Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Katte skræmmer  (Læst 1239 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jytte

• Passiv bruger
Katte skræmmer
« Dato: 29 Oktober , 2011, 17:49 »
Jeg har foræret en ung høne til en kollega, hvis søn har fået danske land høns i dværg, men der døde en, så jeg tilbød en erstatning (blandings race). Da de havde haft den et par dage, kom der en kat ind i deres hønsegård, en af dem de havde prøvet at få jaget ud, med vand og hvad man ellers kan bruge til det ;) Men "min" unge høne, hoppede lige i hoved på katten, med vingerne ude og alle hals fjer rejst /o
Nu kommer der ikke katte ind i deres have mere  ;D
Syntes at det er god historie, og har aldrig hørt at høns kan skræmme katte, men min kollega er glad
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Almo

• Gæst
Sv: Katte skræmmer
« Svar #1 Dato: 29 Oktober , 2011, 18:00 »
Hehe, så kan den kat lære det  ;)

Her på ejendommen har vi også eén af slagsen, blot af hankøn. Vores New Hampshire hane går rask væk i kødet på katte, hunde og gæssene, hvis de i følge hans overbevisning er for tæt på "damerne"...

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 29 Oktober , 2011, 18:09 »
Skøn historie Jytte...jeg er sikker på, at din kollega er EKSTRA glad for din høne.

Jeg har også sådan en madamme. Hun er skøn *o, og hun startede også som ung høne her, med meget bestemt at eksportere alle katte, som ellers havde strejfet rundt i haven, ud. I 3 år har hun holdt haven kattefri nu. Hun er såmænd ikke så stor, men det ved hun ikke noget om, når hun angriber :D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 29 Oktober , 2011, 20:11 »
Fin høne, Jytte.
Jeg har oplevet lidt det samme, det var tre dværgwyandotter, der gik med kyllinger, da naboens hund kom på uinviteret besøg. Hunden fik rigtig travlt med at komme hjem. *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 30 Oktober , 2011, 00:14 »
Skønt når de forskellige dyreracer forstår at indordne sig.

Vi har 4 katte, hvoraf ihvertfald 2, indimellem spankulerer gennem hønsegården. Vi har aldrig observeret udfald, hverken fra høns eller katte, selv når der har været kyllinger i hønsegården. Så det er jo dejligt.

Vores 'lille' hund vil også meget gerne med mig i hønsehuset, men han kunne ikke drømme om at gøre nogen af hønsene noget. Han skal bare have en 'sniffer' fra deres efterladenskaber. 
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 30 Oktober , 2011, 00:38 »
Høns kan sagtens holde kattene på afstand hvis de tør.
Min lille seabright hane Spir lod aldrig kattene slippe godt fra at gå under et sted hvor han sad, han hoppede lige i hovedet på dem, og vores egne katte har aldrig overvejet at gøre ham noget, selvom han ikke var større end en solsort.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 30 Oktober , 2011, 00:45 »
For de ikke indviede bør jeg måske lige nævne at vores 'lille' hund er min Grand Danois han hund på vel 70-75 kg.  *f *f
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 30 Oktober , 2011, 00:50 »
For de ikke indviede bør jeg måske lige nævne at vores 'lille' hund er min Grand Danois han hund på vel 70-75 kg.  *f *f

Så er det bare om ikke at blive trådt på  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 30 Oktober , 2011, 00:58 »
Her er den 'lille' sammen med min datter på 22. Jeg tror hun er ca 1,70 m
Mvh
Erik Andersen

Offline todda

• Bruger
« Svar #9 Dato: 30 Oktober , 2011, 02:07 »
De der har sådanne høns burde jo kunne tjene en skilling ved at leje dem ud til katteplagede matrikler *g *o
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.