Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vi har vundet.  (Læst 2582 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mico

• Passiv bruger
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
Vi har vundet.
« Dato: 25 Oktober , 2011, 18:50 »
Hej alle.

Som overskriften siger: Vi har vundet.

BURHØNS FÅR ENDELIG BEDRE FORHOLD!!!! <H <L *y
Der kommer siddepinde, støvbadningsanlæg og lidt mere plads per høne; ca. samme areal som et postkort, men det er da bedre end ingenting. Så er vi et skridt tættere på udryddedsen af frygtelig dyremishandlig i industri /o /o /o /o /o *o

Det kom i nyhederne for to dage siden. Der er også en artikel.

http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1319656.ece

Lets celebrate!!!  /2 /2 /2*h <P <L <I

Mico
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Vi har vundet.
« Svar #1 Dato: 25 Oktober , 2011, 20:14 »
Så du indslaget i TV forleden? Jeg er ikke imponeret. 'Sandbadet' var en bakke på størrelse med et A-4 papir ovenpå rederne med lidt sand i - og ca. 10 cm frirum ovenover. En høne ville knap kunne mase sig derind. Så det er vist mest for et syns skyld. Men 10 cm pind pr. høne får de da  :-\ og en 'rede' de kan gå ind i.
Mvh Marianne

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 25 Oktober , 2011, 20:17 »
Min første tanke var: Hvor laver man et sandbad i et trådbur...ahaaa...ovenpå redekasserne hvor der ingen plads er. Iøvrigt har jeg aldrig set en  høne bade i sand, men de findes måske  ???

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 Oktober , 2011, 21:06 »
Min første tanke var: Hvor laver man et sandbad i et trådbur...ahaaa...ovenpå redekasserne hvor der ingen plads er. Iøvrigt har jeg aldrig set en  høne bade i sand, men de findes måske  ???

Mine gamle høns elskede at sandbade...i sand!! Mine nuværende må nøjes med jord og støv at bade i :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 25 Oktober , 2011, 21:16 »
De er sikkert glade så... samtlige af de høns der har boet her på gården ville ikke røre sandbunken...aldrig! de vil hellere ha jord af den ene eller anden slags...ikke engang hvis jorden er våd vil de ha sand  ::) og det er i hvert fald over 200 styk høns jeg taler om   :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 25 Oktober , 2011, 21:32 »
Betty, desværre er sejren nærmest symbolsk, og hønserierne har også mulighed for at søge dispensation. Ret beset har burhønsene stadig ynkelige forhold.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 25 Oktober , 2011, 21:39 »
Besynderligt. Jeg postede et svar samtidigt (mere eller mindre) med Marianne. Jeg fik ikke advarsel om at der var et nyt indlæg, men mit svar kom heller ikke op. Det forsvandt bare ud i den blå luft.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 25 Oktober , 2011, 21:43 »
Det blev sgu nok censureret af PET.  :D :D
Mvh
Erik Andersen

Offline todda

• Bruger
« Svar #8 Dato: 25 Oktober , 2011, 21:48 »
jeg postede også et svar til" hunde og høns".Det forsvandt også.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 25 Oktober , 2011, 21:58 »
Vi har vundet.

BURHØNS FÅR ENDELIG BEDRE FORHOLD!!!! <H <L *y
Der kommer siddepinde, støvbadningsanlæg og lidt mere plads per høne; ca. samme areal som et postkort, men det er da bedre end ingenting. Så er vi et skridt tættere på udryddedsen af frygtelig dyremishandlig i industri /o /o /o /o /o *o

Lets celebrate!!!  /2 /2 /2*h <P <L <I

Enhver forbedring for burhøns er selvfølgelig glædelig. Men når det er sagt har jeg svært ved at dele glæden over det skete. Det er ikke for at være pessimist eller lyseslukker, men jeg ser snarere de nye regler som et nederlag end en sejr.

Jeg skal prøve at forklare mine tanker.

I tiden fremover vil det være svært at råbe både politikere og industrien op omkring forbedringer for burhøns. Begge parter vil argumentere for at der netop er opnået 'væsentlige' forbedringer for burhøns og nu må kritikkerne lige spise brød til og lade være med at være urimelige. De opnåede resultater er en 'stor sejr' for burhønsene og opnået gennem svære og lange forhandlinger.

Kan I høre de forskellige åleglatte politikere og talspersoner for industrien for Jeres indre øre. Jeg kan, og det løber mig lidt koldt ned ad ryggen.

Så man skal næppe regne med yderligere forbedringer indenfor de næste 10-15 år. Og når vi så ved at der gik 12 år fra beslutninger af de forbedringer som træder i kraft fra 1 januar 2012, til aktuel ikrafttræden (hvis der ikke opnås dispensation fra de som har søgt en sådan), ja så kan vi nok se frem til 20-30 år før vi får yderligere forbedringer for burhøns.

Så hvis der skal skåles, skal det desværre nok være i gravøl.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 25 Oktober , 2011, 21:58 »
Nu har jeg så gen-skrevet mit svar, og nu kom det igennem.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 25 Oktober , 2011, 22:00 »
jeg postede også et svar til" hunde og høns".Det forsvandt også.

Du er desværre nok nødt til at prøve igen.
Mvh
Erik Andersen

thorleif

• Gæst
« Svar #12 Dato: 25 Oktober , 2011, 22:51 »
Jeg har sagt det foer og jeg siger det igen: den der tossede Nordmand der draebte 77 mennesker bliver i vaerste fald fengslet og stengt inde en tredjedel af sit liv. Millioner af hoens faar livstid. Hvad galt har de giodt?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 25 Oktober , 2011, 23:05 »
Siger du det Thorleif. Hvis det er tilfældet bør norsk lov ændres.

I Danmark havde vi et tilfælde hvor en idiot (mener det var i '68) kom i ildkamp med et antal poliser, hvoraf han dræbte 4. Han sidder stadig inde. Han har forsøgt af flere omgange at opnå sin frihed, men indtil videre er det blevet afslået. Og jeg har ikke ondt af ham.

Der må være grænser for hvor tåbeligt samfundet indrettes.
Mvh
Erik Andersen

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 25 Oktober , 2011, 23:09 »
Det er desværre forkert...

Palle Sørensen blev løsladt den 4. maj 1998 efter 32 år og 8 måneders afsoning.

http://da.wikipedia.org/wiki/Palle_S%C3%B8rensen
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!