Tillykke med dem Morten - så mangler du bare at køre tilbage til Marianne igen og købe én af hendes fine maran haner, så du fremover kan få fine oliven farvede æg ligesom Marianne og jeg fremviste i en tidligere tråd

. Den ene af dine nye høner er nemlig "mor" til de to af vores høns, dvs. jeg fik nogle rugeæg af Marianne hvor de var krydset med Maran. Selve hønsene er simpelhen noget af det mest tamme man kan forestille sig og jeg syntes faktisk også at de er blevet rigtig flotte (de kan også ses i den nævnte tråd) og ja så ligger de som sagt de flotteste æg - så kør du bare tilbage til Marianne og hent en "mand" til dem
Charlotte - Rosengård i Bramming får evt. grunleger igen til næste år, hun kunne desværre ikke hjælpe da jeg spurgte for kort tid siden da hun havde mistet hendes "leverandør" af grunleger og maran, men hun var igang med at lede efter et andet sted hvor hun fremover kunne købe (tror de andre var fra Tyskland). Jeg gjorde istedet det at jeg købte et par araucana'er som lagde samme farve æg som Marianne's grunleger og så skal de bruges til selv at levere fine lyse blågrønne æg og samtidig udruge et hold kyllinger med maran, hvor vi så håber at få endnu et hold hønekyllinger til at producere olivengrønne. Jeg skal bare lige som jeg ovenover anbefalede Morten have fat i en fin hane fra Marianne. Vi har dog også en ren araucana hane som de kan sættes sammen med (og den vil vi modsat også forsøge at krydse på maran høns og se om det giver samme olivenfarvede resultat)