Jeg synes det er ekstremt svært, faktisk umuligt at lave rygstykket på nogen som helst måde uden at det blir tørt. Nu har jeg prøvet i over 10 år uden det er lykkes. Så nu har jeg fundet ud af at ryg + det ureelle forstykke inkl. slag blir hakket til frikadeller. Lårene er super lækre og bli'r altid gode på alle måder de bli'r tilberedt på.
Jeg fik altså en meget stor portion fars ud af ryg og forstykke, jeg var virkelig overrasket

Det er ellers tanken om hvor lidt kød der sidder på en kanin, der holdt mig fra at gide skære kød af til farshakkeren. Men det må siges at det var en kæmpe overraskelse hvor meget fars der sad der. Vi havde frikadeller til 3 dage 2 mand, hvor vi ellers kun ville ha spist 2 dage på det stykke af kaninen

Næste gang skal jeg huske at veje farsen, for der var mere end i de pakker fars fra supermarkederne

Mine vejer ca. 1,6 ved slagtning, inkl ben.
Fars er noget jeg har savnet efter vi blev selvforsynende med kød, og jeg har engang imellem byttet mig til oksefars hos nabobonden... men det er total optur at kunne selv...og kaninfrikadeller smager for mig akkurat som ganske almindelige svinefrikadeller