Hej
jeg startede med og have høns da jeg var 9 år gammel, jeg havde nogle forskellige racer som(silkehøns,brahma i dværg,kochin i dværg).
dengang fik jeg nogle jersey kæmper fra holger sloth i vamdrup og jeg var helt vild glad for dem og havde dengang tænkt jeg kun ville have med dem og gøre. men efter nogle gange med besøg fra både ræv og mår, var alle mine dyr væk og havde ikke rigtig mod på og starte igen.
nu er jeg så blevet en del ældre og har købt mit eget hus og bestemte mig for at købe lidt kyllinger og høns igen. jeg har besluttet mig for at jeg vil primært koncentrere mig om jersey kæmperne som jeg synes er nogle virkelig dejlige store og rolige høns.
jeg har igen været i vamdrup ved jersey avler holger sloth og har anskaffet mig en dejlig hane. jeg har fået købt mig nogle dejlige høner sys jeg selv og har nu en stamme på 1,4 sorte jersey kæmper.
Jeg har lige et spørgsmål inden jeg inden længe skal sætte den endelige stamme sammen. jeg snakkede med en til en lokal udstilling i vonsild forsamlingshus og han mente at halestilling kun skal være let stigende med halen, men i standarden står der at den skal være 45 grade fra vandret hvad passer?
mvh Kenni bergh sørensen