Hej Jesper
Jeg vil nøjes med at svare på, hvad du spurgte om....
Diana 35 Luftgevær, var i fordums tid, det kraftigste luftgevær, som man måtte eje uden våbentilladelse... Så mit gæt, det er det nok stadig...
Det hedder bare ikke Diana 35 mere... Men dog stadig Diana... Jagtbutikken kan være behjælpelig med nummeret...
Læg mærke til, der findes 2 udgaver... 5,5 mm med en udgangshastighed på 260 M/s, mener jeg det er... Samt en 4,5 mm version, hvor udgangshastigheden ligger på den pæne side af 300 M/s.
Skulle jeg vælge... Ville det ud fra de lovændringer der har været luftet, vælge 4,5 mm Udgaven, da de vil sætte de nye grænser netop ved 4,5 mm... Hvilket vil sikre at den udgave stadig vil være lovlig.
Et beklageligt resultat af, at disses før omtalte Koreanere, er blevet misbrugt på det skammeligste...
Men en lille advarsel... Tag penge med, for Diana'en skal nok koste omkring Kr 5.000,- Til gengæld er de rimeligt slidstærke... Jeg har 2 Stk Diana 35 og de er vel begge mere end 30 år gamle...
Og jow, jeg har hørt om 27'eren og fjederen fra en Puch støddæmper... Men et godt råd.... Lad være... Det kan pludseligt koste et øje...
Så hellere gå på brugtmarkedet, og find en 35'er... Eller en 50'er...
Samme gevær, bare 35 Knækkes, og 50 lades med skinne.
M.V.H....Benny..