Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder og vandtrug  (Læst 7056 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Claus Jacobsen

• Passiv bruger
Foder og vandtrug
« Dato: 31 Oktober , 2011, 20:50 »
Hejsa herinde..

Er ny med høns, så har lige et par spørgsmål ang. hønsehuset, da jeg er igang med det forberedende...

Er det en fordel med hængende foder og vandtrug, hvad med trug til æglægningsfoder og skaller...???

Håber i vil hjælpe, så jeg kan komme igang..

Vh. Claus
1.3 Lys Sussex stor race.

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
Sv: Foder og vandtrug
« Svar #1 Dato: 31 Oktober , 2011, 20:53 »
Jeg har hængende vandtrug, stående trug med æglægningsfoder (står på en mursten) og en skål med skaller i. Det fungerer fint :)
Anja Østedgaard

Offline Claus Jacobsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Oktober , 2011, 20:58 »
Okay, hvorfor hænger man vandtruget op..???

Hvad med almindelig foder..??
1.3 Lys Sussex stor race.

Offline Carsten Blohm

• Bruger
« Svar #3 Dato: 31 Oktober , 2011, 21:01 »
Claus

Hvis jeg var dig ville jeg gøre det omvendt, vand trug løftet fra gulvet
på et par muresten eller fliser, Hvis du hænger foder truget op fra gulvet så kan hønsene ikke skrabe på samme måde og derved ikke spilde så meget på gulvet
« Senest Redigeret: 31 Oktober , 2011, 21:03 Fra Carsten Blohm »
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #4 Dato: 31 Oktober , 2011, 21:05 »
Jeg har det omvendte af Anja Ø., og har et hængende fodertrug, et stående vandtrug, og en lille skål m skaller og kul. Blødfoder/madrester gir jeg i en lille tallerken, der bliver tømt og vasket hver dag. Vandtruget fjernes hver aften, vaskes og tørrer indtil næste morgen. Jeg har et lille stykke at gå til hønsehuset, så det er dejligt at blive sparet for en tur om morgenen.
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 31 Oktober , 2011, 21:24 »
Jeg har begge dele stående på gulvet. Jeg kan da godt se fordelen i at hænge fodertårnet lidt over gulvet så man undgår at de skraber foder ud på gulvet. Men normalt bliver der samlet op på gulvet, hvad der er blevet skrabet ud, hvis man hælder lidt mindre foder i fodertårnet.
Mvh
Erik Andersen

bly viol

• Gæst
« Svar #6 Dato: 31 Oktober , 2011, 21:51 »
det er ldit begrænset hva de kan skrabe i den smalle rende der er i en foderautomat . men de kan . har lige bestilt 46 foder automater og 46 vandautomater i dag til det nye hus . tror også jeg vil hænge foderautomaten op så de ik kan skrabe for meget i den

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #7 Dato: 31 Oktober , 2011, 22:35 »
Enig med de fleste...hængende foder :) Men det er også en stor fordel at hæve vandet fra jorden, så der ikke kommer skidt i.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 31 Oktober , 2011, 22:37 »
Enig. Mit vandtårn har ben, og skålen med vand hænger ca 10-15 cm over gulvet. Så det klarer det lille problem.
Mvh
Erik Andersen

Almo

• Gæst
« Svar #9 Dato: 31 Oktober , 2011, 22:41 »
Jeg har mine fodertårne hængende fra loftet, pånær hos kyllingerne. Har prøvet med vandtårnene også, men nogle af hønsene hopper op og sætter sig på kanten så vandet render ud - sjovt nok hopper de ikke op til foderet...

thorleif

• Gæst
« Svar #10 Dato: 31 Oktober , 2011, 23:07 »
det er ldit begrænset hva de kan skrabe i den smalle rende der er i en foderautomat . men de kan . har lige bestilt 46 foder automater og 46 vandautomater i dag til det nye hus . tror også jeg vil hænge foderautomaten op så de ik kan skrabe for meget i den
Med et sligt antal saa er der nog en betingelse at henge foderautomaterne op. Hvorledes frost-sikrer du 46 drikke-automater?

Offline Anja Østedgaard

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 01 November , 2011, 14:22 »
Claus. Du spurgte til almindelig foder. Mine høns får korn ved siden af, men det smider jeg i gården enten indenfor eller udenfor. så kan de gå og hygge sig med at skrabe efter det. derudover får de grønt og engang imellem blødfoder og aftensmads-rester.
Anja Østedgaard

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 02 November , 2011, 10:19 »
Her er nu hib som hab om foderet hænger eller står! For de kan sgu få det ud alligevel.
Men så må de spise op før der kommer mere  ;)
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården