Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Den blå avis - Gul og Gratis  (Læst 4058 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Den blå avis - Gul og Gratis
« Dato: 29 Oktober , 2011, 22:22 »
Jeg ser i Kommentarboksen (shouten) at der er en meningsudveksling om lødigheden af varer solgt via DBA. Jeg medtager GoG selvom den mest er for handler vest for broen.

Der skal ikke herske nogen tvivl om at man kan købe dyr (eller andre ting) via disse medier, der er fuldstændig i orden.

M E N, der skal så heller ikke herske nogen tvivl om at der sættes meget mindre lødigt (læs: lort) til salg via disse medier.

Så umiddelbart er min anbefaling, at hvis man vil købe fjerkræ via disse medier, så skal man have forstand på det pågældende fjerkræ, så man kan vurdere om det udbudte materiale er i orden. Er man nybegynder, så find et andet sted at købe første hold høns/kyllinger.

Og nogen af Jer derude vil nu kalde mig sortseer. Det er så også til at leve med. Men inden I falder for et 'tilbud' på et af de nævnte medier så prøv lige at vende den her i Jeres hoved:

Ville I være klar til at købe en brugt bil af en af landets nuværende politikere??

Står der 'idiot' på min ryg.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Den blå avis - Gul og Gratis
« Svar #1 Dato: 29 Oktober , 2011, 22:46 »
Tit kan man købe hybrider, som er annonceret som brune Landhøns eller New Hampshire... ???
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #2 Dato: 29 Oktober , 2011, 22:47 »
Erik: Jeg er da bare ret vild med dine meninger  /o

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 29 Oktober , 2011, 22:55 »
Tror egentligt i de fleste tilfælde ikke at sælger prøver at snyde..de ved bare ikke altid hvad racer de har og altså sælger. Har tit haft lyst til at sende dem en komentar/rettelse..men gider egentligt ikke blande mig.
Syntes bare at det er synd for dem der er nybegynder indenfor faget, at de ikke får de racer de kunne tænke sig.
Men det er da rarest når der er billeder, så kan man da selv se hvad der sælges.
Surt hvis man kører mange kilometer for at få racerene dyr og sælger har blandinger eller en helt anden race end i annoncen :(
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 29 Oktober , 2011, 22:56 »
Lone: Det glæder mig at nogen kan bruge dem. :D

Jeg siger som regel blot min uforbeholdne mening.
Mvh
Erik Andersen

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 Oktober , 2011, 23:04 »
Sad også lidt og måbede da der for nylig var 40 esabrown høns til salg for 2500 kr..altså en stykpris på 62,50.. på sjælland.

I det mørke jylland koster de 45 kr. æglægningsklare  :o

engang så jeg nogle der ville sælge dem til 100 kr stk...havde nu ret svært ved ikke at sende en kommentar efter den.. :D
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 29 Oktober , 2011, 23:10 »
Hybridhønniker hos Dyreriget 87 kr. Hybridhaner har jeg set i en dyrehandel til 200 kr.  :o ???
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 29 Oktober , 2011, 23:12 »
@Rikke

Tag det ikke personligt. Men hvis nogen avler kyllinger/ællinger, med salg for øje, og kun sætter dem til salg via disse medier, så bliver jeg umiddelbart betænkelig.

Jeg er helt med på at ikke alle kender Forum (selvom det er svært at forstå). Men hvis man avler med henblik på kvalitet/racerenhed, har man formentlig kontakt til lokale klubber, raceklub, Dffr eller DFF, og vil nok vælge også at forsøge at formidle overskudsdyr gennem disse kanaler.
Mvh
Erik Andersen

bly viol

• Gæst
« Svar #8 Dato: 29 Oktober , 2011, 23:24 »
jeg bruger både gog og dba . ved siden a forum . synes man kan finde noget der som er i orden . men også det modsatte . men det kan man altså også her vil jeg bare lige sige . har set noget herfra som ik var værd at skrive hjem om . men ja man skal se sig for . ALLE STEDER . mange kender ik forum har du helt ret i pilegaarden . og det gør de ik . har lige talt med en gammel fjerkræ mand . og han vidste vitterligt ik hva forum var  :o. så jeg fortalte ham det så han ku komme herind sammen med os andre . har set op til flere svine gog og dba til og bla bla bla og i næste øjeblik bruger de det selv . jeg har ik noget at sætte på det . som alle andre steder . du får hva du betaler for . og vil du ik ha varen . så køb den andet sted . og ja der er nogle priser som i vores øjne er vildt dyre . men de folk der vil ha det betaler det varen koster . lige som hvis man handler i føtex kontra netto . der er forskel på prisen . varen . kvalliteten . men det er jo et spørgsmål om valg .

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 29 Oktober , 2011, 23:37 »
lige som hvis man handler i føtex kontra netto . der er forskel på prisen . varen . kvalliteten . men det er jo et spørgsmål om valg .

Den sidste bid af dit indlæg er jeg måske ikke helt enig med dig i. Føtex og Netto er begge en del af Dansk Supermarked (ligesom Bilka og A-Z).

Så du kan faktisk købe helt identiske varer i de 4 forretninger, men betale forskellige priser, afhængig af forretningen du vælger.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 29 Oktober , 2011, 23:45 »
Ville I være klar til at købe en brugt bil af en af landets nuværende politikere??

Jeg hører at en hvis Sass Larsen har en 4 år gammel 'wruumm, wruumm' til slag til vennepris. Slet ikke nogen der er interesserede?

*g *g *g *f *f *f *g *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Vibeke

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 Oktober , 2011, 23:58 »
Det er nu ikke alle der snyder selv om de sælger gennem de 2 medier.
Jeg købte 7 rene landkyllinger for nogle år siden gennem gog, og da sælger kun havde landhøns og jeg så dem, var jeg ikke bange for handelen.
Men nu udstiller jeg jo heller ikke, men rene var de.
Så hvis man ser sig for og kender sin race så kan det godt lade sig gøre at handle på den måde.
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 30 Oktober , 2011, 00:03 »
Helt enig. Hvilket også gerne skulle fremgå af mit indlæg, som åbnede denne tråd.
Mvh
Erik Andersen

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 30 Oktober , 2011, 00:06 »
Man kan vel også sælge "ordentlige" dyr uden at være medlem af bestemte klubber..ikke alle vil/kan bruge dyr som er udstillingegnet. Jeg er nok en af dem der sælger kyllinger/æg gennem gul og gratis og den blå..men har da aldrig solgt en brahma kylling for at være en orpington eller omvendet ;)
Har jeg krydsninger..ja så hedder de krydsninger og de er da egentligt mindst ligeså gode æglæggere som de renracede..mine kyllinger/dyr er egnet som "fin pynt" på græsplænen..spørger folk om de er udstillingsegnede, svarer jeg..ved det ikke,,men de er fine i mine øjene. Længere er den ikke.

Angående hybrider, ja så tror jeg en til 45 kr. i jylland er ligeså god som den til 62,50 eller endda mere..
Mvh. Rikke

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #14 Dato: 30 Oktober , 2011, 00:17 »
Der skal ikke herske nogen tvivl om at man kan købe dyr (eller andre ting) via disse medier, der er fuldstændig i orden.

Lad os prøve ikke at afspore diskussionen.  ;)
Mvh
Erik Andersen