har skiftet lidt ud i min flok, som nu består af 15 dværgsilker :) På et tidspunkt fik jeg 3 nye ind i flokken, en rød høne på halvandet år, en rød kylling og en perlefarvet kylling på henholdsvis 10 uger og 3,5 mdr ca... De to røde sad oppe i huset og bevægede sig faktisk ik ud af huset i ca. 14 dage, overhovedet... Jeg prøvede at smide dem ud til de andre og især den voksne høne fik tæsk og løb op i huset igen, med den røde kylling bag sig... Efter de 14 dage begyndte de langsomt at bevæge sig ud og min nervøsitet lettede... Nu futter de rundt i hønsegården som om de altid har boet der og den røde høne sover endda sammen med den store del af flokken istedet for de 3 hun plejer at sove sammen med :)
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)