Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nye høns ikke accepteret  (Læst 2368 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline noblenet

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
    • Velkommen til Noblenet
Nye høns ikke accepteret
« Dato: 08 ſeptember , 2008, 22:03 »
Kære Forum

Er der nogen der har et råd angående udskiftning af høner? Jeg har 1-3 dværg RIR og satte for tre måneder siden 4 dværg landhøner ind til dem.
Jeg forventede naturligvis en indkøringsperiode, men de står stadigvæk lidt for sig selv.

De var æglæggende ved ankomst til matriklen men efter to æg stoppede de med at lægge flere.

Det der irritererer mig mest er at Hansen (min hane) ikke ser ud til at fatte at de nye piger også er høns - han beskytter gladelig foder m.m. mod de nye "fremmede".

Alle hønsene er lige gamle 1,5-2 år

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Nye høns ikke accepteret
« Svar #1 Dato: 08 ſeptember , 2008, 22:45 »
Som du selv skriver har de haft en indkøringsperiode på 3 mdr. så de burde nuhave vænnet sig til hinanden. Især da når de alle er voksne. Håber det lykkes inden længe fro dig.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Nye høns ikke accepteret
« Svar #2 Dato: 09 ſeptember , 2008, 22:08 »
Jeg ville prøve at tage hanen fra, og lade ham gå på den anden side af hegent til hønerne er kommet på talefod, og så lade ham kome tilbage når alt er fred og ro ml. damerne.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn