Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lys tændt hvorlænge??  (Læst 4655 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Lys tændt hvorlænge??
« Svar #15 Dato: 06 November , 2011, 07:02 »
Mine har lys hele dagen, da selv det mest oplyste hønsehus med store vinduer, er ret mørkt indvendigt i vinterhalvåret, når solen ikke er fremme. Her har jeg valgt at hønsene skal have lov til at gå i seng til normal tid, dvs. lyset bliver slukket så det bliver naturligt mørkt. På den måde slukker lyset ikke pludseligt, og jeg risikerer ikke at hønsene ikke er kommet på pind, og går rundt i huset i mørke. Der er mange der skriver at deres høns går på pind selv om lyset er tændt, men det gør mine ikke altid, derfor har jeg valgt at tænde lyset når vi kører på arbejde og slukke det når vi kommer hjem.

Hvad der er bedst for hønsene; kunstigt lys eller ikke, ved jeg ikke. Jeg tror ikke at det skader, nærmere tværtimod vil jeg tro, hvis lyset slukkes om natten.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

karina dj

• Gæst
« Svar #16 Dato: 06 November , 2011, 08:40 »
Mine kan godt finde på pind i mørket...ved ikke hvordan, men det klarer det åbenbart  :D

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 06 November , 2011, 10:17 »
Man siger at hønsenes dag skal være længere end 12 timer for at de lægger æg. Det passer jo meget godt med at de uden lys stopper helt eller næsten i september/oktober og starter igen i februar/marts. Så jeg har lys fra kl. ca. 6-9 og igen 16-20 så er deres dag på 14 timer.
Mvh Marianne