Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: rugeæg  (Læst 7948 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael m

• Passiv bruger
rugeæg
« Dato: 05 November , 2011, 12:23 »
søger rugeæg af stor hønserace nogen der kan hjælpe

Offline michael m

• Passiv bruger
Sv: rugeæg
« Svar #1 Dato: 12 November , 2011, 15:33 »
søger rugeæg af stor hønserace nogen der kan hjælpe

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 November , 2011, 15:16 »

hoejberg

• Gæst
« Svar #3 Dato: 27 November , 2011, 15:20 »
Jeg har ingen æg lige i tiden, men måske du kan fortælle lidt om hvilke slags høns det er du gerne vil have æg fra?

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 November , 2011, 15:24 »
Jeg har ingen æg lige i tiden, men måske du kan fortælle lidt om hvilke slags høns det er du gerne vil have æg fra?
jo men det er lidt svært og fortælle er ikke rigtig inde i  hvad  høns jeg gerne vil have vil gerne have høns der både er kød på og som ligger godt med  æg men hvad høns det skal være ? tænker tildt på dorking eller bare en anden stor fugl

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 27 November , 2011, 15:33 »
Tag og brug efterårsvejret som en undskyldning for at tage på biblioteket og få fat i nogen hønsebøger. Sæt dig med en kop varmt og læs lidt op på hønseracer. Så finder du nok ud af hvad du kan lide af farver/ægfarver m.m. Det er nemlig ikke lige årstiden at ruge kyllinger ud i. Og så kan du tage kontakt til folk der har de racer du kunne tænke dig, og bestille rugeæg/kyllinger til foråret. Der er ingen grund til hastværk, men man undgår nok de værste faldgruber. Du kan jo lige så godt få nogle æg/kyllinger fra racer du synes godt om, som dem der er nemmest tilgængeligt.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 November , 2011, 15:41 »
Tag og brug efterårsvejret som en undskyldning for at tage på biblioteket og få fat i nogen hønsebøger. Sæt dig med en kop varmt og læs lidt op på hønseracer. Så finder du nok ud af hvad du kan lide af farver/ægfarver m.m. Det er nemlig ikke lige årstiden at ruge kyllinger ud i. Og så kan du tage kontakt til folk der har de racer du kunne tænke dig, og bestille rugeæg/kyllinger til foråret. Der er ingen grund til hastværk, men man undgår nok de værste faldgruber. Du kan jo lige så godt få nogle æg/kyllinger fra racer du synes godt om, som dem der er nemmest tilgængeligt.  ;)
ja du har nok rat  men tror bare jeg kikker på nettet det er lidt nemmer  og så er der ikke så langt ud og hente kaffe

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 November , 2011, 15:53 »
du  henriette hvornår begynder man at få rugeæg igen ved du det

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #8 Dato: 27 November , 2011, 17:13 »
Teoretisk set kan man jo ruge på alle æg hvor hønerne har gået med en hane, men befrugtningen er tit dårlig her når det er koldt. Potensen stiger med temperaturen hos hanerne. ;) ;D Jeg plejer at starte med at ruge i februar, men kan konstatere at i marts-april er der meget bedre befrugtning. Men da jeg har barneveldere, så skal hanerne lægges tidligt til om foråret for at nå "udstillingsstørrelse" til  om efteråret. Og jeg prøver stadig at mande mig op til at turde tage på udstilling med dyrene. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 28 November , 2011, 10:46 »
Maran er både gode slagtedyr og så lægger de jo de flotte mørke rødbrune æg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 28 November , 2011, 10:56 »
Maran er både gode slagtedyr og så lægger de jo de flotte mørke rødbrune æg.
de rugeæg marianne er det nogle du kan skaffe? og hvor store er sådanne høns når de er slagtet ca

Offline Marianne (Fimpe)

• Passiv bruger
  • Hørby, 9300
« Svar #11 Dato: 28 November , 2011, 11:49 »
Hej Michael

Jeg vil anbefale stor lys sussex. Slagtedyr omkring 2.5-3.0 kg her i efteråret, store flotte æg og mange af dem. Lys fjerdragt gør dem nemmere at plukke og ser lidt pænere ud uden de mørke prikker som nogle mørke slagtedyr kan få på skindet.
Røde dv. silker
Perlegrå dv. silker
Sort dv. silker
Gul dv. silker
Stor lys sussex
Boergeder, KID TIL SALG
Schæferhund
Handymand og 2 dejlige drenge
Formand i
www.silkehoenseklubben.dk
Medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 28 November , 2011, 11:52 »
Hej Michael

Jeg vil anbefale stor lys sussex. Slagtedyr omkring 2.5-3.0 kg her i efteråret, store flotte æg og mange af dem. Lys fjerdragt gør dem nemmere at plukke og ser lidt pænere ud uden de mørke prikker som nogle mørke slagtedyr kan få på skindet.
tak for hjælpen marianne  efteråret er det hen i marts måned

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 28 November , 2011, 12:02 »
Jeg har selv maran i dværg, men vi er jo ved at starte en specialklub for maran, så den vej rundt kan jeg skaffe nogle kontakter til rugeæg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 28 November , 2011, 12:13 »
Jeg har selv maran i dværg, men vi er jo ved at starte en specialklub for maran, så den vej rundt kan jeg skaffe nogle kontakter til rugeæg.
ja de er også lidt frække de chokolade æg men tror vis jeg skal have maran skal det være i stor er det en god spise også