Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp !  (Læst 8670 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Hjælp !
« Svar #15 Dato: 22 Oktober , 2011, 23:10 »
Jooo Erik, men når man nu står ude i laden med et stor bøtte fyldt med møtrikker...og alle i den størrelse der burde matche ikke vil gå mere en 2 gange rundt for så at låse sig fast. Så må det da være en ganske særpræget møtrik der er 0,0..et eller andet mm. mindre end standarden  ???

Jeg gad i hvert fald ikke køre de 15 km vi har til et byggemarked med skuffende mange tomme hylder ( *f ) og i forvejen dårligt udvalg  ::)

og det VIRKER rent faktsik med ståltråden :D

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 22 Oktober , 2011, 23:27 »
Hvem siger at automaten skal være spændt sammen..

Jeg har på mine automater smidt alt jern væk, og erstattet det med en god tyk tøjsnor :D

En god tøjsnor med en knude i den ene ende, en spændeskive på og kørt snoren op igennem automaten nedenfra, snoren er så lang at den når loftet, og hænger så bare i snoren.

karina dj

• Gæst
« Svar #17 Dato: 22 Oktober , 2011, 23:33 »
BRAVOOO Bjørn! Godt gennemskuet  :D  /o

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 22 Oktober , 2011, 23:34 »
Bjørn

Alternativ, men absolut brugbar metode.

Jeg har ikke min hængende, men stående på gulvet, så jeg havde behov for en løsning mht til løse møtrikker. Lige nu bruger jeg så slet ikke den automat.

Karina

Hvis du kan dreje møtrikken 2 gange rundt og den derefter låser, så er løsningen ligefor. Fat i tænger eller skruestik, hold stangen fast og tving møtrikken én gang mere rundt, og du har 'opfundet' din egen låsemøtrik.  ;D. Den vil med sikkerhed aldrig gå løs igen (uden brug af svært værktøj).
Mvh
Erik Andersen

Offline Højbo

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 28 Oktober , 2011, 00:46 »
Har haft samme problemer  der er vist ikke moget der passer på det gevind ... har ikke kunde finde det i vor lokele maskin center ,og de har næsten alt i bolter og møtriker både i t" og mm . Endte med at skære ny gevind som passer med en standart i mm . eller køb en gevind stang der findes mange løsninger til geving stænger ang fastgøtlse og der skulle jo nok kunne blive til et par ud af en hel.
 Husk havd Egild nilsen skriver ofte i sine værker " alle hobbyhænseavlerer er fingersnilde folk"
maser af dyr ......

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #20 Dato: 28 Oktober , 2011, 07:18 »
hvis stangen går igennem så køb dog en ny gevindstang eller hen til smeden hvis han ikk har en møtrik der passer, kan han skære det gamle op med noget der passer, og så giv gevindet noget fugemasse gerne bare acryl, hvis i bruger en polymer fugemasse brækker det sikkert hvis i prøver at skille det ad,
ps har arbejdet med gevind, prof. fusk i 20 år,

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #21 Dato: 05 November , 2011, 20:43 »
Nå løsningen på det, blev at jeg i dag tog hen til Land & Fritid og "brokkede" mig.

Her viste det sig at nogle at fodertårnet var samlet forkert, så låse møtrikken ikke sad hvor den skulle, og jeg havde så købt et som var samlet rigtigt og et som ikke var samlet rigtigt.

Vi gennemgik resten af tårnene på hylden og ca. ½ delen var sat forkert sammen. Og pratikanten fik hurtigt hele skylden, selvom han bedyrede at det ikke var ham.

Jeg fik en ny stang med alt på, som jeg så kunne sætte over på mit eget tårn (hvor møtrikken og låsemøtrikken var forsvundet).

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub