Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hyggehøns i tågen  (Læst 440 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline trinemia

• Passiv bruger
Hyggehøns i tågen
« Dato: 03 November , 2011, 10:34 »
I det her vejr, gråt og tåget, er damerne svære at overtale til udendørs aktivitet. De vil gerne ud og tulle med rundt i haven hvis jeg er der, men går tilbage i huset når underholdningen stopper- hvor er jeres høns idag ?  ::)
Mvh Trine

0.1 dværg wayndotte
0.1 grünleger/maran
0.1 isa warren
0.1 hybridbonus
0.1 engelsk araucana
0.3 børn
1 stk. ægtemand som næsten har vænnet sig til hønsene ;o)
0.2 katte

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hyggehøns i tågen
« Svar #1 Dato: 03 November , 2011, 10:52 »
Mine er lige hvor de plejer, ude på gårdspladsen og tæt på deres dør, og med mellemrum oppe i hønsehaven.
Jeg har ladet havelågen til den store have stå åben, så de kan se ned i haven og den flotte skovbund, men det skal de ikke nyde noget af, de står i åbningen og glor derud, som om det er det store udland, selv Mibbe går ikke derned, og har derfor ikke opdaget åen.
Måske fordi der ikke altid er åbent, så man kan måske ikke komme tibage.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 03 November , 2011, 10:55 »
Lige for lidt siden jeg var en runde ved gårdene, var de ude stort alle ungdyr. De opholder sig ude næsten alle lyse timer. Og når der om morgenen bliver lukket op, og det stadig er skumring, vælter de straks ud, og det gælder alle flokkene.
Har dog lige i dag en enkelt mindre flok, på lidt over 40 som er blevet inde på nær et par stykker. Men det er fordi de i aftes blev flytte ind fra deres sommerbolig til stalden, hvor der er frostfrit hele vinteren. Alle kommer i frostfrit stald, men der har de selvfølgelig også udløb til gårde. Men om et par dage har de vænnet sig til det nye sted, og så opholder de sig igen ude.

Trine, jeg tror dine høns måske nyder at gå og være sammen med dig /o

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 03 November , 2011, 10:56 »
Min mand har lige fyldt røgovnen med ål så VORES høns er ved at lære processen: ålerøgning. De er meget nysgerrige (Araucana ::)) og jeg kan høre at de ind i mellem kommer lidt for tæt på - så råber både mand og medhjælperen op :D. Så de hygger sig vist.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #4 Dato: 03 November , 2011, 11:05 »
I hønsegården, i haven. Vi fik 2 nye dværge i forgårs, det er meget nemmere for dem hvis de har det store udenoms areal når de "gamle" dværge bliver for frække. De nye er guld sort randede, og super flotte!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 03 November , 2011, 11:22 »
Mine høns er så forkælet ;) at de har egen udestue lige uden for døren, så der holder de til når det et tåget, regner eller blæser. :)
Når det er fint vejr går de ud i resten af hønsegården som består at græs og et jord stykke.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #6 Dato: 03 November , 2011, 11:23 »
Mine er også ude og rende.
I dag får jeg dog besøg så de har kun fået haven at rende i men ellers står de på nakken af hinanden og vælter over deres egne fødder når jeg kommer for at åbne til skoven. Der går sådan ca. 10 sekunder så er alle i løb ind i skoven.
Så her kan det både regne eller være tåget, de er fuldstændigt ligeglade. Glæder mig vildt til at se dem i sneen til vinter. Det er jo kun Manse og Fru Blomst som har oplevet sne før.

Lige uden for gården i skovbrynet ligger der nogen store træstammer. Dem bruger de som læ. De putter sig ned i en stor bunke og ligger og nusser i hinanden.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 04 November , 2011, 06:54 »
Mine er som sædvanligt ude, de elsker udelivet og det er kun meterhøje snedriver, der generer dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #8 Dato: 04 November , 2011, 11:58 »
hm... mine bliver inde når det er tåge eller regn. Tror de er meget glade for deres hus  ;D
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier