Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hane  (Læst 3693 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
hane
« Dato: 01 November , 2011, 09:24 »
har en hane der ikke er begyndt at gale indnu,.... han bliver snart 6 måneder gammel men kan se han ja hvad hedder de i hønse verden?? han betræder hønerne og det jan da se volsomt ud... men alså kan han godt lave kyllinger allerede når han nu ikke engang er begyndt at gale??? :)
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: hane
« Svar #1 Dato: 01 November , 2011, 09:53 »
Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål

Men kunne ikke dy mig for at skrive;

Ham kan du sælge for rigtig rigtig mange penge til én af alle de stakkels "villa-folk" der sidder herinde og er kede af at de ikke må have haner  ;D ;D - altså hvis han fortsætter i den stil - uden lyd og stadig kan lave kyllinger  :)

Tilbage til det seriøse - kan som sagt ikke besvare dit spørgsmål med den lille erfaring jeg har, kan kun sige at hos os er flere af sabelpoot'erne begyndt at gale ret tidligt men vi så dem ikke betræde hønsene (men de blev så aflivet inden vi nåede at konstatere mere, da vi ikke skulle bruge dem). Lige nu har vi en araucana hane på omkring 5 måneder der hverken gør det ene eller det andet
« Senest Redigeret: 01 November , 2011, 10:32 Fra Majbritt Ø. Pedersen »
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 November , 2011, 10:26 »
he he jeg er en af de stakkels villa folk  ;D he he he  men har taget chancen med ham her da han bare er så flot og ville gerne være fri for at skulle købe ruge æg til foråret :-) så jeg håber han bliver ved med at holde mund :-)

han er halt vild med mine gule orpingtoner...gad vide hvordan sådan en kylling ville se ud...orpington til mor og sussex til far... he he
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
« Svar #3 Dato: 01 November , 2011, 10:32 »
Jamen så passer han jo fuldstændig perfekt til dig  ;). Men mon ikke der desværre kommer lyd fra ham senere. Der må være nogen af de lidt mere garvede herinde på forum som kan hjælpe dig. Det kan da være at du evt. er heldig at nogen herinde før har lavet netop det kryds, som kan vise dig fotos
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 November , 2011, 07:39 »
ha ha ha Nu galer han også så flot...så er spændt på hvornår jeg får en klage af min nabo :-)
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 08 November , 2011, 10:48 »
vores hane galer ikke ret meget til trods for der i nabolaget er flere haner og gale om kap med, og den ene starter godt 2 timer før solopgang og fortsætter med jævne mellemrum dagen igennem. Jeg havde en aftale med den ene nabo om ikke og holde hane, men henry slap for æksen da han ikke var så stor, så nu har vi en aftale om at han får lov og leve så længe han ikke er generende ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 08 November , 2011, 11:00 »
desværre er hans nu begyndt at glae :-) han galer ikke hele dage og ikke særlig højt men må nødt til at komme af med ham >:( :-[ min ene nabo kan ikke lide dyr :-(
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 08 November , 2011, 11:06 »
sku da ærgeligt man ikke kan slagte naboen istedet for hanen ;D eller i det mindste få en ny nabo der ikke er dyre fjendsk. Min ene nabo er pisse ligeglad med hvad dyr vi har og så videre. så længe vi passer dem ordentligt. selv kigger hun over hækken hvis der en gang i mellem er lidt uro der ikke plejer og være der. De andre naboer har vi det rigtig godt med, så dem aftaler vi langs af sted med hvordan og sådan. Det er nu rart ikke skulle gå så langt for og komme af med overskud af suppehøns og æg ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 08 November , 2011, 11:21 »
jeg har også en nabo der elsker vores dyr og kommer tit og ser til os og dyrene..

vi havde håbet på at hans kok ville lade være med at gale før til foråret så vi kunne tage vores egne æg til ruge æg i stedet for at købe dem :-( men men men sådan gik det ikke
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder