Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Slagtekaniner  (Læst 92272 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Slagtekaniner
« Svar #45 Dato: 05 November , 2011, 18:23 »
Ja selvfølgelig *e

Glæder mig VILDT til at prøve at få unger, det har jeg aldrig prøvet selvom jeg har haft kaniner i mange år....
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Tinakristensen

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 07 November , 2011, 22:11 »
Karina:

Nej da der var et kuld på 9 og et kuld på 5 ;)

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #47 Dato: 07 November , 2011, 22:25 »
jean: først får du lidt ondt, det kaldes veer, og så smutter de bare ud. PØJ-PØJ  ;D

• Bruger
« Svar #48 Dato: 07 November , 2011, 22:28 »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D Ups.. ::) Ja, ja, ja, grin du bare /o

Jeg er ellers gået i gang med burerne. Fik ryddet skuret i weekenden og har nu fået bygget skelettet. Jeg må så nok desværre holde en pause, - hvis jeg kan.....for jeg har overanstrengt min arm med saven.
Mand og 3 børn

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #49 Dato: 08 November , 2011, 11:13 »
det ser da fint ud jean. hvor mange kaniner skal du ha?? Følger lige lidt med i denne tråd da jeg selv har overvejet kaniner, men konen er ikke umiddelbart venligt stemt for tanken. Altså tanken om og spise kanin. De gange vi har fået hare syns hun det var tørt.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

• Bruger
« Svar #50 Dato: 08 November , 2011, 11:16 »
Mange tak ;D

Jeg regner med enten et par eller 2 hunner og så lave killinger et par gange om året.
Mand og 3 børn

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 08 November , 2011, 12:36 »
Jes, hvis i grydesteger kaninen som en god gammeldags kylling, bliver den ikke tør. Hvis i påregner 1 time stegetid pr kilo kanin (inkl bruning), så går i ikke helt galt i byen. Mine franske væddere vejer ca 2 kg grydeklar, når de er omkring 15 - 16 uger. Og fra margarinen er klar og til kaninen er det, går der ca 2 timer.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

karina dj

• Gæst
« Svar #52 Dato: 08 November , 2011, 16:50 »
Jeg synes det er ekstremt svært, faktisk umuligt at lave rygstykket på nogen som helst måde uden at det blir tørt. Nu har jeg prøvet i over 10 år uden det er lykkes. Så nu har jeg fundet ud af at ryg + det ureelle forstykke inkl. slag blir hakket til frikadeller. Lårene er super lækre og bli'r altid gode på alle måder de bli'r tilberedt på.
Jeg fik altså en meget stor portion fars ud af ryg og forstykke, jeg var virkelig overrasket  :o Det er ellers tanken om hvor lidt kød der sidder på en kanin, der holdt mig fra at gide skære kød af til farshakkeren. Men det må siges at det var en kæmpe overraskelse hvor meget fars der sad der. Vi havde frikadeller til 3 dage 2 mand, hvor vi ellers kun ville ha spist 2 dage på det stykke af kaninen  /o Næste gang skal jeg huske at veje farsen, for der var mere end i de pakker fars fra supermarkederne  ;)
Mine vejer ca. 1,6 ved slagtning, inkl ben.

Fars er noget jeg har savnet efter vi blev selvforsynende med kød, og jeg har engang imellem byttet mig til oksefars hos nabobonden... men det er total optur at kunne selv...og kaninfrikadeller smager for mig akkurat som ganske almindelige svinefrikadeller ;)
« Senest Redigeret: 08 November , 2011, 16:52 Fra karina dj »

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #53 Dato: 08 November , 2011, 19:31 »
er der ikke en i det sydlige jylland der har en enkelt kanin i overskud på et tidspunkt. kunne godt tænke mig og prøve og fortære sådan en fætter på et tidspunkt ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 08 November , 2011, 19:53 »
er der ikke en i det sydlige jylland der har en enkelt kanin i overskud på et tidspunkt. kunne godt tænke mig og prøve og fortære sådan en fætter på et tidspunkt ;D
Jeg vel omkring 7 liggende i fryseren. Du skal være velkommen og husk nu at du har set indmaden, hvis nogen skulle spørge  ;)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #55 Dato: 08 November , 2011, 19:56 »
Så nu har jeg fundet ud af at ryg + det ureelle forstykke inkl. slag blir hakket til frikadeller.  

HAKKER du ryggen???? - det bedste stykke på kaninen?
Her pandesteger vi den i kort tid eller udbener (+ slaget) og fylder med enten kaninfars og krydderurter eller røde peberfrugtstrimler og persille - og grydesteger. Evt. omviklet med bacon og ikke for længe - så bliver det tørt. Det er en yndet gæstespise her i huset, vennerne beder selv om den. Hvis der er lige i underkanten af kød, når man alligevel bordet rundt med at proklamere: Det er Stampe og Nulle! Så er der til to dage ;D.
« Senest Redigeret: 08 November , 2011, 20:00 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #56 Dato: 08 November , 2011, 20:00 »
@bolding, det lyder da ok. hvor i sønderjylland er det? mere for hvis vi alligevel skal på de kanter på et tidspunkt
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #57 Dato: 08 November , 2011, 20:02 »
@bolding, det lyder da ok. hvor i sønderjylland er det? mere for hvis vi alligevel skal på de kanter på et tidspunkt

Jeg bor 10 minutter fra Kruså-grænsen. Folk plejer så passende at kombinere det med en shoppe-tur og specielt nu hvor vi nærmer os juletiden

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #58 Dato: 08 November , 2011, 20:06 »
Jeg synes nu også at det er synd at hakke rygstykkerne, det er bare det aller lækreste. Slaget er lidt mere lige meget, synes jeg. Desværre har jeg ikke ret ofte mulighed for at servere kanin, da folk der kommer her generelt er af den opfattelse at kaniner er kæledyr. Og i dagens Danmark er kæledyr og mad to ting der er ganske uforenelige, det er ganske givet også derfor det efterhånden er umuligt at købe hestekød mere. Jeg ville nu ellers rigtig gerne servere det for folk, da det jo smager virkelig godt. Men når jeg ved at folk ikke bryder sig om at spise det, så serverer jeg det heller ikke.

karina dj

• Gæst
« Svar #59 Dato: 08 November , 2011, 20:11 »
Ja undskyld mig, men jeg synes altså det er det værste på kaninen...og det er jeg ikke alene om at synes  ;)